Content

Hyde Park

Okręty i ich modyfikacje - Star Wars

Dla wszystkich, o Wszystkim i o niczym. Przypominamy, że w tym dziale również obowiązują szeroko pojęte zasady kultury osobistej. ;)

Okręty i ich modyfikacje - Star Wars

Postprzez Trouble » 29 Kwi 2019, o 12:52

Jest tutaj temat o armii w świecie Star Wars i o pisaniu postaci, to może i ja zarzucę wątek który mnie interesuje, a ktoś lepiej zorientowany w świecie odpowie.
O ile o okrętach nie ma się co rozpisywać, ich pełną rozpiskę się gdzieś zawsze znajdzie, to w sumie interesują mnie modyfikacje. Tzn:
- Co możemy zrobić by okręt naszej postaci został fajnie odpicowany?

Mi, jako laikowi, na pierwszym miejscu pojawia się wymiana hipernapędu i tarcze na potężniejsze. Ale to dość mało. Co w takim razie jeszcze fajnego można zamontować na swoim okręcie?
Image
Dwukrotnie odznaczony za męstwo w boju...

Wyrazy sympatii od forumowego kupotocza - Quorn Image
Awatar użytkownika
Trouble
Gracz
 
Posty: 276
Rejestracja: 23 Wrz 2018, o 15:48

Re: Okręty i ich modyfikacje - Star Wars

Postprzez Opliko » 29 Kwi 2019, o 17:49

Ja ogólnie popieram bardzo takie usprawnienia użytkowe, niekoniecznie wydajnościowe.
Z założeniem, że często są bardziej logiczne - lepsze tarcze i hipernapęd mogą przecież wymagać większego generatora, broń wymaga gazu tibanna i także energii, więc nawet zakładając, że większość statków nie działa blisko swoich limitów tego typu modyfikacje mogły by je łatwo przekroczyć.
Do tego trzeba pamiętać o konsekwencjach. Więcej rzeczy, np. lepszy pancerz, zapasowe generatory tarcz, zapasowy hipernapęd itp. zmniejszą przyspieszenie i/lub ilość ładunku jaki może przenieść.

Oczywiście, zawsze istnieje możliwość zmieniania większej ilości rzeczy, ale trzeba pamiętać wtedy, że to nie jest prosta modyfikacja. Reaktory w SW raczej nie są znane z idealnego bezpieczeństwa... Więc raczej trzeba by założyć, że są to modyfikacje których cena mogła by się zbliżyć lub przekroczyć cenę samego statku w wielu wypadkach.

Przy czym na szczęście modyfikacje ratuje uznanie ich przez twórców, bo choćby statki koreliańskie dostały "łatwość modyfikacji" w opisach. Więc tam jest to bardziej rozsądnie, bo można założyć że zaplanowano nadwyżkę mocy (co chyba nawet jest w opisach niektórych z nich), łatwość dostępu do ważnych komponentów i unikanie niestandardowych części - coś co raczej bym nie uznał za oczywistość, patrząc na to że często producenci różnych rzeczy u nas lubią niestandardowe części :) Choćby pc, gdzie więksi producenci nieraz mają własne obudowy, płyty główne i chłodzenie unikalne dla jednej serii.

Przy czym niestety jestem w sumie tego trochę winny z jednostką Opliko, nawet jeśli w tym wypadku cena nie była problemem (środki państwowe, czyli niczyje :) ), to teraz pewnie nie dodałbym ulepszonych silników, tarcz i reaktora...

No, ale wracając do początku: najsensowniejsze wydają mi się użytkowe modyfikacje. Zabezpieczenia (bo trochę ich w sumie w SW brakuje), rzeczy rozrywkowe (jak stoły do różnych gier), dodatkowe wyposażenie medyczne, jakiś sprzęt związany z zawodem postaci (była chyba postać która w statku miała sprzęt do robienia tatuaży. Łowcy nagród mogą mieć choćby jakieś cele więzienne, czy coś), zmiany w rozkładzie pomieszczeń i podobne rzeczy.
Po prostu mam wrażenie, że ta dodatkowa wydajność i wytrzymałość nie tylko jest mniej realistyczna, ale też mniej przydatna tutaj. Chyba dość rzadko trafia się tu problem który dało by się rozwiązać tym, że statek jest odrobinę szybszy. Przeciwnik przy którym trochę lepsze tarcze i jedno działo więcej by dużo zmieniło. Więc te modyfikacje wydają mi się ostatecznie stosunkowo mało warte, a do tego niepotrzebnie drogie.

Oczywiście są zastosowania które mogą wymagać większych zmian. Przemytnicy będą chcieli mieć jak chować towar przed służbami i jak przed nimi uciekać. Piraci raczej chętnie wzbogacą cywilne jednostki bronią, bo to może być prostsze niż kupienie czegoś dobrze uzbrojonego przy regulacjach Imperium.
Image
Ilość eksplozji przetrwanych przez postać:
Ilość przetrwanych rzutów o ścianę:
Ilość zdrad:
Discord: opliko#3114
Awatar użytkownika
Opliko
Gracz
 
Posty: 265
Rejestracja: 22 Cze 2016, o 13:59


Wróć do Hyde Park

cron