Content

Archiwum sesji

Bitwa

Sesje zakończone/zamknięte.

Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 15 Sie 2015, o 22:13

Tak więc na prośbę jednej osoby zastanawiam się nad poprowadzeniem starcia w przestrzeni. Taka mała potyczka. Ogólnie rzecz biorąc chciałbym jak najbardziej realistycznie oddać szczegóły. Wobec czego załogi złożone z mocowładnych raczej odpadają, no chyba że po astronomicznych kosztach ale niech się nikt nie łudzi na pokonanie jednym rycerzem armii. Nawet moc nie ochroni przed zmasowanym ostrzałem z artylerii okrętowej. Jako że oficerzy mogą być na różnym poziomie będą odpowiednie opłaty od załogi. Konkretne dane statków będzie się omawiać przy wyborze ich przez graczy.

Całość rozegra się i układzie współrzędnych. Nie przewiduje urozmaiceń pola walki w postaci asteroid itp. Aczkolwiek jeśli komuś bardzo zależy. Środek mapki wyznaczają współrzędne 0,0 w miarę równej odległości od nich umieści się okręty. Oczywiście będzie można dobrać początkowe rozstawienie odpowiednimi rozkazami. Mapkę każdy będzie mógł sobie narysować na papierze milimetrowym. Dla leniwych udostępnię swoją. Jeśli jednak byłby to problem zawsze można w sieci to poumieszczać.
Dla uproszczenia przyjmę statystyki z Sluis Vana bo badanie konkretnie każdego statku zdecydowanie mnie przerasta.


Zainteresowani gracze proszeni są o wypowiedzenie się. Nie przewiduje astronomicznego limitu graczy. Jeśli będzie ich więcej po prostu podzieli się ich na zespoły. Dlatego też nie znając liczebności nie mogę określić pułapu funduszy.
Zapomniałbym, co do okresu. Chętni nich podadzą go obok zgłoszenia chęci uczestnictwa.
Jeśli ktoś chciałby pomóc byłbym niezmiernie wdzięczny.
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Rafael Rexwent » 16 Sie 2015, o 12:10

Jestem za, zgadzam się, ze wszystkim tylko podpowiem, że trzeba będzie dodatkowo rozwiązać mały problem. Otóż Sluis Van nie ma danych do części okrętów, przykład: cena Acclamatora II (http://www.sluisvan.net/okret,acclamator-2_assault_ship), czy dane o krążowniku Arquitens (http://www.sluisvan.net/okret,arquitens_light_cruiser). Proponuję potyczkę Separatyści Vs Republika Galaktyczna, w okresie poprzedzającym bitwę o Corusant (19 BBY), dzięki czemu będzie większy wybór okrętów i myśliwców. Ponadto nachodzi także problem abordażu statków, jak to zostanie rozwiązane, czy na okrętach będą oddziały żołnierzy?
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 16 Sie 2015, o 15:14

Abordaż, jeśli ktoś jest tak szalony że liczy że przeżyje do tego momentu w walce liniowej to mogą być. Co do załóg. Opisy, na statkach jest to co w danej chwili wiozą. Można więc teoretycznie w sytuacji krytycznej użyć sił naziemnych ale ostrzegam. Nikt raczej nie pozwoli gdy nie wymaga tego bezpośrednio sytuacja na takie manewry. Efekty abordażu będą liczone kostką. Jeśli statek zadokuje i wyrzuci się 5 lub 6 oczek. Abordaż zakończony powodzeniem i kolejny rzut na to jak poważne uszkodzenia 1 do 6 jeśli wypadnie 6 w drugiem rzucie uznam przejęcie statku (z takim szczęściem to wdarcie się na mostek i sterroryzowanie załogi. W sytuacji gdy wypadnie 1 abordaż odparty w akcji i bardzo lekkie uszkodzenia wnętrza. Jeśli 2 troszkę większe. Przy 3 w kolejnej turze rzucamy jeszcze raz (oddział utrzymał się wewnątrz statku wroga) i uszkodzenia większe. Przy kolejnych tak samo tylko że uszkodzenia są coraz poważniejsze. Jeśli broniona załoga się zmobilizuje itp. to będą rzucać obydwaj gracze. Modyfikatory będą zależeć od jednostek i rozkazów. Wygra walkę osoba z większą ilością punktów. Jeśli rozkazy będą inne i tak będę rzucał z modyfikatorami. Jako że rozkazy mogą być dziwne konieczne będzie pewnie improwizowanie powodzenia akcji.

Jeden gracz na razie :< troszku mało.

PS: do do danych to poszuka się w necie po prostu lub skonsultuje się z kimś w sprawie ceny sugerowanej. Gorzej jeśli statek nie ma określonych innych danych. Wtedy kaplica.
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez BE3R » 17 Sie 2015, o 20:39

jak chcesz rozwiązać obrazowanie w przestrzeni (ze współrzędnych wnioskuję że będzie 2d) zwłąszcza pod kątem optymalizacji ostrzału z artylerii pokładowej. W jaki sposób rozwiązane będą zagdnienia sterowania okrętów o oraz kontyngenty myśliwskie. Czy planujesz wprowadzenie Karty okrętu czy też obrażenia jak i manewry będą odwzorowywane fabularnie. K6 jest najgoszym możliwym wyborem jeśli chodzi o rzuty więc tu bedzie słabo szansa na wyrzucenie 2x 6 jest bardzo duża. Zatem zakładam że abordaże będą częste i totalnie losowe,

W skrócie, napisz jaki bedzie silnik a ja powiem czy w to wchodzę. :)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 17 Sie 2015, o 22:33

Tak niestety rozwiązanie 3D było by komplikujące. Choć nie jest to nie możliwe. Jeśli o to chodzi jest to wykonalne choć nieco komplikujące przy nakładaniu zasięgów. Mój plan na 3 D zakłada użycie jakiegoś programu do rysowania przestrzennego i przesuwanie statków. Miało by to w sumie sens przy czym było by nieco czasochłonne.
Co do abordaży, ich losowość w zasadzie musi taka być bo system w założeniu będzie bardzo destruktywny. Jeśli komuś jakimś niebagatelnym cudem uda się dotrzeć na tyle blisko to będzie miał taką szansę.
Sterowanie odbywać się będzie na zasadzie podyktowania rozkazów a ja przesunę statki w przestrzeni o odpowiednie odległości. Statki będą ustawione wedle woli gracza. Jeśli ktoś postanowi nagle wystawić na żer rufę to nie będzie litości.
Efekt ostrzału będzie losowany w kilku etapach. Pierwszy będzie jego celność na którą będzie miała wpływ odległość oraz stan baterii i obsługi. Nie bez znaczenia będzie też prześwit i oczywiście wielkość (takkkk szykuje się w uuujjj roboty, jak będę leniwy to chyba będę rzucał nożem w obrazek statku na różnych odległościach i wielkościach xD). Drugi to uszkodzenia na które wpływ będą miały osłony i pancerz okrętowy. O ile osłony będą się regenerowały to tyle pancerz będzie jeśli ogień go dosięgnie ulegał uszkodzeniom. Obrażenia będą niejako w miarę stałą wartością o ile nie trafią w krytyczne punkty statku. Szansa na krytyczne trafienie będzie zależeć także od odległości, od konkretnych rozkazów i załogi. Statek zostanie wyeliminowany w momencie śmierci członków załogi zdolnych do prowadzenia walki.
Karty statków będą dość skąpe. Podstawowe dane jak szybkość, opancerzenie, wielkość i uzbrojenie.
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Rafael Rexwent » 18 Sie 2015, o 11:15

Nie wiem czemu, ale mi w myślach majaczy bitwa kosmiczna, bez rzutów kośćmi, tylko jakimś ogarniętym w tych tematach MG, który na zdrowy rozsądek, będzie oceniał uszkodzenia itp.
Ponadto problemem jest użycie w takiej bitwie technologii stealth, ponieważ jeśli napiszę to na ogólnym temacie, to gracz po przeciwnej stronie, mimowolnie część armii "przypadkiem" wyśle w to miejsce, gdzie na przykład jest ukryta moja niewidzialna korweta :D
I decydujący problem, ja będę używał w kosmosie maszyn kroczących, czy tego chcecie, czy nie :D one są zbyt fajne by je zostawić, by gniły w hangarach.
Jeśli zgadzamy się w kwestii epoki, to jest 19 ABY przed bitwą o Corusant, to proszę o zabronienie możliwości posiadania w armii okrętów typu "Malevolence".
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Bitwa

Postprzez BE3R » 18 Sie 2015, o 17:52

Nie masz najmniejszego pojęcia w co się pakujesz. I like it.
Zapisuję się jako dowódca Fregaty konfederacji "Teńczowy Dżynńdżelek" klasy Munificent
Kapitan Richard "Dick" Grande

Acha i proponuję totalny brak poważnego podejścia bedzie dużo weselej, a efekt ten sam :)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 18 Sie 2015, o 22:46

Nie mam pojęcia - to wiem, wszystko jest improwizowane xD bez podręcznika ciężko wymyślić cały system.
Rafael nie przesadzaj statki muszą być zbalansowane choć troszkę. A co do losowości, dobrze to jak proponujesz oceniać skuteczność ostrzału. Każdy strzał jest idealnie celny i powoduje gigantyczne uszkodzenia bo gracz napisał że strzela w jakiś ważny system. W sumie czemu nie tak też można zrobić. Więcej sieczki, mniej roboty.

PS: Richard "Dick" Grande - Akceptowanie, przydała by się specyfikacja statku i powinno być git.
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Rafael Rexwent » 20 Sie 2015, o 15:06

Mistrz Jedi Rafael Rexwent z padawanem Asharą Tinn :D :D (wreszcie moje postacie ciut się ożywią) (jak nie wypada, to niech będzie Admirał floty Rafael Rexwent) głównodowodzący zgrupowaniem floty (zależącej od budżetu). Okręt flagowy- Gwiezdny Niszczyciel typu Venator "Życzenie śmierci" ( :D ).
Dajcie budżet, to zacznę tworzyć swą flotę.
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 21 Sie 2015, o 20:49

Wydaliście po 57 milionów. Co zaskakujące fregata i Venator kosztuje tyle samo według Sluis. Tak więc BE3R zalecam zmianę na Providence choć fregatka też powinna sobie poradzić a niszczyciel taki mocny nie jest(choć z bliska ogromna ilość jego torped robi wrażenie). Z uwagi na przynależność jednostki wrogich frakcji będą liczone podwójnie. Teraz uzupełnienie w postaci dodatkowego wyposażenia, eskortowców jak i myśliwców oraz załogi.
Budżet chciałbym zamknąć w 70 milionach.
Siedmio i pół tysięczna załoga Venatora będzie kosztować krocie. Nawet jeśli policzę najtaniej po 1000 cr za załoganta. Będziesz za to dysponować dość dużą ładownią z jakimiś jednostkami naziemnymi. W każdym razie wydajesz co najmniej 7,5 miliona kredytów na samą załogę o dość niskich umiejętnościach.
BE3R - Zakładam że dalej fregatka jest okrętem głównym. tak więc masz tylko 200 osób załogi a za to 150 000 droidów bojowych w łądowni. Możesz mieć droidy bojowe ale proponuje zamienić ładownię w transport droidów myśliwców byś dysponował sporym ich zapasem. Fregata posiada potężny nadajnik który można na wiele sposobów wykorzystać. Załoganci - droidy OOM były by wydajniejsze ale ich cena będzie koło 600cr a standardowe B1 wyjdą po 500 cr. możesz też mieć standardowych załogantów po 1000cr dla organicznych załogantów po potrojeniu stawki zatrudnisz nieco lepszych którzy powinni być nieco lepsi. Wszelkie inne pomysły proszę podawać.
Ahh mam jeszcze pomysł, jako że myśliwce pojawią się pewnie w dużych grupach to będę liczył szwadrony i skrzydła jako "jedną jednostkę" z tym że w miarę strap będzie maleć liczebność.
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Mistrz Ind'yk » 21 Sie 2015, o 23:46

Ja bym wziął Providence, jeśli jeszcze można dołączyć do Tem Chudy ;) .

Komandor Richard Richards zgłasza się do bitwy 8-) .
Awatar użytkownika
Mistrz Ind'yk
Gracz
 
Posty: 1735
Rejestracja: 21 Cze 2011, o 12:42

Re: Bitwa

Postprzez Rafael Rexwent » 22 Sie 2015, o 11:02

I tu się zaczyna problem, który przewidziałem wcześniej. Mianowicie walka 2 vs 1. Jeśli każdy będzie miał ten sam budżet, to jeśli jeszcze, ty Kevc dołączysz do Separatystów, to będzie 3 na 1, czyli w budżecie 210 000 000 kredytów vs 70 000 000 kredytów, co daje 3 większą flotę Separatystom. Jak dacie mi nieco większy budżet (może nawet być nieco mniejszy, niż wasz łączny), to mogę bić się sam na was 3, chociaż i tak wiem, że pewnie bez improwizacji przegram.

BE3R, domyśl się dlaczego mam w myślach pomysł o wykorzystaniu "Życzenia śmierci" jako tarana, a pierwszą jednostką będzie twój okręt flagowy (Rafael Rexwent tym razem zrobiłby coś większego niż zniszczenie kantyny Wookiech :P)
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 22 Sie 2015, o 11:31

Indyk - Nie ma problemu tylko że teraz trzeba poszukać republikańskiego gracza jeszcze jednego.
PS: Rafael nie będę brał udziału. Jeśli nie znajdzie się kolejny gracz to albo zwiększę ci budżet albo pomyślimy nad piracką flotą albo dezerterami i będzie każdy na każdego.
Co do taranowania - jak kto lubi ale odradzam z uwagi na prawdopodobne unicestwienie obu statków włącznie z dowódcami (strata dowódcy = przegrana) .
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Rafael Rexwent » 22 Sie 2015, o 11:38

Kevc, nawet jest taktyka o taranowaniu :D
Carom shot – taktyka w której jeden okręt taranuje drugi, by ten drugi uderzył w trzeci, co potęguje uszkodzenia obu.
Jak coś to się zgadzam, teraz zbieram resztę floty.
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Bitwa

Postprzez Mistrz Ind'yk » 22 Sie 2015, o 20:48

Co do prostoty prowadzenia bitwy, to polecam obejrzeć choćby jedną grę w Star Wars Armada na YT, może przyniesie jakieś proste pomysły usprawniające grę ;) .

To ile ja mam jeszcze kasy i czy mamy lecieć na improwizację, czy raczej coś powyceniasz? Głównie chodzi o eskadry ciężkich myśliwców ;) .
Awatar użytkownika
Mistrz Ind'yk
Gracz
 
Posty: 1735
Rejestracja: 21 Cze 2011, o 12:42

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 22 Sie 2015, o 22:45

70 milionów to górny budżet. A co do samej gry to wzoruje się na jednej i staram się usprawnić ale ostrzegam to raczej test i może wyjść różnie XD
Myśliwce wyceniaj z sluis ale możesz korygować ceny i jak coś to obgadamy orientacyjną.
Providence z wycenią ciężko, dalej zaskakuje mnie cena fregat, ale kij z tym dostaniesz po cenie Venatora (59 milionów) bo oparte są o drednoty Rendili a cena tych to zaledwie 33m (dziw dziw) choć załoga jest 22 tysięczna i 11 milionów w najtańszej wersji za załogę. (Swoją droga drednoty moim zdaniem są lepsze w dalekosiężnej walce). Po takim czymś nie masz w zasadzie funduszy. Zastanowiłbym się nad usprawnieniami jak na Niewidzialnej ręce w kwestii załogi (+ coś) i wtedy by go wystawić za 65 milionów a załogę dodasz za 200 tysięcy. uzupełnisz resztę sępami i hienami i będziesz mieć ładną armię. Z eskortowców możesz wtedy zrezygnować.

Jak ja się cieszę że nikt nie chce mieć armii mrówek.

Co do taranowania - ma to jedną wadę, nawet będąc jedi nie przeżyjesz wszystkiego. Serio to moim zdaniem głupi plan no i tak jak przy abordażu musiałbyś dostać się tak blisko.
Zostaje ci jeszcze taran w nadświetlnej ale to kosmos. Mamy z jednej strony efekty gdy taranujące w nadświetlnej niszczyciele nie przebijają nawet tarcz (ojtam że Egzekutora) jak i sytuację gdy niszczą życie na planecie. Efekt totalnie losowy.
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Mistrz Ind'yk » 23 Sie 2015, o 00:21

A no tak, patrzyłem na dane z Wookiee :D Zamiast pobawię się w wydawanie kasy na skrzydła myśliwskie, to mam pytanie - Providence ma tyle uzbrojenia, jak stoi na SV? 5 dział, 8 wyrzutni i nie wiadomo ile cięzkich jonówek? :D
Awatar użytkownika
Mistrz Ind'yk
Gracz
 
Posty: 1735
Rejestracja: 21 Cze 2011, o 12:42

Re: Bitwa

Postprzez BE3R » 23 Sie 2015, o 10:10

wooow widzę że wyścig zbrojeń zaczął się na serio.

Mnie to wsio jedno jaki okręt dostanę, kontyngent myśliwski sepów nie ma znaczenia przy venatorze i jego mega przepastnych hangarach. Wartość bojowa również. Zerknij na uzbrojenie Munificenta, potem na jego zasięg, potem na Venatora i na jego zasięg. Mumin w eskorcie Jednostek przeciwlotniczych jest nie do ruszenia, a jak dojdzie do Tego Providence z FLakami, wyrzutniami burtowymi i setkami sępów to nie ma czego zbierać.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Bitwa

Postprzez Kewc Nateren » 23 Sie 2015, o 16:43

Akurat mumin to ładnie pasuje. No i sądzę że okręty posypią się i tak w kilka tur od wejścia w zasięg. Zatem co do fregaty jeszcze dochodzi, jakie eskortowce. Hmmm w rozbieżności miedzy wookie a sluis są straszne (choć wygląda to tak jakby z wookie sam statek był taki jak Ręka ze sluis, ciekawe).
Co do Uzbrojenia Providence - Działa jonowe damy że to dwie baterie rozmieszczone z przodu kadłuba. teoretycznie samemu możesz je jakoś rozmieścić, drobne modyfikacje jednostek są przecież dopuszczalne ( Większe w sumie też XD).
Image
Awatar użytkownika
Kewc Nateren
Gracz
 
Posty: 19
Rejestracja: 30 Cze 2015, o 09:47
Miejscowość: Bytom

Re: Bitwa

Postprzez Rafael Rexwent » 23 Sie 2015, o 16:53

A jak wygląda sprawa z moim budżetem i tutaj ważne kosztami myśliwców. Czy w cenę Venatora są wliczone myśliwce w nim? (co akurat jest prawdopodobne, patrząc na cenę Acclamatora)
Co do cen myśliwców, mam brać ceny z rubryki "nowe" czy "używane" na Sluis, czy mogę uśrednić? Bo jeśli ceny jak za nowe to będzie mi ciężko wygrać, skoro na jednego ARC-170 przypada cenowo około 4-5 Tri-Fighterów.
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Następna

Wróć do Archiwum sesji

cron