Otwieram rekrutację do sesji pod tytułem "Bajśń o miłości", co dość konkretnie oddaje klimat przygody, która się w niej odbędzie. Grupa postaci wyruszy w pełną trudów i przeciwności podróż, by na jej końcu spotkać smoka, wieżę i ukochaną królewnę więzioną na ostatnim piętrze. W tej peregrynacji uczestniczyć będą:
- Książę - dzielny i odważny, piękny i wysoki, uzbrojony i umiejętny w mieczu.
- Grajek - wielki bard, poeta, śpiewak, gra na lirze, a więc także liryk.
- Czarownica - nie wiadomo, czy zła czy dobra, na pewno bierze udział w wyprawie z lekkiego przymusu, a poza tym ma krostę na nosie i zna kilka zaklęć. No i jest stara i zgubiła swoją miotłę.
- Koń - wierzchowiec księcia, który... mówi i to często i gęsto. Doskonała rasa, wysoki w kłębie, silny w nogach i zwichrzony w grzywie.
- Łowca - wyszedł ze swojej puszczy właśnie teraz, by wziąć udział w przygodzie. Wysoki, doświadczony, brodaty i wąsaty, bardzo uważny i szybkostrzelny z łuku.
- Czarny kot czarownicy - niby nie śmiałek, niby nie osoba, ale do drużyny wliczyć go trzeba. Nie umie mówić, ale za to potrafi miauczeć, piszczeć, mruczeć i drapać, a poza tym jest kotem czarownicy, więc musi być magiczny.
Garść przystępnych informacji dla graczy:
- Każdy gracz wybiera jedną z postaci. W przypadku dwóch osób pragnących tej samej osoby obowiązuje wybór poprzez konkurs poetycki na dowolny temat związany z tematyką sesji. Nie musimy rozdawać wszystkich postaci, 3-4 graczy wystarczy, resztę poprowadzę wedle uzupełnionego podstawowego archetypu.
- Po wybraniu postaci każdy otrzyma podstawowe informacje o jej zależnościach i przyczynie uczestnictwa. Uzupełniona będzie niewielka część archetypu, dlatego też każdy gracz będzie zobowiązany do przesłania uzupełnionej Karty Postaci postaci. Nie będzie musiała być długa, nie będzie także skomplikowana, ale dobrze by było, żeby była dość konkretna, gdyż często może zdarzyć się sytuacja, że będę musiał napisać coś za postać i będę korzystał wtedy tylko z tego, co zawarte zostało w Karcie Postaci.
- Sesja prowadzona będzie w tzw. Dniach, czyli małych przygodach, które pozwolą drużynie przygotować się na ostateczną rozgrywkę, która odbędzie się w okolicach i we wnętrzach wieży smoka. Może zdarzyć się tak, że każdy gracz będzie miał określoną liczbę odpisów do napisania podczas dnia, więc będzie trzeba cenić swoje decyzje - każdy post ponad limit będzie usuwany.
- Główny post prowadzący akcję do przodu będzie pojawiał się raz na tydzień, jednak może zdarzyć się tak, że odpiszę w czasie pomiędzy postami. Jeśli do czasu głównego posta nie pojawi się odpis którejś z postaci, będę opisywał jej reakcję na podstawie Karty Postaci.
- Klimatem sesją są wszelakie bajki i baśnie "klasyczne", czyli te odbywające się w trochę magicznym pseudośredniowieczu. Liczyć na plus będzie się także umiejętne wykorzystywanie świata i zasad w nim panujących. Dla przykładu, żeby przesunąć kamień tarasujący drogę, czasem wystarczy tylko go o to poprosić, a postać bohaterska postać umiejąca walczyć może rzucić się w tłum mniej ważnych złoczyńców, nie przejmując się jakimiś tam liczbami.
- Sesja nie będzie typową baśnią czy opowieścią w stylu fantasy, a może odbywać się trochę na poziomie metabajkowym, czyli czasem będziemy śmiali się z baśni, a czasem wykorzystywali pokrętnie ich specyfikę.
- Niemniej ratowanie królewny to poważna sprawa, tym bardziej, jeśli zaangażowana jest w to jakaś miłość, więc gramy na poważnie .