Content

Zasady Gry

[Zasady Gry] Gra na Mgławicy Mocy

[Zasady Gry] Gra na Mgławicy Mocy

Postprzez Peter Covell » 25 Lip 2011, o 13:01

Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Re: [Zasady Gry] Gra na Mgławicy Mocy

Postprzez Peter Covell » 25 Lip 2011, o 13:15

Udział w Questach

1. Questami nazywane są przygody, w których biorą udział Postacie Graczy. Jeden bohater może brać udział maksymalnie w jednym Queście jednocześnie, lecz zasada ta nie dotyczy Stolików Prywatnych oraz Questów Retrospekcyjnych.
2. W Questach udział brać mogą jedynie Postacie, które uzyskały akceptację.
3. Najczęściej każdy Quest toczy się w osobnym, specjalnie do tego celu utworzonym temacie na forum, jednak możliwe jest, by jego akcja działa się w ogólnodostępnym "temacie-lokalizacji".
4. Nazwa tematu utworzonego dla Questa Fabularnego powinna wyglądać następująco: [Lokalizacja] Tytuł Questa.
5. Nad przebiegiem Questa czuwa Mistrz Gry, jednak nie musi on brać aktywnego udziału w przygodzie. W zależności od wcześniejszych ustaleń, może zostawić on Graczom dużą swobodę lub decydować o powodzeniu każdej akcji podjętej przez ich Postacie.
6. By dana Postać mogła dołączyć do toczącego się już Questa, zgodę wyrazić musi prowadzący go Mistrz Gry, a jeśli taka będzie jego wola - również i Gracze biorący w nim udział.
7. W Questach obowiązuje narracja trzecioosobowa oraz zapis dialogów od myślników. Niewypowiadane myśli postaci powinny być oznaczone kursywą lub ujęte w cudzysłów.
8. Opisy Mistrza Gry służą jak najlepszemu przedstawieniu sytuacji lub miejsca, w jakiej znalazły się Postacie, jednak Gracze nie mogą tej wiedzy wykorzystać tak długo, dopóki w oczywisty sposób nie trafi ona do ich Bohaterów np. Postać Gracza A nie może znać imienia NPCa tak długo, dopóki ten jej się nie przedstawi.
9. Gracz może decydować jedynie o działaniach i wypowiedziach własnej Postaci i nie powinien opisywać kroków podejmowanych przez Bohatera innego Gracza dopóki ten nie wyrazi na to zgody. Zasada ta ma zastosowanie również w stosunku do Bohaterów Niezależnych prowadzonych przez Mistrza Gry.
10. Od powyższej zasady istnieją pewne wyjątki rozpatrywane indywidualnie przez Mistrza Gry. Gracz ma prawo opisać pewne podstawowe czynności innej Postaci jeśli nie mają one większego znaczenia dla toku Questa (tzw. posty retardacyjne) lub gdy są w pełni zgodne z opisanym w Karcie Postaci usposobieniem.
11. Stoliki Prywatne to dział, w którym nie obowiązują zasady przyjęte dla Questów, których akcja ma miejsce w Fabule Globalnej. Każdy Gracz ma prawo założyć dowolną ilość własnych Stolików, które są miejscem, gdzie może on opowiadać historię swojej Postaci sprzed rozpoczęcia Gry na Mgławicy Mocy lub, gdzie toczyć się będą przygody zupełnie niezwiązane z Fabułą Globalną.
12. Administracja przewiduje istnienie Questów Retrospekcyjnych, których akcja powiązana jest z Fabułą Globalną Gry, jednak odbywa się w roku wcześniejszym niż aktualnie obowiązujący na Forum.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Re: [Zasady Gry] Gra na Mgławicy Mocy

Postprzez Peter Covell » 25 Lip 2011, o 14:02

Walka z PvE, Walka PvP

1. Walka PvE (Player vs Environment, Gracz kontra Środowisko) oznacza walkę pomiędzy Postacią Gracza i postaciami kierowanymi przez Mistrza Gry - Postaciami Tła lub Niezależnymi.
2. Walka PvP (Player vs Player, Gracz kontra Gracz) oznacza walkę pomiędzy Postaciami dwóch lub więcej Graczy.
3. W zależności od umowy między Graczami oraz Mistrzem Gry, o wyniku walki PvE bezpośrednio decydować może Gracz (np. poprzez zabicie przeciwnika swojej Postaci) lub Mistrz Gry. Pierwsza opcja ma zastosowanie przede wszystkim do słabych nieprzyjaciół, których obecność na celu ma jedynie zwiększenie dynamiki Questa, druga zaś w stosunku do wrogów trudnych i ważnych dla powodzenia Questa oraz każdego Bohatera Niezależnego.
4. W wypadku, gdy o wyniku starcia PvE decyduje Gracz, ma on swobodę w kwestii metody zabicia przeciwnika. Musi jednak brać pod uwagę umiejętności jego Postaci, a przede wszystkim w opisie zachować zdrowy rozsądek. Tzw "overpower" lub niestosowanie się do warunków przedstawionych przez Mistrza Gry będzie karane.
5. W starciach, o wyniku których decyduje Mistrz Gry, Gracz nie opisuje krytycznych skutków akcji podjętych przez jego Postać, a jedynie określa jej zamiary, zaś o ich powodzeniu lub jego braku, decyduje Mistrz Gry.
6. O skuteczności akcji podjętych przez Postać Gracza Mistrz Gry może zadecydować na podstawie: tego, jakie działania przez Postać zostały podjęte, jakości opisu walki, umiejętności Postaci Gracza, rzutu kostką lub wypełnieniu dodatkowego, pobocznego zadania zleconego Graczowi np. rozwiązaniu zagadki determinującej to, czy Bohater trafi w cel czy spudłuje.
7. O wyniku starcia PvP mogą zadecydować Gracze, gdy wcześniej ustalą rezultat walki. W takim wypadku Mistrz Gry jedynie nadzoruje czy w jej czasie przestrzegają oni innych zasad obowiązujących na Mgławicy Mocy.
8. W pozostałych wypadkach o wyniku starcia decyduje Mistrz Gry, zaś Gracze mogą jedynie opisywać zamiary swojej postaci i podejmowane przez nią działania, nie zaś ich rezultat. Przykład:
Gracz 1: Gill spojrzał na Lorantha, ocierając strużkę krwi z ust. Po chwili splunął, i podnosząc elektropałkę, rzucił się na przeciwnika. Trzymał broń nad głową, jednak w ostatniej chwili zamachnął się z prawej strony, zataczając niemały łuk na wysokości kolan Lorantha.
MistrzGry: Próba ciosu Gilla nie powiodła się. W ostatniej sekundzie, Loranth wykonał salto do tyłu, upadając na prawe kolano, które przeszył ostry ból. Siła odśrodkowa spowodowała, że Gill odwrócił się, odsłaniając prawy bok.

9. W starciach PvP obowiązuje kolejka pisania postów, przy czym niekoniecznie musi ona oznaczać sztywną, ustaloną wcześniej kolejność opisywania akcji Postaci, a prostą zasadę Gracz A - Gracz B - Mistrz Gry - Gracz B - Gracz A - Mistrz Gry oznaczającą, iż Gracze nie powinni pisać kolejnego posta bez poprzedzającego go opisu Mistrza Gry.
10. Decyzję o skuteczności akcji poszczególnych Graczy Mistrz Gry podjąć może na podstawie tego, jakie działania Postacie podjęły, ich umiejętności, jakości posta, rzutu kostką czy innych, dowolnych wyznaczników.
11. Na czas walki PvP Gracze mogą poprosić o zmianę Mistrza Gry prowadzącego Questa.
12. W czasie walki PvE lub PvP Postać Gracza może odnieść poważne rany, uszkodzenia ciała lub zginąć.
13. Od zasad dotyczących swobody działania Gracza w trakcie starć PvE mogą obowiązywać wyjątki - szczególnie wobec bardziej doświadczonych Graczy lub mniej istotnych dla Globalnej Fabuły Questów.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Re: [Zasady Gry] Gra na Mgławicy Mocy

Postprzez Peter Covell » 25 Lip 2011, o 14:33

Uszkodzenia ciała, Śmierć Postaci

1. Wszelkie poważne rany i uszkodzenia ciała odniesione przez Postać w czasie trwania Questów mają na nią wpływ przez resztę Gry. Oznacza to, że jeśli bohater straci rękę w Queście A, w Queście B nadal nie będzie jej miał, a gdy zostanie poważnie poparzony, blizny pozostaną mu do końca rozgrywki.
2. O wszelkich zabiegach, operacjach i przeszczepach niwelujących skutki poważnych ran lub uszkodzeń ciała decyduje Mistrz Gry. Niemożliwe jest np. zastąpienie utraconej ręki protezą bez wcześniejszej konsultacji z osobą prowadzącą Questa lub członkiem Administracji.
3. O śmierci Postaci decyduje kierujący nią Gracz lub Mistrz Gry.
4. Śmierć Postaci uniemożliwia dalszą Grę tym bohaterem w Questach Fabularnych. Może ona jednak pojawiać się w Prywatnych Stolikach niezwiązanych z Fabułą Globalną lub, za zgodą Administracji, Questach Retrospekcyjnych.
5. Dodatkowo, Postaci wyjątkowo potężnych Sithów lub Jedi, za zgodą Administracji i zgodnie z nałożonymi przez nią ograniczeniami, mogą pojawiać się w Questach Fabularnych pod postacią tzw. "Duchów Mocy". Opcja ta jest dostępna jedynie dla Postaci w randze przynajmniej Jedi Master lub Sith Lord.
6. W wypadku śmierci Postaci Głównej Gracz może stworzyć nowego Bohatera lub jednej z Postaci Pobocznych nadać status Głównej. Nie wiąże się to jednak z koniecznością zmiany nicku przez Gracza.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem


Wróć do Zasady Gry

cron