Walka z PvE, Walka PvP1. Walka PvE (Player vs Environment, Gracz kontra Środowisko) oznacza walkę pomiędzy Postacią Gracza i postaciami kierowanymi przez Mistrza Gry - Postaciami Tła lub Niezależnymi.
2. Walka PvP (Player vs Player, Gracz kontra Gracz) oznacza walkę pomiędzy Postaciami dwóch lub więcej Graczy.
3. W zależności od umowy między Graczami oraz Mistrzem Gry, o wyniku walki PvE bezpośrednio decydować może Gracz (np. poprzez zabicie przeciwnika swojej Postaci) lub Mistrz Gry. Pierwsza opcja ma zastosowanie przede wszystkim do słabych nieprzyjaciół, których obecność na celu ma jedynie zwiększenie dynamiki Questa, druga zaś w stosunku do wrogów trudnych i ważnych dla powodzenia Questa oraz każdego Bohatera Niezależnego.
4. W wypadku, gdy o wyniku starcia PvE decyduje Gracz, ma on swobodę w kwestii metody zabicia przeciwnika. Musi jednak brać pod uwagę umiejętności jego Postaci, a przede wszystkim w opisie zachować zdrowy rozsądek. Tzw "overpower" lub niestosowanie się do warunków przedstawionych przez Mistrza Gry będzie karane.
5. W starciach, o wyniku których decyduje Mistrz Gry, Gracz nie opisuje krytycznych skutków akcji podjętych przez jego Postać, a jedynie określa jej zamiary, zaś o ich powodzeniu lub jego braku, decyduje Mistrz Gry.
6. O skuteczności akcji podjętych przez Postać Gracza Mistrz Gry może zadecydować na podstawie: tego, jakie działania przez Postać zostały podjęte, jakości opisu walki, umiejętności Postaci Gracza, rzutu kostką lub wypełnieniu dodatkowego, pobocznego zadania zleconego Graczowi np. rozwiązaniu zagadki determinującej to, czy Bohater trafi w cel czy spudłuje.
7. O wyniku starcia PvP mogą zadecydować Gracze, gdy wcześniej ustalą rezultat walki. W takim wypadku Mistrz Gry jedynie nadzoruje czy w jej czasie przestrzegają oni innych zasad obowiązujących na Mgławicy Mocy.
8. W pozostałych wypadkach o wyniku starcia decyduje Mistrz Gry, zaś Gracze mogą jedynie opisywać zamiary swojej postaci i podejmowane przez nią działania, nie zaś ich rezultat. Przykład:
Gracz 1: Gill spojrzał na Lorantha, ocierając strużkę krwi z ust. Po chwili splunął, i podnosząc elektropałkę, rzucił się na przeciwnika. Trzymał broń nad głową, jednak w ostatniej chwili zamachnął się z prawej strony, zataczając niemały łuk na wysokości kolan Lorantha.
MistrzGry: Próba ciosu Gilla nie powiodła się. W ostatniej sekundzie, Loranth wykonał salto do tyłu, upadając na prawe kolano, które przeszył ostry ból. Siła odśrodkowa spowodowała, że Gill odwrócił się, odsłaniając prawy bok.
9. W starciach PvP obowiązuje kolejka pisania postów, przy czym niekoniecznie musi ona oznaczać sztywną, ustaloną wcześniej kolejność opisywania akcji Postaci, a prostą zasadę Gracz A - Gracz B - Mistrz Gry - Gracz B - Gracz A - Mistrz Gry oznaczającą, iż Gracze nie powinni pisać kolejnego posta bez poprzedzającego go opisu Mistrza Gry.
10. Decyzję o skuteczności akcji poszczególnych Graczy Mistrz Gry podjąć może na podstawie tego, jakie działania Postacie podjęły, ich umiejętności, jakości posta, rzutu kostką czy innych, dowolnych wyznaczników.
11. Na czas walki PvP Gracze mogą poprosić o zmianę Mistrza Gry prowadzącego Questa.
12. W czasie walki PvE lub PvP Postać Gracza może odnieść poważne rany, uszkodzenia ciała lub zginąć.13. Od zasad dotyczących swobody działania Gracza w trakcie starć PvE mogą obowiązywać wyjątki - szczególnie wobec bardziej doświadczonych Graczy lub mniej istotnych dla Globalnej Fabuły Questów.