Content

Ogłoszenia

Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Peter Covell » 13 Kwi 2013, o 14:46

Z chwilą wysłania tego posta zamknięta zostaje rekrutacja na Mgławicy Mocy - oznacza to, że niezaakceptowane jeszcze KP przeniesione zostaną do subforum "Odrzucone", zaś napisanie nowego posta w "Punkcie nowoprzybyłych" będzie niemożliwe. Oprócz tego, w najbliższym czasie forum zostanie zamknięte - na krótko - kilka godzin, by móc przygotować do użytku nową odsłonę MM, której fabuła umiejscowiona będzie w roku 70 ABY, a więc 43 lata po aktualnych wydarzeniach.

Zasługujecie na szczerość, więc nie będę ukrywał tego, co oczywiste, pod przykrywką dyplomatycznego i eleganckiego chrzanienia. Nietrudno zauważyć, że Mgławica Mocy ostatnimi czasy jechała siłą rozpędu i z forum storytellingowego zamieniła się w czat z ładną oprawą graficzną. Przez prawie pięć lat istnienia forum my, administratorzy, Żaby, Zieloni czy jakkolwiek, popełniliśmy sporo błędów w prowadzeniu forum, błędów które po dłuższym czasie okazały się na tyle poważne, że prowadzenie PBFa przestało być taką samą przyjemnością jak dwa, trzy lata temu - widać to po gwałtownym spadku naszej aktywności. Nie wiem czy jest sens opisywać co, kiedy i dlaczego nawaliło, ale generalnie rzecz ujmując - wygasł ogień, jaki napędzał Mgławicę i pozwalał jej rwać do przodu jak opętanej.
W ostatnich tygodniach próbowaliśmy podjąć jakieś działania mające wyrwać zarówno samo forum, jak i - przede wszystkim - odpowiedzialną za nie ekipę z coraz większego marazmu i odkładania wszystkiego na potem. Zagraniem vabank miała być Bitwa o Coruscant będąca z założenia punktem wyjścia do uporządkowania dziurawej fabuły i zebrania jej w sposób przystępny dla nowych graczy. Chcieliśmy z niej zrobić nawet maszynkę do mielenia mięsa, w której zginęłaby taka ilość postaci, by Mistrzowie Gry mogli nieco odetchnąć i prowadzić sensowną liczbę questów zamiast dwunastu czy piętnastu wątków jednocześnie. Wyszedł trochę strzał w głowę z tego, bo przy okazji Bitwy o Coruscant postaci, zamiast ubyć, przybyło i doszliśmy do sytuacji, w której, zacytuję jednego z członków Podziemia, Mistrzowie Gry odczuwają syndrom pt. "mamy tyle rzeczy do ogarnięcia, że nie wiem za co się zabrać, więc nie biorę się za nic" i pochodne jego.
Najpewniej naszą winą jest, że widmo skrobnięcia jednego posta stało się problemem nie do przeskoczenia - bo obok tych kilkuset słów leżało kilkanaście kolejnych wątków do poprowadzenia, masa Prywatnych Wiadomości od nowych userów niemogących znaleźć nieistniejących informacji o fabule i frakcjach, reanimacja HoloNetu, załatanie dziur fabularnych i nietrafione próby poprawienia sytuacji poprzez działania będące w rzeczywistości dodatkową robotę, na którą brakło weny. Prawda jest taka, że Mgławica była jednym wielkim eksperymentem, którego podjęły się osoby niemające pojęcia o prowadzeniu PBFa i - co zabawne - żadnego wcześniejszego doświadczenia z grami forumowymi. Po ponad czterech latach istnienia, widzimy ile - oprócz sukcesów - potknięć było po drodze.

Dobra, skończmy z przedłużaniem. Być może mieliście okazję widzieć jak od czasu do czasu ktoś z administracji pisał: "gdybym miał tworzyć Mgławicę od podstaw (odziedziczyliśmy ją) albo chociaż jeszcze raz prowadzić ją od czasów Akademii Jedi, wiele rzeczy zrobiłbym inaczej". I taka jest prawda, zaś jedynym sposobem na eliminację błędów popełnionych nawet cztery lata wstecz, jest kompletny restart forum i jego ponowna organizacja od zera.
Nie oznacza to, że zerwiemy z tym, co na Mgławicy Mocy powstało przez prawie pięć lat gry. Włożono w to zbyt wiele pracy i zbyt wiele sentymentu się z tym wiąże. Opisując nową fabułę dla roku 70 ABY weźmiemy pod uwagę wydarzenia, jakich Wasze postaci były świadkami - być może trochę je podretuszujemy, by pozbyć się niespójności i braku logiki, ale generalnie galaktyka za 43 lata ukształtowana będzie tym, co wydarzyło się przez 9 mgławicowych lat rozgrywki fabularnej.
Ujmując sprawę bardzo skrótowo: Imperium Galaktyczne wychodzi zwycięsko z aktualnej wojny i w ciągu kolejnych dziesięciu lat ostatecznie pokonuje Nową Republikę. Po ataku na Coruscant i zniszczeniu Świątyni Jedi, Mara Jade Skywalker oraz Jason Manten dokonują udanego zamachu na Imperatora - odpowiedzią jest zakrojone na szeroką skalę polowanie na wszystkich posługujących się Mocą - zarówno jej Jasną, jak i Ciemną Stroną. Zakony Jedi i Sithów przestają istnieć, a ich członkowie zdają się być jedynie wymyślonymi postaciami z bajek. Gdzieś w międzyczasie Mandalorianie zdołali się zjednoczyć, zaatakować okoliczne sektory, przejąć je i generalnie powrócić w glorii i chwale. Na krótko, bo Nowe Imperium ostatecznie rozbiło ich siły, spopieliło Mandalorę i zmiotło z galaktycznej sceny. Mandalorianie rozrzuceni są obecnie po różnych planetach, a ich liczebność jest zbyt mała, by byli w stanie się jakkolwiek zorganizować. Inne frakcje pozostają zajęte sobą i swoimi interesami, nie ingerując w ogólny kształt galaktyki.
Tak miało by to wyglądać w ogólnym zarysie. W nowej edycji chcemy oprzeć rozgrywkę na kilku prostych zasadach:
a) rezygnujemy z wielkich, epickich frakcyjnych konfliktów, w których postaci graczy są jedynie statystami. To nie działa, nigdy nie działało na dłuższą metę. Problem star warsowej skali uniemożliwia realny wpływ kilku zwycięskich bitew na kształt wojny - bo czym jest zdobycie nawet trzydziestu światów, gdy galaktykę tworzą miliony?
b) praktycznie rezygnujemy z questów pod tytułem "1 gracz + MG", bowiem to przede wszystkim one, zaraz obok stad postaci pobocznych, były jedną z głównych przyczyn niemożności ogarnięcia sprawy przez Mistrzów Gry. Przed wyruszeniem w drogę trzeba będzie zebrać drużynę, niestety (albo stety) albo dołączyć do istniejącej grupy w toczącej się już sesji. Koniec z kampaniami dla pojedynczego gracza, odpalamy tryb multiplayer.
Częściowo powrócimy do starego, dobrego uprawiania roleplay'a w tematach lokacyjnych, gdzie MG nie będzie ingerował. Żeby było jasne, znaczenie Mistrzów Gry nie zostanie w żaden sposób zmniejszone - questy/przygody/eventy nadal będą przez nich prowadzone i to nadal oni będą tworzyli świat przedstawiony, w jakim poruszają się bohaterowie graczy. Po prostu MG nie będzie każdym pieprzonym barmanem stawiającym drinka przed postacią bez zajęcia, bo gracz nie wie co z nią zrobić, więc czeka aż MG mu podsunie pomysł. MG będzie dawał możliwości na realizację celów postaci, a nie stawiał je przed nimi. Szczegóły wkrótce.
c) powyższe założenia fabularne wcale nie wykluczają istnienia postaci mocowładnych. Na chwilę obecną mieliśmy Świątynię w cholernym centrum galaktyki, a i tak postaci Jedi było niewiele, bo nie było graczy mogących je szkolić. To było złe. To było bez sensu. To było nielogiczne. Fabularna trudność w odnalezieniu małego zielonego ludzika ukrytego na bagnistej planecie będzie wystarczającym wyjaśnieniem, swego rodzaju, "elitarności" użytkowników Mocy. Samo szkolenie będzie też trwało dużo, dużo krócej i nie będzie obejmowało podnoszenia kamieni czy trzydziestu postów o medytacji. Luke Skywalker nauczył się jak być Jedi w czasie lotu z Tatooine na Alderaan, więc Wasi bohaterowie też dadzą radę.
d) uczciwie i oficjalnie odejdziemy od kanonu, bez udawania, że się na nim opieramy. Wybrany okres może być trudnym, bo nieopisanym nigdzie w EU, ale pozwala na uniknięcie sytuacji, gdy ktoś przeczyta coś w wookiepedii i później jego - często świetna - Karta Postaci jest do wyrzucenia, bo kompletnie nie zgadza się z realiami Mgławicy Mocy. Nawiązania do kanonu, oczywiście, będą. Cytując jednego z naszych MG: Sokół Millenium wiecznie żywy!
Podsumowując - pójdziemy w stronę oldschoolowych SW, gdzie przemytnik, farmer, księżniczka i dziwny kosmita przeżywali niewiarygodne przygody. Postaci "poszukiwaczy przygód", najbardziej grywalnych w systemach RPG, będą tymi preferowanymi i dającymi najwięcej możliwości/frajdy.

Na koniec zostawiłem informację, która u wielu może wywołać palpitacje serca - konieczne będzie stworzenie nowych postaci. Wiemy, że niektóre z nich dobrze będą się trzymać i za 200 lat, ale jeśli restart, to restart, bez półśrodków. Postaramy się wykorzystać wasze postaci w opisie fabuły, historii, część z nich przekonwertujemy na Bohaterów Niezależnych. Będą one stanowić więź między starą i nową Mgławicą, ale nie będą dostępne do prowadzenia przez ich twórców. Przykro mi.
Wyjątkiem będą nowozaakceptowane postaci, których twórcy nie zdążyli nimi wiele pograć - oni będą mieli możliwość przeredagowania historii tak, by pasowała do nowej odsłony Mgławicy.

Jeśli macie komentarze, uwagi, obelgi lub pytania, nie krępujcie się. Prosilibyśmy również o informację kto na nowej Mgławicy zostać będzie chciał, a komu taki restart nie odpowiada - nie martwcie się, rozumiemy, że nasze działania są dość drastyczne, więc nikt nie będzie miał za złe odejścia z forum. Jakby nie patrzeć, obecna sytuacja i jedyny sposób wyjścia z niej to nasza wina.
Cokolwiek czeka na nas w przyszłości, dziękujemy Wam za prawie pięć lat wspólnej gry i fantastycznie spędzonego czasu. Każdy sukces, jaki Mgławica Mocy odniosła w tym czasie zawdzięczamy Wam, graczom i mamy nadzieję, że będziemy mieli okazję spotykać się na Mgławicy przez kolejne lata - w tym samym towarzystwie i tak samo dobrej atmosferze.
Numer GG: 8933348
Nie pisz, jak nie masz po co. Nie pisz, żeby przypomnieć o odpisie Mistrza Gry. Nie pisz, jeśli chcesz pogadać o pogodzie.
I, na Boga, nie zawracaj dupy pytaniami "Co u Ciebie?"
Awatar użytkownika
Peter Covell
Administrator
 
Posty: 4247
Rejestracja: 27 Wrz 2008, o 15:56
Miejscowość: pod Poznaniem

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Kelan Navarr » 13 Kwi 2013, o 15:31

Peter zapomniał napisać, że stare posty będą po prostu przeniesione do archiwum danych planet, a nie usunięte.
Image
Awatar użytkownika
Kelan Navarr
Gracz
 
Posty: 2329
Rejestracja: 28 Gru 2008, o 00:13

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Vrath Ravage » 13 Kwi 2013, o 15:36

Zabiorę głos pierwszy, jeżeli pozwolicie.
Jestem w stanie pojąć cały sens tej akcji i jak najbardziej nie widzę w niej nic złego, jednak "ale" musi się pojawić, choć chyba w formie pytań.

1. Jeżeli nawet po tych latach chce zachować koncept mojej postaci to odpada ?
Z tego co zrozumiałem historia akurat Vratha jest tak zbudowana, że wystarczyłoby przesunąć mi daty, a również nie chce rezygnować z wizji czerwonoskórego zabraka, który od łowcy nagród miał stać się kiedyś tam sithem. Co w takiej sytuacji ? I następna kwestia - moja postać nie zaczęła przez jakieś 7 miesięcy jak tu jestem, nawet porządnie jednego questa prócz tego, że przeszedłem się po lądowisku - mimo to muszę robić wszystko od nowa ? ( niektórzy nowo przybyli są nawet dalej )
2. Kwestia moczerów - skoro nie ma kto ich uczyć to jak mają się nimi stawać ? Ok, tam był przykład zielonego stworka daleko na bagnistej planecie, ale o ile pamiętam ( albo po prostu nie wiem ) Sithowie takiego nie mieli.
3. Podstawowe pytanie - czy te zmiany mimo tego, że na pierwszy rzut oka są potrzebne, na dłuższą metę coś dadzą ?

Co do komentarza...pierwszą moją myślą było " co za syf ! ", ale jeżeli to ma pomóc.
Ja co by nie było i tak zostaje. Macie pecha, męczcie się Żabki ze mną dalej. :)

Ps. Wzruszyłem na końcu

edit. Dodam jeszcze, że po mojemu to poważny strzał w stopę. Znikają wszystkie podparcia uniwersum, zacznie się czas totalnej anarchii i improwizacji. Nawet zniknięcie Zakonów i Jedi i Sith jest wg mnie niepoprawne.
RIP:
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
Vrath Ravage
Gracz
 
Posty: 389
Rejestracja: 23 Paź 2012, o 20:13
Miejscowość: Wrocław

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Mistrz Ind'yk » 13 Kwi 2013, o 15:54

Zostaję. Jeśli ktoś chce się umówić na połączenie wątków w KPkach, to niech daje znać. Jestem w pełni otwarty na szalone pomysły :D .
Awatar użytkownika
Mistrz Ind'yk
Gracz
 
Posty: 1735
Rejestracja: 21 Cze 2011, o 12:42

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Jackson Sawyer » 13 Kwi 2013, o 15:58

Zostaję, i tak zdążyłem napisać postacią tylko jednego posta, więc przeniosę KP :P
Image
GG: 7595062
Awatar użytkownika
Jackson Sawyer
Gracz
 
Posty: 205
Rejestracja: 2 Kwi 2013, o 13:45
Miejscowość: Łódź

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Thrak Skirata » 13 Kwi 2013, o 16:03

Zostaje. Należy się mi jeden dywizjon Keldabe i eskadra ISD II,
za ten burdel.
Image
Awatar użytkownika
Thrak Skirata
Gracz
 
Posty: 674
Rejestracja: 15 Cze 2011, o 18:57

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Tzim A'Utapau » 13 Kwi 2013, o 17:48

1. Zostaję i mam zamiar się dobrze bawić. Na pewno jako gracz, być może jako GM.

2. Gdy się nieco posiedzi w forumowym rpgowaniu, dojdzie się do wniosku, że to naturalna kolej rzeczy. Każdy PBF musi kiedyś dojść do końca. Może umrzeć śmiercią naturalną albo zostać zamknięte odgórnie. Obecnie administracja proponuje nam trzecie rozwiązanie - restaurowanie i dalszą zabawę. Może zabrzmi to nieco pretensjonalnie, ale jak na mój gust powinniśmy być... zadowoleni. Może nawet wdzięczni (?), że dostajemy szansę dalszej gry. C'mon, mogli zamknąć forum, powiedzieć: "fajnie się bawiliśmy" i mieć wyjebane.

Mgławica i tak trzyma się bardzo długo, co musi być zasługą zarówno userów jak i forumowej ekipy, wreszcie adminów. Zieloni prowadzili to forum z sukcesami przez x lat, poprowadzą więc je dalej. Winniśmy im zaufać. ;)

3. Uważam konieczność robienia nowych postaci za radykalną, ale jestem w stanie ją zrozumieć. I piszą to mimo faktu, że dwie z moich postaci, w tym główna, mogą żyć po 1000 lat. To po prostu najuczciwsze rozwiązanie.
a) Skoro fabuła ma zostać poddana gruntownemu przebudowaniu i tak wiele z postaci graczy straciłoby sens albo wymagało gimnastyki. Oszczędźmy sobie tego.
b) Nowe postacie po prostu zapewnią nam silny powiew świeżości.
c) Zostało powiedziane, że niektóre z postaci graczy zostaną przerobione na NPC. Pomyślcie sami, czy nie będzie fajnie spotkać samego siebie w przyszłości? :P
c) Nie ma się czego obawiać i jeśli ktoś był mocno związany ze swoim bohaterem, z powodzeniem może zrobić kuzyna swojej postaci, potomka albo po prostu podobnego bohatera. Zmiany nie są wprowadzane po to, by udupić wszystkich bohaterów i na siłę wymuszać u userów ponowne pisanie KPków. Jak ktoś napisze dobrą kartę, z pewnością dostanie akceptację. Tak to działało do tej pory i raczej się nic nie zmieni. Chodzi o to, by zasady ułatwiały grę, a nie by nas hamowały. Między innymi to wymaga poprawki.

4. Peter napisał, że jak ktoś odejdzie z forum, to ekipa nie będzie mieć do niego pretensji. Ja nie muszę być poprawny politycznie, bo nie jestem adminem i napiszę wprost: jeśli ktoś odejdzie z forum z powodu tego, że wprowadzane są zmiany (zauważę: zmiany mające na celu zapewnić wam całkowicie bezinteresownie dobrą rozrywkę, zmiany na które Zieloni i ekipa forum poświęcą swój czas), to jest pipą. Każde inne uzasadnienie jestem w stanie zrozumieć (nawet "nie chce mi się grać"), również fakt, że nowa fabuła się komuś nie spodoba. Ale odejść przed zobaczeniem obiecanych zmian - wtf? W ogóle mnie dziwi, że Zieloni chcą deklaracji, czy gracze zostają. Widać, że są spoza Warszawy. Mięczaki. U nas takie interesy załatwia się po cichu. 8-)

5. Wreszcie dostanę nowego avka. :twisted:
Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Harvos » 13 Kwi 2013, o 17:55

Oczywiście że zostaję. Rozumiem tą taktykę i zgadzam się na nią, choć pozostawienie postaci której tyle lat byłem wierny to bolesna plamka rdzy na moim żelaznym serduszku.
Dlatego liczę, że faktycznie będzie opcja zobaczenia co niektórych jako NPC. :P

Mam już pomysł na nową postać, potrzebuję tylko skali overpoweru na jaki będzie można sobie pozwolić.
POSTAĆ GŁÓWNA
Image
Awatar użytkownika
Harvos
Gracz
 
Posty: 922
Rejestracja: 12 Paź 2008, o 18:11
Miejscowość: Беларусь

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Alice » 13 Kwi 2013, o 17:58

Sama zmiana wydaje się bardzo radykalna i całkiem mocno przewraca to, co było do tej pory. Ale po wczytaniu się, oswojeniu się z tym co proponujecie, podoba mi się to. Mam takie wrażenie, że zrobienie niekanonicznej fabuły jest ukłonem w stronę osób nie będących fanatykami uniwersum SW. A więc staniem się forum przystępniejszym.

Peter Covell napisał(a):a) rezygnujemy z wielkich, epickich frakcyjnych konfliktów, w których postaci graczy są jedynie statystami. To nie działa, nigdy nie działało na dłuższą metę. Problem star warsowej skali uniemożliwia realny wpływ kilku zwycięskich bitew na kształt wojny - bo czym jest zdobycie nawet trzydziestu światów, gdy galaktykę tworzą miliony?

Czyli jeden gracz/paru graczy będący po stronie Imperium/Republiki/innego będzie mógł decydować o znaczących sprawach dla całego ugrupowania na postawie misji albo przygody w której ma uczestniczyć?

Peter Covell napisał(a):praktycznie rezygnujemy z questów pod tytułem "1 gracz + MG", bowiem to przede wszystkim one, zaraz obok stad postaci pobocznych, były jedną z głównych przyczyn niemożności ogarnięcia sprawy przez Mistrzów Gry. Przed wyruszeniem w drogę trzeba będzie zebrać drużynę, niestety (albo stety) albo dołączyć do istniejącej grupy w toczącej się już sesji. Koniec z kampaniami dla pojedynczego gracza, odpalamy tryb multiplayer.

Popieram i cieszy mnie brak solówek, a większa integracja czy interakcja między graczami.

Peter Covell napisał(a):Częściowo powrócimy do starego, dobrego uprawiania roleplay'a w tematach lokacyjnych, gdzie MG nie będzie ingerował. Żeby było jasne, znaczenie Mistrzów Gry nie zostanie w żaden sposób zmniejszone - questy/przygody/eventy nadal będą przez nich prowadzone i to nadal oni będą tworzyli świat przedstawiony, w jakim poruszają się bohaterowie graczy. Po prostu MG nie będzie każdym pieprzonym barmanem stawiającym drinka przed postacią bez zajęcia, bo gracz nie wie co z nią zrobić, więc czeka aż MG mu podsunie pomysł. MG będzie dawał możliwości na realizację celów postaci, a nie stawiał je przed nimi. Szczegóły wkrótce.

Również podoba mi się swobodniejsza akcja między bohaterami. Ciekawi mnie w jaki sposób zreorganizujecie funkcję Game Mastera, ale poczekam na Wasze pomysły.

Wszystko wygląda naprawdę fajnie jeśli chodzi o opis. Proponowane przez was zmiany są dla mnie fajne i jestem na tak dla nich ;).

Vrath Aryn napisał(a):3. Podstawowe pytanie - czy te zmiany mimo tego, że na pierwszy rzut oka są potrzebne, na dłuższą metę coś dadzą ?

Podpinam się pod tym pytaniem.


Oczywiście ja też zostaję, nie mam zamiaru nigdzie odchodzić ;).
Image
Awatar użytkownika
Alice
Gracz
 
Posty: 387
Rejestracja: 27 Lut 2012, o 14:43

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Tzim A'Utapau » 13 Kwi 2013, o 18:18

Byłbym zapomniał. :D

Image

Postacie archiwalne:
Image
Image
Tau z Lakonów - stoczniowiec, infant Fondoru
Sate Nova (ERG 1212) - imperialny gwardzista
Asa-Lung - zmiennokształtny
Korjak z Malastare - Feeorin, windykator Czarnego Słońca
Awatar użytkownika
Tzim A'Utapau
Gracz
 
Posty: 1589
Rejestracja: 4 Lis 2010, o 20:34

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez BE3R » 13 Kwi 2013, o 18:21

Mimo całkowitego pesymizmu i zbyt wysokoiego stężenia alkocholu we krwi muszę przyznać, że pożegnanie się z Młgawicą było by smutne. Oczywiście odwrócona psychologia zastosowane przez Tau nie ma większego znaczenia. Jako że pipą nie jestem więc iinformuję że jak tylko wytrzeźwieję biorę się do pisania KP.

Ponieważ moja małżonka jest Pipą. <papug> jest to uzasadnione z fizjologicznego punktu widzenia, zatem logicznym jest że Axis rezygnuje z gry na MM.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Zulrok » 13 Kwi 2013, o 18:23

Podpinam się pod pytaniem Vratha. Podoba mi się: kilka osób w zadaniu(choć czekanie na odpisy graczy i MG, może być różnie, ale rozumiem), postacie "From zero to Hero" z przeszkodami, ciekawe rozwiązanie Moczu, to że Dant Van po zmienieniu kilku rzeczy będzie grywalny jako łowca przygód i średnio bogaty rozbitek(nawet nim nie zaczołem), nadzieja że przybedą nowi gracze, oglądanie jak wyjadacze znów robią karty, spotkanie dziadka Covella na bagnach Moczu.

Szkoda: Aleksa Zafista, questów(nawet dobrze nie zaczętych), misji zabicia Luke Skywalkera, innych ciekawych stworzonych postaci.

Strach: przed nawałem pracy dla Kelana, że dużo osób może odejść, że ludzie znający te czasy SW mogą zrezygnować( Shas i jego Imperium; choć to tylko moje gderanie), czy to wypali a prędkość odpisów MG zwolniona odpisami kilku graczy w queście nie spowoduje śmierci bądź ograniczenia forum do np. 50 graczy, czy zrezygnujemy z czata a przerzucimy się na grę - "mam tyle do roboty, wiec nic nie robię".

Co z nickami: większość kojarzy takie jakie mamy, ale przy nowych postaciach będą w wielu przypadkach niezgodne(ktoś może nie zmieniać, ale gracze z postaciami przerobionymi na BN, raczej będą musieli). Czy zmieni się objetość karty: przejdzie krótsza historia? (bo reszta pkt to musi być taka jak jest). Interesująmnie szczegóły Masterowania: gracze sami sobie poprzeszkadzają?, będą dowiadywać się o grasującym smoku Kryat, czy porwanej księżniczce od wieśniaków?, czy zmieni się ekipa MG?( nie licząc tych co, nie daj Boże odejdą)

Ogólnie zostaje, ale Dant Van musi być (po zmianach: planety pochodzenia, bogactwa rodziny, planety na której się rozbił i paru pierdół) zdatny do odrestaurowania karty i zaczęcia grania, czyli "Nowe postacie" to nie "Nowi gracze" - niepograny poboczniak ze zmianami w karcie, będzie mógł startować do akceptacji

Apel na koniec: korzystajcie z GG, telefonów, Skype, TS3, gier w multi i powiadamiajcie o zmianach, bo jak przyjdą gracze o tydzień za późno, może być źle.
Awatar użytkownika
Zulrok
Gracz
 
Posty: 327
Rejestracja: 30 Cze 2012, o 18:46
Miejscowość: k. Lublina

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Nikh » 13 Kwi 2013, o 19:01

Zostaję, mam tylko pytanie, czy jeśli teraz ktoś z graczy ma postać mocowładną to czy po restarcie będzie mógł stworzyć taką samą? Czy może po starcie zniknął wszystkie postacie mocowładne prowadzone przez graczy i jak sam Peter wspominał trzeba będzie szukać nauczyciela i przechodzić od zera szkolenie?
Image

"Ludzie mówią że jestem złym człowiekiem, ale to nieprawda. Ja mam serce małego chłopca... W słoiku na biurku..."
Awatar użytkownika
Nikh
Gracz
 
Posty: 605
Rejestracja: 8 Gru 2009, o 22:42

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez David Turoug » 13 Kwi 2013, o 19:15

Nikh napisał(a):Zostaję, mam tylko pytanie, czy jeśli teraz ktoś z graczy ma postać mocowładną to czy po restarcie będzie mógł stworzyć taką samą? Czy może po starcie zniknął wszystkie postacie mocowładne prowadzone przez graczy i jak sam Peter wspominał trzeba będzie szukać nauczyciela i przechodzić od zera szkolenie?


Niestety Nikh będziesz musiał przejść ponowne szkolenie. Trochę na wyrost przywoływany jest tutaj Luke Skywalker. Jak wiemy jego potencjał oraz geny stawiały go w uprzywilejowanej pozycji. Gracze raczej nie będą tacy über jak przechodzący powoli do lamusa potomek Anakina.
Image
Awatar użytkownika
David Turoug
Administrator
 
Posty: 5312
Rejestracja: 28 Wrz 2008, o 01:25

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Drex Aurelian » 13 Kwi 2013, o 19:19

Ja jako osoba, która w zasadzie nic nie zrobiła ( oprócz wydurniania się na SB :D ), mogę napisać KP osoby, która jest wnukiem, czy czymś takim mojego Dresa, który został generałem, czy coś?
Image
Awatar użytkownika
Drex Aurelian
Gracz
 
Posty: 81
Rejestracja: 28 Mar 2013, o 13:06
Miejscowość: Łódź, kraina dresiarzy i wojen klubów

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Zulrok » 13 Kwi 2013, o 19:42

Jest jakaś przybliżona data początku restartu, czy raczej najpierw robimy wszystko i w kilka godzin za 2 tygodnie wstawiamy? O co chodzi z wiadomością Popka do Tau na temat zebrania się Podziemia, zamknięcią forum i wygaśnięcia domeny?
Peter Covell - 13 Kwi 2013 00:35 Tau Altair Lakon, pewnie że żyje. Całe Podziemie się zlatuje, bo przecież zastanawiamy się jak graczom powiedzieć, że zamykamy forum wraz z upływem ważności domeny.
Awatar użytkownika
Zulrok
Gracz
 
Posty: 327
Rejestracja: 30 Cze 2012, o 18:46
Miejscowość: k. Lublina

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Oto'reekh » 13 Kwi 2013, o 19:45

Vrath Aryn napisał(a):3. Podstawowe pytanie - czy te zmiany mimo tego, że na pierwszy rzut oka są potrzebne, na dłuższą metę coś dadzą ?


W obecnej sytuacji brak reakcji z naszej strony oznacza śmierć forum. Jedyne mocne posunięcie, której jest dosyć kompromisowe (wiem, że w tej sytuacji to nie wygląda jak kompromis) to sytuacja przez nas proponowana.
Czy to coś da? Zobaczymy. Na papierze likwidacja większości postaci już daje nadzieje, na jakiś powrót. Brak frakcji do prowadzenia, które zżerają godziny przygotowań, żeby odpisać choćby na jeden post - także.
Pozwolę sobie dodać, że można stworzyć jedną KP, jeśli pomysł wypali, a przyszłość będzie optymistyczna pomyślimy o rozszerzeniu do jednej postaci pobocznej. Dlatego mały apel, twórzcie swoje postacie rozsądnie.
Tworzenie wnuków, synów czy innych spadkobierców jest oczywiście dozwolone, choć dokładny opis przodka, który stanie się NPC będzie zależał w dużej mierze od nas.

P.S. Alex, tekst Popka to najpewniej żart sytuacyjny
Image
Image
GG: 447116
Awatar użytkownika
Oto'reekh
Administrator
 
Posty: 2726
Rejestracja: 3 Gru 2008, o 15:40

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Caleb Quade » 13 Kwi 2013, o 20:00

Jak na razie nie mówię ani TAK ani NIE. Zobaczę jak wyglądać będzie MM 43 lata później, i wtedy zdecyduję. Proszę jedynie o bohaterską śmierć w imię Republiki dla mojej postaci głównej.
Image
Image
Awatar użytkownika
Caleb Quade
Gracz
 
Posty: 362
Rejestracja: 31 Gru 2012, o 00:10
Miejscowość: Kielce

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Alanis Orton » 13 Kwi 2013, o 20:03

Chcielibyście, ale tak łatwo się mnie nie pozbędziecie. :P Zostaję.
Image
GG: 13812847
Awatar użytkownika
Alanis Orton
Gracz
 
Posty: 226
Rejestracja: 8 Wrz 2010, o 01:00

Re: Zamknięcie rekrutacji i restart forum

Postprzez Matthew Skirata » 13 Kwi 2013, o 20:10

Ja jako na razie początkujący raczej nie mam wiele do powiedzenia, tyle tylko, że raczej zostaje. Pytanie tylko czy mogę przesunąć moją postać, bo za wiele nie zdołałem przeżyć, prócz miłego spotkania z Imperium i paru halucynacji. Ale poza tym, jeżeli chodzi o brak tych "heroicznych" starć to trochę uniemożliwia wprowadzanie jakiś większych zmian postaci. Ja na przykład jako Mando'a najprawdopodobniej nie będę mógł się tym obnosić i, dajmy na to, nosić beskargamu. Do tego nie będę mógł tego zmienić bo rzucenie się na Imperium odpada. Chyba, że istnieje jakieś inne wykombinowane rozwiązanie na takie sytuacje, które zresztą chętnie wysłucham.
"Nie kradnij - władza nie znosi konkurencji."
Awatar użytkownika
Matthew Skirata
New One
 
Posty: 25
Rejestracja: 14 Lut 2013, o 19:36

Następna

Wróć do Ogłoszenia

cron