Założenia
1. Nie zdradzamy informacji fabularnych pozostałym graczom.
2. Nie ma odwołań graczy od decyzji dotyczących sesji.
3. W szczególności Mistrz Gry nie przyjmuje poddawania w wiarygodność uczciwości innych graczy. Nie wiecie o pozostałych postaciach nic poza tym, co otrzymujecie od mistrza gry. Nie wiecie, ile wiedzą inni. A to znaczy, że będziecie zaskakiwani. I prawdopodobnie nie będzie się to wam podobało. Żadne "moim zdaniem on nie powinien tego wiedzieć" nie mają racji bytu.
4. Jeśli wszyscy będą się trzymali zdrowo punktu 1., pozostałe drogi rozbierania scenariusza są dozwolone. W fabule zostały zamieszczone liczne odnośniki i easter eggi. Na rozwiązania poszczególnych zagadek można dojść nie tylko drogą fabularną. Przede wszystkim przydatne są informacji z działu Kartoteka COMP-ANY.
5. Sesja jest nastawiona na rywalizację. Dzieląc się informacjami z innymi graczami, bierzcie pod uwagę, czy się wam to opłaca.
6. Może to myślenie życzeniowe, ale fabuła jest spójna. A to znaczy, że wszystkie wyłapane przez was niespójności są jej elementem.
7. Mistrz gry dba, by gracze mieli tyle informacji, ile trzeba.
8. Aktualne pytania proszę zadawać zawsze w temacie Komentarzy.
Mechanika gry
- Sesja jest storytellingowa, a Statystyki zostały opracowane na użytek mistrza gry i jako mechanizm rozwijania śledztwa.
- Jeśli gracz chce wykonać akcję mającą pozostać tajemnicą, musi sobie stworzyć ku temu odpowiednie warunki fabularne (np. zostać sam w pomieszczeniu).
- Podpowiedzi fabularne dostępne dla poszczególnych postaci będą rozsyłane PM.
- Sępienie o podpowiedzi jest niemile widziane. Choć mistrz gry też człowiek i może mu coś umknąć.
- Karty postaci zostają wklejone przez graczy, będą aktualizowane przez mistrza gry. Najczęściej pod koniec rozdziału, choć nie tylko. Warto je od czasu do czasu przejrzeć. Mistrz gry będzie informował w komentarzach o ważnych aktualizacjach.
- Jeśli dwoje graczy chce się wymienić informacjami inaczej niż w otwartej fabule, muszą to zrobić za pośrednictwem Mistrza Gry. Bądźmy gotowi na częste korzystanie z PM.
- Wskazówki do śledztwa zostały rozsypane we wszystkich możliwych miejscach:
* w całym dziale organizacyjnym Ucieczki z Księżyca.
* w kartach postaci
* będą się pojawiały w fabule rozwijanej przez graczy