Czas akcji: 21 BBY
Miejsce: Jabiim, Odległa Rubież
Osoby dramatu: Bail Organa, Alto Stratus, Asajj Ventress, postacie graczy, gość honorowy - niespodzianka
Problematyka: Wojny Klonów nabierają rozpędu. Alderaański korpus dyplomatyczny poniósł porażkę podczas próby przekonania do sprawy Republiki planety Jabiim na Odległej Rubieży. Teraz Senator Bail Organa potrzebuje ratunku. Flota Republiki toczy zacięty bój z siłami Separatystów na orbicie, jednak jeden okręt desantowy zdołał się przedrzeć i wylądować w pobliżu obozu Senatora. Jabiim jest światem wiecznego deszczu, dodatkowo specyficzne pole magnetyczne planety nie pozwala na działanie w powietrzu - wszystko zatem rozegra się na powierzchni planety. W tych trudnych warunkach Jedi muszą uratować polityka, którego oddział został otoczony przez armię Konfederacji.
Za kulisami: Rozgrywamy wydarzenia, których znamy jedynie kanoniczne następstwa: kolejne bitwy o Jabiim i druzgoczącą klęskę Jedi. Będzie bitwa, trochę mocowania, pojedynek na świetlne miecze i zakończenie zależne od waszych decyzji.
Siły Separatystów:
- Pułk piechoty droidów (5 000 B1 i 1 000 B2)
-- rezerwy (koło 2 000 B1 i 500 B2)
- 4 000 nacjonalistów Jabiim
- 250 droidów pająków DSD1
- 100 droidów zabójców serii A
- 100 droideków
- 20 droidów krabów LM-43
- 4 czołgi IG-227
- 4 czołgi AAT-1
- Alto Stratus, Asajj Ventress + 2 oficerów nierozpoznanych
1. Statystyki przyjmują wartości 1-6
2. Każdy post gracza ma być zakończony rzutem k6 w odpowiednim temacie.
3. PM, czyli Punkty Mocy, będą wam odbierane przy istotnych deklaracjach korzystania z Mocy. Sami nakładacie na siebie ograniczenia, bazując na zestawieniu swoich statystyk ze statystykami innych postaci. Wasze postacie z założenia są silne, ale jeśli ktoś mi przy pierwszej lepszej okazji zadeklaruje, że jego postać wali Błyskawicą, nie zabronię tego. Po prostu straci wszystkie PM i do końca sesji będzie się obywała bez Mocy. Doradzam w tym temacie oszczędność. PM nie ulegają odnowieniu.
4. Control, Sense i Alter to podział umiejętności Mocy ze starego systemu SW RPG. Control oznacza zdolność Jedi do odnajdywania Mocy w sobie, w swoim ciele i najbliższym otoczeniu. Sense to aspekt Mocy związane ze zmysłami i odbiorem rzeczywistości, w której Moc przepływa. Alter to zdolności oddziaływania Mocą na otoczenie. Więcej na wookie.
5. Modpost raz na tydzień.
6. Po zakończeniu rekrutacji zostanie wklejona mapka z waszym położeniem (miejsce awaryjnego lądowania Acclamatora), położeniem Baila Organy oraz armii Separatystów. Doradzam stworzenie dosyć mobilnej armii, ponieważ siły separatystów z założenia mechanicznego są od waszych większe.
7. Również po zakończeniu rekrutacji wasze postacie otrzymają zdolności specjalne, zależne od kanonicznego zaplecza. U np. Kenobiego będzie to możliwość wezwania posiłków, u Wyn wyleczenie kogoś poza mechaniką Punktów Mocy itd. Zdolności specjalne będą głównymi atutami padawanów.
8. Mechaniki jako takiej nie ma, przynajmniej nie do wglądu aż do zakończenia sesji. Dla graczy jest to storytelling, a reszta to rozwiązania na głowie MG. Rzucanie kostką co post i wydanie punktów armii na starcie to jedyne, co gracze muszą zrobić. Reszta jak na Mgławicy.
1. Wysyłacie zgłoszenie w tym temacie. Pytania również tutaj.
2. Zajęta postać wypada z listy, chyba że z przyczyn różnorakich nie zgodzę się na jej odgrywanie. Gramy Jedi i tylko Jedi. Żadnych pytań o klony, oficerów czy Jawów.
3. Marudzicie innym graczom, by się pośpieszyli. Możecie również śmiało w tym temacie przedyskutować strategię. Armia Konfederacji jest w końcu jawna.
4. Czworo graczy będzie ok. Na priv dostajecie zdolności specjalne.
Obi-Wan Kenobi - generał, mistrz Jedi, głównodowodzący
Control 4, Sense 4, Alter 4, Soresu 5, PM 5
Punkty armii: 6
Sirrus - generał, mistrz Jedi
Control 4, Sense 3, Alter 3, Wybrana Forma Miecza:6, PM 4
Punkty armii: 4
Leska - generał, mistrzyni Jedi
Control 4, Sense 5, Alter 4, Niman:4, PM 5
Punkty armii: 5
Norcuna - generał, mistrz Jedi, Twi"lekk
Control 4, Sense 4, Alter 4, Wybrana Forma Miecza:5, PM 4
Punkty armii: 4
Anakin Skywalker - komandor, padawan
Control 3, Sense 4, Alter 4, Shien 5, PM 6
Punkty armii: 2
Aubrie Wyn - komandor, padawanka
Control 4, Sense 4, Alter 2, Niman 3, PM 5
Punkty armii: 2
Tae Diath - komandor, padawan
Control 3, Sense 4, Alter 2, Ataru 3, PM 3
Punkty armii: 3
Mak Lotor - komandor, padawan
Control 3, Sense 3, Alter 5, Shien 3, PM 3
Punkty armii: 3
Windo Nend - komandor, padawan, Aqualish
Control 3, Sense 3, Alter 3, Wybrana Forma 3, PM 3
Punkty armii: 3
Elora Sund - komandor, padawanka, Sullustianka
Control 3, Sense 4, Alter 3, Wybrana Forma 3, PM 3
Punkty armii: 3
Kass Tod - komandor, padawanka, Zabrakanka
Control 4, Sense 3, Alter 3, Wybrana Forma 4, PM 3
Punkty armii: 3
Vaabesh - komandor, padawan, Gand
Control 4, Sense 3, Alter 3, Wybrana Forma 3, PM 3
Punkty armii: 3
Zule Xis - komandor, padawanka, Fallenka
Control 3, Sense 3, Alter 3, Wybrana Forma 3, PM 4
Punkty armii: 3
Dowolny Jedi - można wybrać (niemal) dowolnego mistrza, rycerza lub padawana Jedi z okresu wojen klonów. Poza Yodą i Windu zgodzę się właściwie na każdego, o ile będę pewny, że dacie radę taką postać poprowadzić. Statystyki takiej postaci zostaną wklejone przez prowadzącego - i nie będą podlegały negocjacjom. Hak? Tak, jest. Wybrany przez Was Jedi, ze względu na swoje niekanoniczne pojawienie się na Jabiim, otrzyma minus do punktów armii. Można również stworzyć postać niekanoniczną - w takim wypadku poproszę jej zarys / KP według waszej inwencji. Na tej podstawie otrzyma statystyki.
Control X, Sense X, Alter X, Forma miecza X, PM X
Punkty armii: X-1
Ciekawostka:
Asajj Ventress - ciemna Jedi, NPC
Control 5, Sense 3, Alter 4, Makashi:5, PM 5
Punkty armii: 6
***
Zebrana grupa graczy otrzyma na sam koniec do wspólnego wydania 20 punktów na armię. Jeśli nie uda się ich wydać kolegialnie, dostaniecie te punkty rozdzielone według uznania zgodnie z szarżą postaci. Dodatkowo każda postać ma pewną ilość punktów bonusowych, które ma sama rozdysponować w chwili zgłoszenia (niejako idziecie w ciemno). W ten żywiołowy sposób skompletujemy waszą armię.
1 punkt armii
- 100 klonów - piechota
- 10 komandosów ARC
- 1 Jedi NPC (z listy dla graczy)
- 2 ATXT
2 punkty armii
- 1 bateria przeciwpiechotna DF.9
- 10 klonów na swoopach Zephyr-G
- 5 landspeederów z załogą i lekkim uzbrojeniem
3 punkty armii
- 1 ATAT (10 klonów, 2 speedery)
- 1 ATTE (20 klonów)
- 1 kanonierka LAAT/i
Avatarek
Wybrana postać z przeklejonymi statystykami
Rozdanie punktów armii:
np:
Anakin Skywalker - komandor, padawan
Control 3, Sense 4, Alter 4, Shien 5, PM 6
Punkty armii: 2
- 100 klonów (1 pkt)
- 10 komandosów Arc (1 pkt)
Przykładowa zdolność specjalna z priv:
- PM Anakina nigdy nie spadną do 0. Kiedy wyczerpie pulę, może dalej korzystać z Mocy, tak jakby miał 1 PM.