Wybrane profesje postaciMasz dość dużą swobodę w wyborze profesji swojej postaci, ale z doświadczenia wiemy, że w niektórych przypadkach źle dobrany zawód może bardzo utrudniać rozgrywkę. Z tego właśnie powodu poniżej przedstawiamy listę tych „najlepszych” naszym zdaniem, w wypadku których nie powinieneś mieć kłopotów z rozpoczęciem i kontynuowaniem Gry.
Żołnierz – Nie chcemy Cię zbytnio ograniczać, więc nie istnieje coś takiego jak maksymalny stopień, jaki może posiadać Twoja postać, jednak pamiętaj, że im wyższy - tym mniej przychylni będą w stosunku do Ciebie Gracze, zwłaszcza ci, którzy zaczynali od szeregowego. Jeśli jednak zdecydujesz się na stopień, choćby, podoficerski pamiętaj, że w takim wypadku, niemal natychmiast Twoja postać otrzyma przeniesienie do jednostki, w której znajdują się już postaci innych graczy. Staraj się też nie przesadzać z doświadczeniem bojowym. Generalnie, przy wyborze tej profesji, najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie Gry postacią, która dopiero zakończyła szkolenie wojskowe i czeka na przydział.
Pilot – Sprawa bardzo podobna jak w wypadku żołnierzy – nie powinieneś wykraczać stopniem poza korpus szeregowych i krótko po rozpoczęciu Gry, otrzymasz przeniesienie do eskadry, w której latają postacie graczy. W tym wypadku również najbardziej "neutralnym" rozwiązaniem jest zdecydować, że twoja postać jest świeżo po szkoleniu i z niecierpliwością czeka na pierwszy lot bojowy.
Oficer wywiadu – Generalnie nie polecamy tej profesji jeśli dopiero zaczynasz przygodę na Mgławicy Mocy, głównie dlatego, że jest niewielu graczy, z którymi potem mógłbyś pisać. Jeśli jednak się na to decydujesz, zacznij od któregoś ze stopni podoficerskich, ale… ale naprawdę nie polecamy zaczynać zabawy grając wywiadowcą
Łowca Nagród – Co prawda nie zaczniesz jako ktoś formatu Bobby Fetta, ale przy aktywnym pisaniu zdobycie sławy będzie jedynie kwestią czasu. Łowcy Nagród posiadają spore umiejętności związane z walką, zaś ich przeszłość czasami bywa niejasna. Z reguły posiadają własny statek, którym przemierzają galaktykę w pogoni za "zwierzyną". Grając Łowcą Nagród, możesz wypełniać zadania, jakie pojawiają się w „Zordo’s Haven”, a także dołączyć do Gildii. Poza tym, możesz też brać udział w zleceniach dla najemników.
Najemnik – Spluwa do wynajęcia. Osoby, które z reguły posiadają doświadczenie wojskowe. Grając najemnikiem, możesz zdecydować się pracować dla któregoś z rządów lub wypełniać zadania znajdujące się w „Zordo’s Haven”. Najemnicy, w przeciwieństwie do Łowców Nagród, często pracują w grupach i dzielą się zarobionymi pieniędzmi.
Przemytnik – Awanturnicy Galaktyki. Co prawda, Mgławica Mocy (na razie) nie przewiduje zleceń skierowanych typowo do przemytników, ale postać taka ma sporą swobodę w dobieraniu zadań i udziału w questach. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dołączyła do grupy najemników, poszukiwała drogich artefaktów czy po prostu znajdowała się zawsze tam, gdzie coś się dzieje. Przemytnicy często mają własne statki, ale nierzadko też pracują jedynie jako najemni piloci w organizacjach przestępczych. Postaci takie z reguły nienajgorzej posługują się blasterami, walczą wręcz, wpadają w kłopoty, umykają służbom porządkowym i, oczywiście, pilotują statki
Powinni wystrzegać się patroli, a także uważać na oficjalnych lądowiskach.
Poszukiwacz artefaktów - Dość zamknięta profesja, ale takie postaci nie powinny mieć problemów ze znalezieniem questa dla siebie, gdyż w „Zordo’s Haven” nie brakuje zleceń na odszukanie, bądź kradzież wartościowych przedmiotów. Z reguły w walce radzą sobie raczej kiepsko, ale mają sporą wiedzę o kulturze, historii, znają wiele języków…
Łajdak/awanturnik – Osoby bez szczególnego zajęcia, które po prostu włóczą się po całej galaktyce w poszukiwaniu przygód. Rzadko mają własny statek, ale za to często świetnie radzą sobie z komputerami, włamywaniem, kradzieżą czy skradaniem się. Mają też nadzwyczajną zdolność do denerwowania Huttów lub, dla odmiany, zwracania na siebie uwagi służb porządkowych. Na szczęście, charakteryzuje ich również, niczym nieuzasadniona umiejętność wychodzenia cało z największych kłopotów.
Pozostałe zawody – Warto zastanowić się nad karierą „from Zero to Hero”, czyli wybrać zawód barmana, urzędnika, drwala czy kelnerki, a następnie wplątać się w istniejący Quest i rozpocząć przygodę życia godną Gwiezdnych Wojen. Naprawdę, nie ma nic przyjemniejszego niż poprowadzić swoją postać tak, by ze sprzątacza na Coruscant, stać się najlepiej opłacanym Łowcą Nagród, bohaterem wojennym znanym całej galaktyce, potężnym Lordem Sith lub wielkim Mistrzem Jedi.
Porady1. Pierwsze i najważniejsze – najpierw zastanów się czy będziesz miał czas i chęci grać. Gracze, którzy pojawiają się, z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie zabawy, zaczną questa z innymi, a po tygodniu znikają, zabijając przygodę innych, nie są darzeni szczególną miłością przez pozostałych użytkowników forum.
2. Dobrze się zastanów przed stworzeniem charakterystyki. Niech będzie ona przemyślana i logiczna. Jeśli będziesz stosował się do naszych porad, prawdopodobnie zaakceptowanie wpisu będzie jedynie formalnością.
3. Tworząc charakterystykę, zastanów się nad tym jak wyobrażasz sobie jej „życie” na Mgławicy Mocy. Oczywistym jest, że na początku wszyscy chętnie Ci pomogą, ale nikt nie będzie prowadził postaci za Ciebie, wciąż mówiąc Ci co masz robić dalej.
4. Przed wysłaniem charakterystyki sprawdź czy nie ma błędów. Możesz pisać w przeglądarce ze słownikiem (jak np. Mozilla Firefox) lub edytorze tekstowym, który sprawdza pisownię (jak np. Microsoft Word), a następnie skopiować tekst do przeglądarki. Błędy ortograficzne lub literówki nie są najlepszym sposobem na zrobienie dobrego „pierwszego wrażenia”
5. Wybierając rasę swojej postaci zajrzyj na strony typu Biblioteka Ossus lub Wookiepedia, by przypadkiem nie popełnić jakiegoś błędu rzeczowego. Pamiętaj też, że nie zawsze „oryginalna rasa” jest najlepszym rozwiązaniem.
6. Tworząc charakter swojej postaci, zrób to tak, by łatwo było Ci potem opisywać zachowanie zgodne z jej usposobieniem. Jeśli nie będziesz potrafił wcielić się w postać, która jest bezwzględna i nie szanuje życia innych, po prostu stwórz taką, jaka jest bliższa Tobie.
7. Wybierając umiejętności dla swojej postaci dobierz takie, by najlepiej pasowały do historii, usposobienia i profesji, a także unikaj stwierdzeń „potrafi latać wszystkim w galaktyce”, „strzela z każdego rodzaju broni” etc.
8. Choć Gwiezdne Wojny nieodmiennie kojarzą się ze statkami kosmicznymi, staraj się nie wyposażać swojej postaci w takowy, jeśli nie jest silnie uzasadnione skąd może go mieć (profesja, historia, góra kredytów etc). Uważaj też na to, jaką maszynę "dajesz" bohaterowi - myśliwce i ciężko uzbrojone frachtowce nie były w sprzedaży dla "zwykłych ludzi", a wojsko nie daje takich prezentów, gdy ktoś odchodzi na emeryturę.
9. Pamiętaj, że jeśli postać innego gracza nie lubi przedstawicieli „Twojej” rasy, mało prawdopodobnym jest by Wasi bohaterowie zostali przyjaciółmi, nawet jeśli w realnym świecie jesteście najlepszymi kumplami. Podobnie sprawa ma się z Bohaterami Niezależnymi – usposobienie, wygląd, rasa, płeć czy wiek są niezwykle ważne w kwestii kontaktów między postaciami i czasem po prostu nie będziesz miał możliwości „dogadania się”, nawet jeśli przed chwilą ktoś inny, ubił z danym bohaterem interes życia…