Content

Sprawy forumowe

Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Image

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Rafael Rexwent » 8 Lis 2015, o 14:41

Jestem tylko graczem, więc na punkty 5,6,7 raczej ci nie odpowiem. Tutaj musi się wypowiedzieć admin.
1. Co do punktu pierwszego to powiem szczerze, że sam korzystam czasami z Ossusa. Jednak więcej informacji wyciągam z Wookiepedii przetłumaczonej Googlowskim tłumaczem :P Do statków używam stronki Sluis Van. Ossus nie jest tak bardzo zły, ale brakuje mu multum informacji, a te co ma w większości jedynie zżyna z Wookiepedii tłumacząc to na polski.
2. O ile dobrze mi się wydaje to tutaj fizyka jest bardziej realistyczna. jako przykład podam to, że jeśli napiszesz, że wyłączasz silniki statku to zgodnie z I Zasadą Dynamiki Neutona w kosmosie, statek nie zatrzyma się, tylko będzie poruszał się ruchem jednostajnym prostoliniowym.
3. Na łopatologię to tak jest. To taka większa, silniejsza i mająca większy zasięg wersja blasterów. Po dokładniejsze różnice musisz zwrócić się do naszych speców, czyli TAUa, BE3Ra i Thraka.
4. Nie interesuję się tymi tematami więc przepraszam, nie pomogę.
Pozdrawiam, myślę że częściowo rozwiałem wątpliwości.
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Tzim A'Utapau » 8 Lis 2015, o 15:16

Cześć - fajnie, że się zdecydowałeś.

Dla jakiegoś dynamizmu spróbujemy odpowiedzieć od tyłu ;)

7. Jest. Zależy to jednak od Mistrza Gry, sytuacji fabularnej, wreszcie Twojego bohatera. Czasem sytuacja lub funkcja bohatera wymagają, by gracz prowadził dodatkowe postacie. Śmiało twórz postacie poboczne, wnoszą one coś do rozgrywki, tylko jak we wszystkim - warto zachować umiar.

Nawiasem NPC z założenia i nazwy są niegrywalni. Postacie, o których mówisz, dorobiły się w żargonie RPGowców nazwy PPC, czyli częściowo grywalnych postaci. Choć z przyzwyczajenia mówi się o nich NPC.

Mogę mówić za swojego towarzysza? Mogę określić, że na danej planecie, na targu znajduję się to i to i bez problemów to kupiłem za daną kwotę?


Pierwsza kwestia - tak, możesz. Tylko uwzględnij go (towarzysza) w swojej KP. Najczęściej w takiej sytuacji (towarzysza postaci głównej) gracz i mistrzowie gry prowadzą tegoż towarzysza wspólnie.
Druga - nie, nie możesz w samej grze. Wszystkie czynności fabularne są ustalane z Mistrzem Gry. Możesz za to zrobić to w swojej historii postaci - bo piszesz ją sam. Od kiedy postać dołącza do gry, staje się jej częścią.

6. Tak. Po prostu tak. Jeśli uwzględnisz w ciekawy sposób znany przedmiot/osobę w swojej historii, to po prostu... stanie się częścią historii. Istotna jest motywacja takiego działania i fakt, czy w jakiś sposób ubarwia to fabułę.

5. Kanon potoczył się inaczej - najważniejsze wydarzenia zostały opisane. Mniej ważne pozostają do interpretacji graczy i przede wszystkim mistrzów gry. Jeśli ciekawie rozbudujesz jakiś motyw podczas pisania KP, stanie się on częścią twojej historii, tym samym wjedzie do kanonu Mgławicy.

Reasumując: tak, możesz przykładowo wykorzystać w historii postać A'Sharada Hetta z kanonu. Grunt, by historia ta trzymała się w ryzach logiki.

4. Zakładam, że mowa o klonach z okresu Wojen Klonów. To były bardzo specyficzne klony, Kaminowanie słynęli z dobrej znajomości tematu i technologii. Powiedziałbym - klony Kaminoan były unikatowe jako zjawisko, więc wzorowanie się na nich nie jest do końca dobrym pomysłem, gdy mowa o klonach w SW generalnie.

Kolejno:
- Klony Kaminoan nie nosiły wspomnień dawcy. Usunięto je celowo.
- Miały uczucia jak każda żywa istota rozumna, ale uczucia te zostały ograniczone programowo i dodatkowe spłycone systemem szkolenia. Technicznie rzecz biorąc miały prane mózgi socjotechniką.
- Według starego kanonu Legends klony były posłuszne Republice, a liderem Republiki był przecież właśnie Kanclerz (do samego końca legalnie). Ponadto Palpatine w wyniku kolejnych reform był też głównym zwierzchnikiem sił zbrojnych, czyli klony musiały go słuchać jako głowy armii.
- Drugie, nowe tłumaczenie rozkazu 66, to zawszczepione chipy imperatywu w klonach. Ja osobiście preferuję stare wyjaśnienie, które ma w sobie więcej logiki/potencjału fabularnego/głębi.
- Błędne jest założenie, że Kanclerz przestał być głównodowodzącym. Senat nie odwołał jego uprawnień.
- Całość przecież była intrygą Sidiousa - on od początku miał taki plan. Armię klonów de facto zamówił Dooku.
- Niektóre klony, jak seria Null, Zero czy ARC (Rex z serialu bodaj był ARC) były biologicznie bardziej podobne do Jango, mniej ingerowano w ich świadomość, procesy myślowe itd. Większość z tych niepodległych była uważana przez Kaminoan za niebezpiecznych i nie chciano ich w ogóle używać, dopóki nie było takiej konieczności. Oni mieli jako takie podstawy, by się zbuntować, byli bardziej niezależni. I to nie był bunt. To była inna interpretacja rozkazów/hierarchii dowodzenia. Zwróć uwagę, po czyjej stronie walczył Prime Clone, Jango. Gdyby klony były ludźmi albo chciały go naśladować na bazie wspomnień, przyłączyłyby się do Konfederacji. Nie, klony do samego końca były wierne Republice, a ich ewentualny "bunt" mógł być poczyniony tylko dla dobra Republiki.
- Imperium szybko po przejęciu władzy zakazało technologii klonowania w ogóle. Palpi chciał uniknąć nowych wojen klonów i potencjalnych rebelii. Klony zostały zastąpione szturmowcami z poboru.

3. W uproszczeniu tak, to większa wersja blasterów. A raczej nie tyle większa, co po prostu silniejsza. Stosuje się je głównie na statkach kosmicznych. Schemat siły ognia blaster < laser < turbolaser. Można założyć, że lasery to lepsza technologicznie wersja blasterów.

2. Rafael tu odpowiedział wyczerpująco.

1. Zasadniczo na wszystkie twoje pytania o kanon są odpowiedzi na Wookiepedii. Wnioskuję, że na Ossusie ich nie ma, skoro te pytania zostały zadane. Mamy więc pierwszy punkt: Ossus jest wybrakowany. Nie wiem jak inni, ja uważam go również za niemerytoryczny, tendencyjny, wybrakowany w źródłach i po prostu nierzetelny.

Nic nie ma do Ossusa - przeciwnie - cieszę się, że istnieje taki projekt, by uporządkować kanon SW w języku polskim. Ale jego jakość mnie nie zadowala.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Vestibor Rothal » 8 Lis 2015, o 23:21

Dziękuje za tak wyczerpujące odpowiedzi. Jeszcze 3 pytania chciałbym zadać i wtedy już mogę bez żadnych wahań przejść do pisania karty postaci. Akurat mam jutro czas ;)

Jak wyglądają pokolenia między rasami? Dla przykładu związek: pani Twi'lek z Wookim. Cóż z tego może powstać? Strach pomyśleć. Moja postać będzie miała nieco mniej różniących się rodziców, mianowicie: człowieka i zabraka, bez problemów z tego związku może powstać zarówno człowiek jak i zabrak, czy jednak to bardziej skomplikowana rzecz i będą mieli zmiksowane cechy obu ras?

Jak bardzo mogę zabawić się jeśli chodzi o majątek? Jeśli dobrze wyjaśnię skąd moja postać ma np. hmm cholendarną kwotę 200tys. Kredytów, może to przejść?

I tu pytanie może wydawać się, że wynika z lenistwa. Nie dlatego jednak pytam, że mi się nie chcę poszukać, a jednak chciałbym to od was usłyszeć, bo przecież od kanonu lekko forum odbiega. Jak ma się sprawa z modyfikacjami w broniach i pojazdach? Mogę wprowadzić np. jakieś urządzono co kosztem szybszego przegrzania się broni zwiększa szybkość wystrzeliwania pocisków? I w tym samym punkcie pragnę jeszcze spytać o przekazanie mocy. ,,Cała energia do dział!” W jaki sposób energia z osłon i silników może zwiększyć moc laserów na statku? Czy może to jest efekt krótkotrwały, który nadwyręża zasilanie, a nie ma wpływu na resztę podzespołów statku?
Awatar użytkownika
Vestibor Rothal
Gracz
 
Posty: 150
Rejestracja: 8 Lis 2015, o 00:22

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Thrak Skirata » 9 Lis 2015, o 00:16

I tu pytanie może wydawać się, że wynika z lenistwa. Nie dlatego jednak pytam, że mi się nie chcę poszukać, a jednak chciałbym to od was usłyszeć, bo przecież od kanonu lekko forum odbiega. Jak ma się sprawa z modyfikacjami w broniach i pojazdach? Mogę wprowadzić np. jakieś urządzono co kosztem szybszego przegrzania się broni zwiększa szybkość wystrzeliwania pocisków? I w tym samym punkcie pragnę jeszcze spytać o przekazanie mocy. ,,Cała energia do dział!” W jaki sposób energia z osłon i silników może zwiększyć moc laserów na statku? Czy może to jest efekt krótkotrwały, który nadwyręża zasilanie, a nie ma wpływu na resztę podzespołów statku?


Spróbuję odpowiedzieć delikatnie na twoje pytanie. (Chudy nie czytaj tego)Modyfikacje są możliwe, gdy maja dobre uzasadnienie, nie są przesadzone (np bateria turbolaserów na myśliwcu).

Co do kierowania mocą. Reaktor na statku ma określoną moc eksploatacyjną plus niewielkie możliwości przeciążenia. Mając tę pulę energii, możesz nieznacznie manipulować, do których systemów będzie przesyłana. Równie dobrze możesz dysponować rezerwą mocy, która obecnie jest niewykorzystana.
Image
Awatar użytkownika
Thrak Skirata
Gracz
 
Posty: 674
Rejestracja: 15 Cze 2011, o 18:57

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Tzim A'Utapau » 9 Lis 2015, o 00:40

1. Mamy na forum biologa, więc pewnie się obruszy na moje koncypowanie, ale:

- Potomstwo Twi'lekanki i Wookiego będzie wyglądało tak samo, jak potomek słonia i hipopotama. Mimo paru wspólnych cech, to za duża odmienność genetyczna, by do potomstwa w ogóle doszło drogą naturalną. W SW w ogóle niemal nie występują hybrydy, a intuicyjnie by się ich szukało. Mamy bardzo wiele gatunków i ras ludzi lub blisko-ludzkich, ale w ogóle miksów tych nacji, co wskazuje, że najwyraźniej potomstwa mieć nie mogą. Przynajmniej ja poczyniłbym takie założenie. Technicznie tak naprawdę za mało wiemy o taksonomii w świecie Gwiezdnych Wojen.
- Z Zabrakiem i człowiekiem podszedłbym do tematu podobnie, mimo wszystko to dwa gatunki, różnią się znacząco, chociażby kwestią organów.

Jeśli jednak się uprzesz, by to koniecznie była krzyżówka Zabraka i człowieka, potomstwo zwykle czerpie z puli genowej obojga rodziców, co najwyżej jakieś cechy mogą być dominujące. Tylko tak już prywatnie: po co kombinować? W tym świecie jest tak duża różnorodność, że wymyślanie nowych gatunków, w dodatku niewiele się różniących od znanych, nie do końca wydaje się celowe.

cholendarną kwotę 200tys.


2. *Horrendalna kwota na pierwszy rzut oka niby jest, ale znów - to kwestia uzasadnienia i spójności w historii postaci. Jeśli bohater potrzebuje do czegoś tych pieniędzy, ma to fabularny cel, wynika z jego zawodu itd. - czemu nie? Jeśli jednak majątek postaci ma służyć bliżej niesprecyzowanej chęci gracza, by postać go posiadała, zapewne nie zostanie ten pomysł dopuszczony do gry przez adminów. I słusznie.

Zwróćmy uwagę, że ta kwota pozwalałaby dajmy na to na zakup nieruchomości - lub mogłaby w wyniku jej sprzedaży zostać uzyskana. Za tyle w świecie SW można kupić jacht międzygwiezdny - znów, jeśli ekwiwalent tej wartości ma być w posiadaniu postaci, bo z czegoś to wynika, to czemu nie? Nie chodzi o to, by zabraniać postaciom coś posiadać. Chodzi o to, by z posiadania danego majątku coś wynikało.

3. Modyfikacje istnieją, a skoro masz na nie pomysł - spróbuj je opisać. Arsenał SW jest jednak tak bogaty, że łatwo znaleźć broń, która bez modyfikacji spełnia dane potrzeby. Nie polecam jednak zbyt gorąco wprowadzania zmian tam, gdzie nie do końca się orientujemy w standardzie. Może na start lepiej wziąć coś klasycznego, a modyfikować to wtedy, gdy się pozna zasadę działania? Wtedy uniknie się potencjalnych błędów.

3.2. Zastanawiam się, jak ugryźć temat. W skrócie:
- Generator statku ma określoną wydajność. Jeśli nie daje rady obsłużyć wszystkich urządzeń, być może trzeba w niektórych zmniejszyć pobór mocy. Jeśli zwiększysz pobór w danych miejscach, generator nie będzie w stanie obsłużyć innych. No i nie wszystkie urządzenia w ogóle są w stanie pracować na zwiększonych obrotach konstrukcyjnie.
- Jeśli każesz generatorowi pracować na zwiększonych obrotach (prawdopodobnie fabrycznie się tego zrobić nie da), no ale jeśli jednak to zrobisz, pewnie eksploduje.
- Właściwie na statku jest kilka generatorów, odpowiedzialnych za różne urządzenia.
- Nadwerężanie zasilania w ogóle nie jest dobrym pomysłem, bo większość urządzeń na statku jest niezbędna, by... przeżyć.
- Tarcze energetyczne statku w SW działają raczej łopatologicznie, ale niektóre pozwalają faktycznie na manipulację "zwiększenie mocy" w danym obszarze kosztem innego obszaru. Myśliwce używają takich zagrań.
- Z manipulowania dostawą mocy do poszczególnych urządzeń na statku może wyniknąć więcej złego niż dobrego.

Poprzez prostą analogię: alternator we współczesnym samochodzie też ma określoną wydajność. Jeśli włączysz więcej podzespołów podczas jazdy: klimatyzację, światła, radio, GPS do gniazda zapalniczki, kamerkę w tylnym zderzaku, może telewizor; samochód będzie więcej spalał, bo potrzebuje więcej energii na dodatkowe czynności. Jeśli wyłączysz te rzeczy, przełożenie pracy silnika na samą jazdę będzie lepsze. Nie znaczy to, że samochód ten nagle dostanie dodatkowych 50 KM do mocy. Znaczy to, że będzie wydajniejszy w relacji spalanie vs podstawowa czynność, do której został zaprojektowany. Różnice te są zwykle na tyle nieznaczące, że nie ma co sobie nimi zawracać głowy.

Jeśli samochód stoi, nie pracuje, jego zespoły są zasilane z akumulatora, w ten sposób może dojść do rozładowania. Myślę, że obrazowo mniej więcej tak działają podstawowe generatory na statkach. Chwilowe zmniejszenie mocy to niewydolność alternatora, który produkuje energię na bieżąco lub wyczerpanie zapasów akumulatora.


up. O, Thrak wyjaśnił. ;)

***

Przyznam, że trochę zaczyna mnie niepokoić koncept postaci. Niemniej życzę powodzenia w pisaniu. I fakt, gra na PBFie może być niezłą motywacją do ćwiczenia warsztatu. Grunt, by przy tych ćwiczeniach współgracze też się dobrze bawili.


* wiecie, że słowo cholendarny nie istnieje, mimo tego Google odnotowuje ponad 4 000 wyników dla różnych wariancji w Polsce? Język jest zabawny.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Rafael Rexwent » 9 Lis 2015, o 16:37

To ja od siebie też zadam kilka pytań. A więc:
1. Jak wygląda różnica między daniami w uniwersum SW a naszym świecie. To znaczy czy w uniwersum SW są ziemniaki, wieprzowina, schabowe, czy rosół? Podobnie jak wygląda sprawa z alkoholami? Że koreliańska whisky jest to wiem, ale reszta?
2. Czy w Star Wars występują poza Rankorami i tym podobnymi zwierzęta zbliżone do psów? Chodzi mi i o wygląd i o umiejętności :D
3. Z jak dużą pojemnością ładowni trzeba się pożegnać, żeby na na przykład na wielkim frachtowcu upchnąć sześć myśliwców, VCX-820 i prom transportowy i zapewnić im w razie czego odpowiednie warunki.
4. Czy modyfikowanie statków jest bardzo trudne? W sensie czy chodzi tylko o podokładanie kabelków i montaż, czy też to musi być specjalistyczny warsztat i zaprawienie w fachu mechanicy?
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Tzim A'Utapau » 9 Lis 2015, o 16:56

1. Spróbuj dostać wieprzowinę, schabowe, rosół i ziemniaki w Indiach. ;)

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, bo już sama różnorodność kuchni w naszym świecie jest niewyobrażalnie duża.

Huttowie jedzą żywe świństwa. Ciekawe jest to, że właśnie przez różnorodność, w świecie SW mało rzeczy wydaje się ohydnymi. W książkach są opisane bardzo dziwne potrawy, które dla mieszkańców galaktyki są normalne.

Wookie ma kategoryzowane potrawy świata SW: http://starwars.wikia.com/wiki/Category:Food_by_culture

Oprócz kanonu dobrym pomysłem jest chyba wzięcie potrawy z naszego świata i dodanie jej czegoś kosmicznego. W SW pije się milkshake z niebieskiego mleka, je się steki z nerfa itd. Wymyślone na poczekaniu sałata z Naboo czy pieczony mynock też brzmią nieźle.

2. Występują psy, żabo-psy i naprawdę dziwaczne potworki, które psami są z nazwy, bo gatunkowo to gady, jak akk-dog.

3. Nie istnieje taki frachtowiec. Żeby zapewnić odpowiednie warunki dla aż sześciu myśliwców, musisz mieć okręt i to z tych średnich przynajmniej, w dodatku do tego przystosowanych. Myśliwce muszą mieć przestrzeń dla siebie, możliwość opuszczania hangaru i swobodnego wlotu, dojazd do serwisowania, muszą być zabezpieczone podczas lotu itd.

4. Właściwie moim zdaniem modyfikacja maszyny mniej zależy od samych umiejętności mechanika (choć one też są niezbędne), co od specyfikacji tej maszyny. Koreliańskie frachtowce słyną z tego, że łatwo się je modyfikuje. Calamariańskie okręty z kolei są koszmarem dla mechanika, bo każdy jest inny, unikatowy jak dzieło sztuki.

Mechanicy muszą być zaprawieni, sprzęt specjalistyczny, a sam statek dawać możliwość modyfikacji. Albo musisz mieć Wookiego z hydrokluczem, nosić koreliańskie bryczesy i latać koreliańskim YT.

Łatwiej by było, gdyby same pytania były bardziej szczegółowe i dotyczyły konkretnych maszyn ;)
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Rafael Rexwent » 9 Lis 2015, o 18:31

Tzim A'Utapau napisał(a):3. Nie istnieje taki frachtowiec. Żeby zapewnić odpowiednie warunki dla aż sześciu myśliwców, musisz mieć okręt i to z tych średnich przynajmniej, w dodatku do tego przystosowanych. Myśliwce muszą mieć przestrzeń dla siebie, możliwość opuszczania hangaru i swobodnego wlotu, dojazd do serwisowania, muszą być zabezpieczone podczas lotu itd.

Na takiego Actiona VI by nie dało rady ze 5-6 myśliwców wcisnąć? Takich X-Wingów?
Image

"Nie wahaj się powiedzieć ludziom na których ci zależy o uczuciach żywionych do nich. Bo jutro może ich tam nie być." ~ Akagi

"If you do not fight now, then when will you?" ~ Type-005
Awatar użytkownika
Rafael Rexwent
Gracz
 
Posty: 290
Rejestracja: 7 Lis 2014, o 17:01

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez BE3R » 9 Lis 2015, o 19:02

Nie istnieje taki frachtowiec. Żeby zapewnić odpowiednie warunki dla aż sześciu myśliwców, musisz mieć okręt i to z tych średnich przynajmniej, w dodatku do tego przystosowanych. Myśliwce muszą mieć przestrzeń dla siebie, możliwość opuszczania hangaru i swobodnego wlotu, dojazd do serwisowania, muszą być zabezpieczone podczas lotu itd.


Oj Tau, Tau...

LH-3210 Cargo Freihter, tak na szybko, a podejrzewam że jeszcze kilka by się znalazło :mrgreen:


Coby nie było offtopa, to ogólnie polecam jednak wszystkim nowym graczom zajrzeć do Holonetu, macie tqma odpowiedzi na dręczące was pytania :)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Tzim A'Utapau » 9 Lis 2015, o 19:28

LH-3210 Cargo Freihter, tak na szybko, a podejrzewam że jeszcze kilka by się znalazło


Żeby było jeszcze zabawniej, Lucre jest w standardowej klasyfikacji... krążownikiem (wtf?). Tak czy inaczej nie mieszaj ludziom, bo jeszcze wezmą to na poważnie. Jak się tak bawić, to od razu kontenerowiec można wziąć, bo to przecież statek, co wozi freight.

Action VI też się nie nadaje. Pomijając już fakt, że to statek za 2 do 4 baniek kredytów. Albo inaczej: Action nadaje się do wszystkiego. Ale to, co chcesz zrobić, jest skrajnie nieopłacalne, skrajnie drogie, skrajnie skrajne. To jak modne swego czasu postawienie porsche na 21 piętrze biurowca, w sali konferencyjnej. Można, fajnie wygląda, ale niepraktyczne i sprawdzi się tylko w celu reprezentacyjnym. Jak chcesz grać ekscentrycznym milionerem - to ma sens. Jak myśliwce mają cokolwiek robić, nie tędy droga.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Gabriel Raabe » 28 Gru 2015, o 19:11

Cześć!

Domyślam się, że w związku z konkursem macie teraz całą masę zgłoszeń. Nie ukrywam, że konkurs przywiódł też i mnie, ale jako że na pbfach zjadłem zęby zarówno jako gracz jak i jako mg, to mam nadzieję zostać z wami na dłużej! Mam jednak pytanie żółtodzioba (temat chyba dobry): czy są tutaj też postaci i wątki "polityczne"? Czy raczej zdecydowana większość graczy skupia się na akcji, przygodach, walce i tym podobnych? Wiadome, że w RPG i w Gwiezdnych Wojnach chodzi głównie o to, ale interesuje mnie, czy znalazłoby się miejsce na postać "Gra o Tron w realiach SW", w sensie jakiegoś dyplomaty/polityka/innego skurczysyna utrzymywanego przez wasze podatki ^^ W ślad za tym pytanie - czy tutejsi MG mają doświadczenie w prowadzeniu gry dla tego typu postaci, bardziej skomplikowanych intryg i wątków " czy raczej trzymają się od takich wątków z daleka? Drodzy GMi, czy macie jakieś pomysły, które czekają na takich bohaterów?

Czy w ogóle myślicie, że da się przy obecnych postaciach graczy cieszyć grą takim politycznym intrygantem, czy raczej zanudzę się na śmierć i nie mam co liczyć sensowne wplecenie w aktualną fabułę?
Image
Awatar użytkownika
Gabriel Raabe
Gracz
 
Posty: 50
Rejestracja: 28 Gru 2015, o 19:03

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Blaze Corr » 28 Gru 2015, o 19:58

Witaj!

Niech w tym temacie wypowiedza się osoby bardziej kompetentne, lecz z mojej strony chcę powiedzieć, że bardzo podoba mi się ten pomysł. Byłbym nawet skłonny napisać nową KP (dla postaci pobocznej) w celu jego realizowania :D
Image
Image
Awatar użytkownika
Blaze Corr
Gracz
 
Posty: 179
Rejestracja: 29 Sty 2013, o 16:42

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Gabriel Raabe » 28 Gru 2015, o 21:47

Cóż, wysłałem propozycję karty, zobaczymy, z jakimi komentarzami się spotka :) Ze spraw bardziej technicznych - dlaczego nie mogę ustawić avatara? Teoretycznie wybrałem jeden z tych dostępnych w waszej bazie, ale kiedy w zakładce "Zarządzaj Avatarami" wybieram ten przypisany do Gabriela Raabe, nic się nie zapisuje. Muszę poczekać na akceptację karty?
Image
Awatar użytkownika
Gabriel Raabe
Gracz
 
Posty: 50
Rejestracja: 28 Gru 2015, o 19:03

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez BE3R » 28 Gru 2015, o 21:50

Witaj,

Na mgławicy nie było stricte politycznych postaci, owszem są misje dyplomatyczne, sam w sumie jedną prowadze. Jednak nie jestem pewien czy wplecenie w Fabułę globalną postaci stricte politycznej to dobry pomysł. Siłą rzeczy miałbyś dostęp do informacji które są tajne, hasłowanie forów raczej odpada. Z kolei wbijanie informacji w spoiler może zepsuć zabawę innym.
Moim zdaniem jako MG.
Postać Polityka nie wejdzie w interakcję z innymi graczami na sensownym poziomie, nie będzie też możliwości PVP. Zaś granie z MG i pośrednie kreowanie wydarzeń raczej nie jest tym czego szukasz.

Edit:

KP naprawdę ciekawa, upewniła mnie jednak w tym, że nie poprowadzę takiej sesji. Za dużo researchu i nakładu roboczogodzin żebyśmy się dobrze bawili. Może ktoś inny :)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Tzim A'Utapau » 29 Gru 2015, o 00:17

Pytanie, czy postać polityka ma się ograniczać faktycznie do kwestii politycznych, czy być bohaterem z krwi i kości: Padme Amidala czy Leia Organa, Borsk, Palpatine, Bail czy nawet Jar Jar to postacie polityków w świecie SW - absolutnie nie można o nich powiedzieć, że nie wnieśli czegoś do fabuły EU. Jeśli jest dobry pomysł na bohatera, zawsze można go wpleść w szeroko rozumianą akcję.

Ja w sumie gram postacią, która się poniekąd bawi w politykę i polecam ;)

A ponieważ kroi się rebelia, postać polityka, zwłaszcza ideowca walczącego z totalitaryzmem, ma jak najbardziej sens.
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Astrien » 2 Sty 2016, o 21:39

Witam serdecznie. Chcę stworzyć pierwszą postać na tym pbf i chciałem zapytać, czy rasa Barabels jest tutaj dozwolona. Od tego zaczniemy. (:
Astrien
New One
 
Posty: 1
Rejestracja: 22 Gru 2015, o 19:30

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez David Turoug » 2 Sty 2016, o 21:44

Astrien napisał(a):Witam serdecznie. Chcę stworzyć pierwszą postać na tym pbf i chciałem zapytać, czy rasa Barabels jest tutaj dozwolona. Od tego zaczniemy. (:


Barabelowie są jak najbardziej dozwoleni :) Ogólnie w uniwersum Star Wars mają ciekawe tradycje. Chociażby Saba Sebatyne z Expanded Universe, która w pewnym momencie została Wielką Mistrzynią Jedi :)
Image
Awatar użytkownika
David Turoug
Administrator
 
Posty: 5312
Rejestracja: 28 Wrz 2008, o 01:25

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Ten Sonax » 3 Sty 2016, o 01:18

Dzień dobry wszystkim!

Mam w planach stworzenie postaci rasy Sluissi, z karabinem tensorowym, nie-letalnym pistoletem konwencjonalnym (takie jak dzisiejsze Colt'y czy Makarowy), wyposażeniem technicznym i własnym frachtowcem. Czy taka postać jest dozwolona, czy już zajechałem w niechciane tereny marysuizmu?

I jeszcze: Macie Tapatalk'a na forum? Akurat byłbym wdzięczny gdyby był ;)
Ten Sonax
New One
 
Posty: 2
Rejestracja: 2 Sty 2016, o 21:28

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez David Turoug » 3 Sty 2016, o 07:09

Jeżeli sprzęt nie będzie über-overpower, ktory jednym strzałem czy pociągnięciem niszczy układ Hosnian to wszystko spoko. Już były postaci, które ganialy z bronią konwencjonalną.
Mamy shoutbox na forum, ale jest dostępny dla osób, które mają zaakceptowaną KP.
Image
Awatar użytkownika
David Turoug
Administrator
 
Posty: 5312
Rejestracja: 28 Wrz 2008, o 01:25

Re: Pytania Żółtodzioba - temat dla nowozarejestrowanych

Postprzez Ten Sonax » 3 Sty 2016, o 15:49

Spokojnie, karabin tensorowy jest znany w świecie SW: http://starwars.wikia.com/wiki/Tensor_rifle ;)

No dobra, idę zatem dalej pisać, dzięki :)
Ten Sonax
New One
 
Posty: 2
Rejestracja: 2 Sty 2016, o 21:28

PoprzedniaNastępna

Wróć do Sprawy forumowe

cron