Content

Zasady Gry

[Zasady Gry]Tworzenie Postaci, Profesje, Rodzaje Postaci

[Zasady Gry]Tworzenie Postaci, Profesje, Rodzaje Postaci

Postprzez Peter Covell » 10 Sie 2009, o 10:58

Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Tworzenie postaci oraz jej akceptacja

Postprzez Peter Covell » 10 Sie 2009, o 10:59

Tworzenie charakterystyki postaci

Napisanie charakterystyki swojej postaci jest pierwszą rzeczą (zaraz po zapoznaniu się z zasadami gry ;) ), jaką powinien zrobić każdy nowy gracz. Wbrew pozorom, nie jest to zadanie trudne, ale im bardziej przyłożysz się za pierwszym razem, tym mniej będziesz musiał potem poprawiać, by uzyskać aprobatę graczy.
Tworząc charakterystykę postaci, załóż temat w dziale „Punkt Nowoprzybyłych” o nazwie [Wpis] Imię_Twojej_Postaci. Tam pozostali gracze będą mogli się wypowiedzieć na jej temat i ją zaakceptować. Więcej szczegółów w odpowiednim punkcie.
Przeczytaj poniższy schemat charakterystyki, a także porady i opisy proponowanych profesji, by bezboleśnie przejść przez etap akceptacji na Mgławicy Mocy.

Nie można tworzyć postaci, które od samego początku władają Mocą (dopuszczalne są wyjątki zaakceptowane przez Administrację. Nie dotyczy to również postaci stworzonych przed wprowadzeniem tej zasady). Aby zostać Jedi należy rozpocząć szkolenie Jedi, o którym decyduje Rada Jedi. Jeśli wyrazi ona zgodę na uczenie Twojej postaci to przydzieli Ci mistrza, który będzie wprowadzał Twoją postać w tajniki Mocy. Może nim zostać jedynie Gracz o tytule Rycerza Jedi, bądź Mistrza Jedi. W szczególnych wypadkach postać może być szkolona przez Bohaterów Niezależnych (np. gdy jest nią dziecko).

1. Nazwa postaci: Imię, nazwisko, pseudonim Twojej postaci. Jeśli to Twoja pierwsza postać, musi być takie samo jak Twój nick. Najlepiej, żeby pasowało do klimatu Star Wars, a obowiązkowo nie może to być nazwa któreś z kanonicznych postaci np. Mace Windu, Han Solo czy Mara Jade.

2. Rasa: Podaj rasę Twojej postaci. Ważny krok w tworzeniu charakterystyki, gdyż od tego może zależeć stosunek innych postaci Graczy lub Bohaterów Niezależnych do niej. Jeśli w przyszłości chciałbyś rozpocząć szkolenie Jedi lub Sith, pamiętaj, by rasa należała do „wrażliwych na Moc”.

3. Profesja: Czyli to, czym zajmuje się Twoja postać. Pamiętaj, by było to logicznie powiązane z jej historią, a także o tym, że istnieją pewne ograniczenia dotyczące przynależności do danych frakcji od samego początku rozgrywki. Teoretycznie nie musisz podawać rzeczywistej „profesji” Twojej postaci, ale w takim wypadku skontaktuj się najpierw z Administracją i poinformuj o rzeczywistym „zawodzie”. W innym wypadku „ujawnienie swojego prawdziwego ja” będzie później niemożliwe.

4. Data urodzenia: Podaj datę urodzenia Twojej postaci. Na forum stosujemy liczenie lat „po bitwie o Yavin” – rok 0ABY. Wszystko przed to lata BBY (Before Battle of Yavin), zaś po to ABY (After Battle of Yavin)

5. Usposobienie: Opisz charakter swojej postaci, starając się przy tym, by nie było to jedynie wymienienie przymiotników jak „dobry”, „wesoły”, „opanowany” itd. Im więcej informacji tu zamieścisz, tym łatwiej będzie określić pozostałym Graczom czy ich postaci mogą „lubić” Twoją.

6. Wygląd: Na samym początku charakterystyki możesz umieścić zdjęcie/rysunek Twojej postaci, lecz nie zwalnia to z obowiązku opisania jej wyglądu. Niektórzy uważają, że jest to najmniej ważna część wpisu, ale postaraj się jej nie zaniedbywać.

7. Umiejętności: Zamieść tu wszelkie informacje o umiejętnościach i talentach Twojej postaci. Bardzo nie lubimy tzw. "overpower'ów" - czyli postaci zdecydowanie przesadzonych, które kiwnięciem palca byłyby w stanie roznieść całą planetę w pył. Bez przesady, mój drogi! Umiejętności mają pokazywać nam, do czego zdolna jest Twoja postać. Nie musisz oczywiście zdradzać wszystkich jej umiejętności – w takim wypadku jednak musisz poinformować Administratora o tych, które zataiłeś.

8. Ekwipunek: Napisz co Twoja postać ma przy sobie. Chodzi przede wszystkim o uzbrojenie, z którego będziesz korzystał w czasie Gry i wszystko, co może mieć znaczący wpływ na rozgrywkę w Questach (np. bez cyfronotesu nie skopiujesz danych z komputera etc). Jeśli nie napiszesz, że masz pistolet blasterowy, a potem takowego nie kupisz w czasie Gry, nie będziesz mógł z niego strzelać. Wypełniając to pole dobrze się zastanów, żeby posiadany ekwipunek pasował do Twojej postaci. Fakt posiadania mieczy świetlnych należy najpierw uzgodnić z Administracją.

9. Środki komunikacji:Punkt nieobowiązkowy. Statki, śmigacze, swoopy itp, jakie są własnością Twojej postaci. Im mniej na początku - tym lepiej, jednak niektóre postaci muszą posiadać środek transportu od samego początku - w takim wypadku opisz go tutaj, podając między innymi: nazwę, model/typ, uzbrojenie (pamiętaj o silnych restrykcjach galaktycznych dotyczących broni na pokładzie statku!) - również to ukryte. Możesz też opisać historię danego pojazdu czy wszystko inne, co chcesz.
Punkt ten można zostawić pusty!

10. Historia: Prawdopodobnie najważniejsza część charakterystyki, od niej zależy czy otrzymasz pozwolenie rozpoczęcia Gry. Opisz tutaj historię swojej postaci od urodzenia aż do momentu, w którym dołączyłeś do nas i postaraj się, by była ona logiczna, przekonywująca i spójna, a także napisana przejrzystym i poprawnym językiem. Zwróć też uwagę na ramy czasowe Gry, by nie popełnić gafy w stylu „ojciec XYZ walczył u boku Darth Revana”.


Akceptacja i dodanie do Bazy Danych

1. Po stworzeniu tematu „[Wpis] Imię Twojej Postaci” w dziale „Punkt Nowoprzybyłych”, musisz uzyskać pięć głosów „na tak” od pozostałych użytkowników forum (w tym przynajmniej jeden ze strony Administracji), by móc rozpocząć rozgrywkę.

2. W czasie opiniowania, pozostali gracze oraz Administracja, mogą zgłaszać poprawki, jakie powinieneś wprowadzić w charakterystyce swojej postaci.

3. Gdy uzyskasz wymaganą liczbę głosów „na tak”, Administrator przydzieli Ci rangę Stranger, zaś Ty będziesz mógł zacząć rozgrywkę. Zanim jednak to zrobisz, skopiuj ostateczną wersję charakterystyki do działu „Baza Danych”.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Wybrane profesje postaci, Porady

Postprzez Peter Covell » 10 Sie 2009, o 11:03

Wybrane profesje postaci

Masz dość dużą swobodę w wyborze profesji swojej postaci, ale z doświadczenia wiemy, że w niektórych przypadkach źle dobrany zawód może bardzo utrudniać rozgrywkę. Z tego właśnie powodu poniżej przedstawiamy listę tych „najlepszych” naszym zdaniem, w wypadku których nie powinieneś mieć kłopotów z rozpoczęciem i kontynuowaniem Gry.

Żołnierz – Nie chcemy Cię zbytnio ograniczać, więc nie istnieje coś takiego jak maksymalny stopień, jaki może posiadać Twoja postać, jednak pamiętaj, że im wyższy - tym mniej przychylni będą w stosunku do Ciebie Gracze, zwłaszcza ci, którzy zaczynali od szeregowego. Jeśli jednak zdecydujesz się na stopień, choćby, podoficerski pamiętaj, że w takim wypadku, niemal natychmiast Twoja postać otrzyma przeniesienie do jednostki, w której znajdują się już postaci innych graczy. Staraj się też nie przesadzać z doświadczeniem bojowym. Generalnie, przy wyborze tej profesji, najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie Gry postacią, która dopiero zakończyła szkolenie wojskowe i czeka na przydział.

Pilot – Sprawa bardzo podobna jak w wypadku żołnierzy – nie powinieneś wykraczać stopniem poza korpus szeregowych i krótko po rozpoczęciu Gry, otrzymasz przeniesienie do eskadry, w której latają postacie graczy. W tym wypadku również najbardziej "neutralnym" rozwiązaniem jest zdecydować, że twoja postać jest świeżo po szkoleniu i z niecierpliwością czeka na pierwszy lot bojowy.

Oficer wywiadu – Generalnie nie polecamy tej profesji jeśli dopiero zaczynasz przygodę na Mgławicy Mocy, głównie dlatego, że jest niewielu graczy, z którymi potem mógłbyś pisać. Jeśli jednak się na to decydujesz, zacznij od któregoś ze stopni podoficerskich, ale… ale naprawdę nie polecamy zaczynać zabawy grając wywiadowcą ;)

Łowca Nagród – Co prawda nie zaczniesz jako ktoś formatu Bobby Fetta, ale przy aktywnym pisaniu zdobycie sławy będzie jedynie kwestią czasu. Łowcy Nagród posiadają spore umiejętności związane z walką, zaś ich przeszłość czasami bywa niejasna. Z reguły posiadają własny statek, którym przemierzają galaktykę w pogoni za "zwierzyną". Grając Łowcą Nagród, możesz wypełniać zadania, jakie pojawiają się w „Zordo’s Haven”, a także dołączyć do Gildii. Poza tym, możesz też brać udział w zleceniach dla najemników.

Najemnik – Spluwa do wynajęcia. Osoby, które z reguły posiadają doświadczenie wojskowe. Grając najemnikiem, możesz zdecydować się pracować dla któregoś z rządów lub wypełniać zadania znajdujące się w „Zordo’s Haven”. Najemnicy, w przeciwieństwie do Łowców Nagród, często pracują w grupach i dzielą się zarobionymi pieniędzmi.

Przemytnik – Awanturnicy Galaktyki. Co prawda, Mgławica Mocy (na razie) nie przewiduje zleceń skierowanych typowo do przemytników, ale postać taka ma sporą swobodę w dobieraniu zadań i udziału w questach. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dołączyła do grupy najemników, poszukiwała drogich artefaktów czy po prostu znajdowała się zawsze tam, gdzie coś się dzieje. Przemytnicy często mają własne statki, ale nierzadko też pracują jedynie jako najemni piloci w organizacjach przestępczych. Postaci takie z reguły nienajgorzej posługują się blasterami, walczą wręcz, wpadają w kłopoty, umykają służbom porządkowym i, oczywiście, pilotują statki ;) Powinni wystrzegać się patroli, a także uważać na oficjalnych lądowiskach.

Poszukiwacz artefaktów - Dość zamknięta profesja, ale takie postaci nie powinny mieć problemów ze znalezieniem questa dla siebie, gdyż w „Zordo’s Haven” nie brakuje zleceń na odszukanie, bądź kradzież wartościowych przedmiotów. Z reguły w walce radzą sobie raczej kiepsko, ale mają sporą wiedzę o kulturze, historii, znają wiele języków…

Łajdak/awanturnik – Osoby bez szczególnego zajęcia, które po prostu włóczą się po całej galaktyce w poszukiwaniu przygód. Rzadko mają własny statek, ale za to często świetnie radzą sobie z komputerami, włamywaniem, kradzieżą czy skradaniem się. Mają też nadzwyczajną zdolność do denerwowania Huttów lub, dla odmiany, zwracania na siebie uwagi służb porządkowych. Na szczęście, charakteryzuje ich również, niczym nieuzasadniona umiejętność wychodzenia cało z największych kłopotów.

Pozostałe zawody – Warto zastanowić się nad karierą „from Zero to Hero”, czyli wybrać zawód barmana, urzędnika, drwala czy kelnerki, a następnie wplątać się w istniejący Quest i rozpocząć przygodę życia godną Gwiezdnych Wojen. Naprawdę, nie ma nic przyjemniejszego niż poprowadzić swoją postać tak, by ze sprzątacza na Coruscant, stać się najlepiej opłacanym Łowcą Nagród, bohaterem wojennym znanym całej galaktyce, potężnym Lordem Sith lub wielkim Mistrzem Jedi.

Porady

1. Pierwsze i najważniejsze – najpierw zastanów się czy będziesz miał czas i chęci grać. Gracze, którzy pojawiają się, z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie zabawy, zaczną questa z innymi, a po tygodniu znikają, zabijając przygodę innych, nie są darzeni szczególną miłością przez pozostałych użytkowników forum.
2. Dobrze się zastanów przed stworzeniem charakterystyki. Niech będzie ona przemyślana i logiczna. Jeśli będziesz stosował się do naszych porad, prawdopodobnie zaakceptowanie wpisu będzie jedynie formalnością.
3. Tworząc charakterystykę, zastanów się nad tym jak wyobrażasz sobie jej „życie” na Mgławicy Mocy. Oczywistym jest, że na początku wszyscy chętnie Ci pomogą, ale nikt nie będzie prowadził postaci za Ciebie, wciąż mówiąc Ci co masz robić dalej.
4. Przed wysłaniem charakterystyki sprawdź czy nie ma błędów. Możesz pisać w przeglądarce ze słownikiem (jak np. Mozilla Firefox) lub edytorze tekstowym, który sprawdza pisownię (jak np. Microsoft Word), a następnie skopiować tekst do przeglądarki. Błędy ortograficzne lub literówki nie są najlepszym sposobem na zrobienie dobrego „pierwszego wrażenia” ;)
5. Wybierając rasę swojej postaci zajrzyj na strony typu Biblioteka Ossus lub Wookiepedia, by przypadkiem nie popełnić jakiegoś błędu rzeczowego. Pamiętaj też, że nie zawsze „oryginalna rasa” jest najlepszym rozwiązaniem.
6. Tworząc charakter swojej postaci, zrób to tak, by łatwo było Ci potem opisywać zachowanie zgodne z jej usposobieniem. Jeśli nie będziesz potrafił wcielić się w postać, która jest bezwzględna i nie szanuje życia innych, po prostu stwórz taką, jaka jest bliższa Tobie.
7. Wybierając umiejętności dla swojej postaci dobierz takie, by najlepiej pasowały do historii, usposobienia i profesji, a także unikaj stwierdzeń „potrafi latać wszystkim w galaktyce”, „strzela z każdego rodzaju broni” etc.
8. Choć Gwiezdne Wojny nieodmiennie kojarzą się ze statkami kosmicznymi, staraj się nie wyposażać swojej postaci w takowy, jeśli nie jest silnie uzasadnione skąd może go mieć (profesja, historia, góra kredytów etc). Uważaj też na to, jaką maszynę "dajesz" bohaterowi - myśliwce i ciężko uzbrojone frachtowce nie były w sprzedaży dla "zwykłych ludzi", a wojsko nie daje takich prezentów, gdy ktoś odchodzi na emeryturę.
9. Pamiętaj, że jeśli postać innego gracza nie lubi przedstawicieli „Twojej” rasy, mało prawdopodobnym jest by Wasi bohaterowie zostali przyjaciółmi, nawet jeśli w realnym świecie jesteście najlepszymi kumplami. Podobnie sprawa ma się z Bohaterami Niezależnymi – usposobienie, wygląd, rasa, płeć czy wiek są niezwykle ważne w kwestii kontaktów między postaciami i czasem po prostu nie będziesz miał możliwości „dogadania się”, nawet jeśli przed chwilą ktoś inny, ubił z danym bohaterem interes życia…
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Postaci Poboczne, Bohaterowie Niezależni i Postaci Tła

Postprzez Peter Covell » 10 Sie 2009, o 11:04

Postaci Poboczne, Bohaterowie Niezależni i Postaci Tła

1. Poza Postacią Główną, każdy gracz ma prawo posiadać dowolną ilość Postaci Pobocznych.
2. Postać Poboczna również musi zostać zaakceptowana przez innych graczy. W tym celu należy postępować dokładnie tak samo jak przy tworzeniu charakterystyki swojego pierwszego bohatera. Jedynym wyjątkiem jest to, że wystarczy akceptacja administracji, by móc dodać wpis do Bazy Danych.
3. Niektórzy gracze, wyróżniający się zaangażowaniem, wysoką jakością postów, dużo częstotliwością pisania, a także stażem na Mgławicy Mocy, mogą otrzymać zgodę od Administracji na utworzenie Postaci Pobocznej w randze Jedi Knight lub Sith Warrior.
4. Bohaterowie Niezależni do postaci kierowane przez Administrację oraz Podziemie. Mogą oni wchodzić w interakcje z postaciami graczy oraz współuczestniczyć w questach.
5. Biografię Bohatera Niezależnego może stworzyć każdy. Należy ją wysłać do członka Administracji lub Podziemia, a ten, jeśli zostanie zaakceptowana, doda ją do Biblioteki. W takiej sytuacji jednak nie uprawnia to gracza do kierowania stworzonym przez siebie Bohaterem Niezależnym.
6. Administracja dopuszcza istnienie Bohaterów Niezależnych, których biografie nie znalazły się, z różnych powodów, w Bibliotece. Są to wszystkie postaci kanoniczne, a także niekanoniczne o dużym znaczeniu dla globalnej fabuły.
7. Postaci Tła to postaci tworzone na potrzeby danego questa i mogą być dodane przez każdego z uczestników przygody, jednak z reguły jest to zadanie Mistrza Gry. Tacy bohaterowie nie wymagają stworzenia biografii.
8. Postaci Tła z czasem mogą stać się Bohaterami Niezależnymi.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem


Wróć do Zasady Gry

cron