Content

Bitwa flot

[Test II] Powrót Roju

Image

[Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 26 Sty 2016, o 08:03

Witam w drugiej odsłonie testu.

Bitwa tym razem toczy się przestrzeni, obie strony miały szansę na wybranie pozycji wyjściowych jak i formacji. Lotniskowce konfederacji zostały zaatakowane przez niewielką eskadrę republikańską. Tradycyjnie rozkazy w wersji w miarę przejrzystej proszę na PW. Do boju panowie.

Totalnie nie mapka

System
MM Battlesystem

Witam w Testach nowego systemu mechaniki forumowej która NIE będzie wykorzystywana oficjalnie na Forum z racji tego że jest to forum czysto storytelingowe. Osoby które chcą jednak wziąć udział w testach mogą to uczynić dzięki zgłoszeniu się w poniższym temacie. Oczywiście mile widziane są wszelkie uwagi merytoryczne. <papug> pozostałe będą ignorowane.

Zasady.

Ruch

Maksymalny zasięg ruchu jest opisany w charakterystykach jednostek, i jest to odległość możliwa do przebycia w czasie 1 tury.
Do wykorzystania pełnej prędkości na okrętach liniowych niezbędne jest zużycie minimum 1 punktu energii (PE)
Zwrotność okrętu jest określana jako ułamek, i odnosi się do hexa na mapie. Zakres to 1/6 do 6/6 Zwrot można wykonywać w dowolnym momencie ruchu,przy czym zwrot o przekraczający dwukrotność zwrotności jednostki wykonany po ruchu owocuje utratą 50% zdolności bojowej w następnej turze.
Myśliwce i bombowce mogą dokonywać dowolnej liczby zwrotów w ramach swojego zasięgu bez żadnych kar.
Okręty posiadające hangary mogą wysłać eskadry warte 2 pkt w ciągu 1 tury wystrzelone myśliwce poruszają się dopiero od następnej tury.

Walka

Uzbrojone jednostki mogą strzelać używając posiadanego uzbrojenia. Aby nawiązać walkę konieczne jest złapanie przeciwnika w zasięgu uzbrojenia. zasięg obrazuje obrazek.


Ataki Torpedowe

Torpedy okrętowe poruszają się z niezmierną prędkością 6 i mają zasięg 18 hexów.
Bazowo torpedy trafiają na wyniku 3+ (rzut tuż przed uderzeniem) Jednak można ten wynik zwiększyć przez użycie systemów zakłócania łączności do max 5 (systemy się kumulują)
Trafienie torpedy zawsze ignoruje tarcze. Zadając 3 rany

szybkostrzelność torped okrętowych wynosi 1 strzał na 2 tury walki (strzał, przeładowanie, strzał)

Torpeda może zostać zestrzelona przez myśliwce/artylerię Plot. Zniszczona eksploduje zadając k6 ataków w obrębie zajmowanego hexa. Trafienia są rozdzielane zgodnie z zasadami walki myśliwskiej.

Statystyki torpedy
Republikańska Ciężka Torpeda
Tarcze - 2
kadłub - 3
Szybkość - 6
Zwrotność 2

Torpedy myśliwskie

Mogą być wystrzelone z odległości 1 hexa zawsze po przeliczeniu wyniku z ewentualnego ostrzału PLOT.
Bazowo torpedy trafiają na wyniku 3+ (rzut tuż przed uderzeniem) Jednak można ten wynik zwiększyć przez użycie systemów zakłócania łączności do max 5 (systemy się kumulują)
Zadają jedno obrażenie ignorując tarcze

Statystyka - Siła ognia przeciwko okrętom oznacza ilość odpalonych przez eskadrę torped podczas jednego ataku.

Artyleria

Artyleryjskie uzbrojenie okrętów ma maksymalny zasięg 6 hexów, Jego skuteczność jest modyfikowana przez cechy specjalne jednostek.

Bazowa tabela trafienia
Zasięg-1-2-3-4-5-6
Trafia--2-3-4-5-6-6

Trafienie oznacza wyrzucenie równej lub większej wartości na k6.

Uszkodzenie wymaga uprzedniego przebicia tarcz. Do przebicia tarcz doprowadzić można na 2 sposoby

1- kości które uzyskały trafienie z wynikiem 6 automatycznie przebijają tarcze zadając jedno obrażenie.
(1 PE do Boosta artylerii obniża wymagania na przebicie tarcz o 1 ale nadal trzeba trafić.)

2. Trafienia zdejmują 1 pkt tarcz nie uszkadzając kadłuba. Zredukowanie tarcz do zera umożliwia ostrzał bezpośredni.

Przykład
Munificent strzela do Acclaimatora I na zasięgu 4
5k = pełna salwa zasięg 4 czyli trafienie na 5
działo dalekiego zasięgu zmniejsza poziom trudności o 1 czyli trafienie jest na 4
wynik rzutu 6,4,1,3,4
uzyskano 3 trafienia 6,4,1,3,4
Tarcze Acclaimatora = 8
Acclaimator otrzymuje 1 obrażenie (6)
Równocześnie tarcze jednostki spadają do 5 (otrzymane 3 trafienia)


okręt zostaje uznany za zniszczony jeżeli jego kadłub osiągnie wartość 0 lub zostanie wydany rozkaz opuszczenia jednostki.

Ogień przeciwlotniczy
Wartość obrony punktowej oznacza ilość kości użytych w ataku na jednostki mysliwsko-bombowe. Zasięg obrony PLOT zawsze wynosi 2 hexy. Trafienie przeciwnika jest identyczne jak przy walce myśliwskiej. (poziom trudności = zwrotność celu)

Walka myśliwska.

Rozgrywana jest symultanicznie, obie strony atakują równocześnie.
Siła ognia przeciwko myśliwcom eskadry = liczba kości
Zwrotność przeciwnika = poziom trudności trafienia.

Przykład
2 eskadry Vulture atakują eskadrę Arców -170.

4k ataku trafia na wyniku 3+
wynik rzutu 4,,2,3,6
trafień 3 -eskadra ARC zostanie poważnie uszkodzona
ARC
8k ataku trafia na wyniku 4+
Wynik rzutu 4,2,3,4,5,2,1,3
trafień 3 - obie eskadry Vulture zostają zniszczone.


Zarządzanie energią.

Każda jednostka posiada generator wytwarzający energię którą można wzmocnić poszczególne sekcje okrętu. Bazowa ilość Punktów Energii (PE) to:
4 dla okrętu liniowego.
2 dla Kanonierki i korwety

PE można inwestować w:
Pełną prędkość okrętu - 1 PE za 1 hex (2 w przypadku Korwet) maksymalnie 2 PE na ture.
Zwiększenie Zwrotności o 1/6(2/6 w przypadku korwet)- 1 PE
Boost dla Artylerii -1 do bonusu przebicia tarcz maksymalnie 1 PE na ture.
Regenerację Tarcz - 1PE za 1 punkt tarcz maksymalnie 2 PE na ture.
Naprawy Poszycia - 1PE za 1 punkt kadłuba maksymalnie 2 PE na ture.

UWAGA. Zbostowanie 2 razy pod rząd Artylerii, tarcz, prędkości czy zwrotności, grozi wyłączeniem odpowiedniego podzespołu na 1 turę. (rzut k6 na 1 siada zbostoowany element.)

Zniszczenia okrętu zmniejszają liczbę dostępnych PE odpowiednio do poziomu:
20% - 3 PE
60% - 2 PE
80% - 1 PE
(%wartości zaokrąglamy w dół)

NAJWAŻNIEJSZA ZASADA.


Bez względu na to co powiedzą cyferki, duży wpływ na wynik starcia ma przyjęta taktyka i odpowiednie opisywanie - nie koniecznie epicko poprawne ale przejrzyste i nie zostawiające wiele pola dla domysłu.
Podanie jako celu ostrzału konkretnych podzespołów okrętu z pewnością zaowocuje lepszym wynikiem niż napisanie (to ja do niego walę wszystkim czym mogę ;) Podobnie duże znaczenie mają manewry.

Statystyki Okrętów i myśliwców

Republika

Venator - 7 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 18
kadłub - 12
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 2
burtowe 4
rufowe 0
Obrona punktowa: 2
Hangary: 18 eskadr
Torpedy 4

Specjalne 
Szybki start kontyngentu myśliwko-bombowego


Acclamator I - 3 punkty (bez myśliwców)
tarcze - 8
kadłub - 9
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 2
burtowe 2
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: 2 eskadry
Torpedy 4

Specjalne 
Zwarta konstrukcja
Niecelne uzbrojenie artyleryjskie

Acclamator II - 5 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 11
kadłub - 10
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 6
burtowe 2
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: 4 eskadry
Torpedy 4

Specjalne 
Potężna artyleria krótkiego zasięgu, 
Zwarta konstrukcja

Fregata Marauder - 3 pkt (bez myśliwców)
tarcze - 6
kadłub - 5
szybkość - 4
Zwrotność -3/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 3
burtowe 1
rufowe 0
Obrona punktowa: 2
Hangary: 1 eskadra
torpedy: 0
2 PE

Korweta Charger 2 pkt
tarcze - 5
kadłub - 5
szybkość - 5
Zwrotność -4/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 2
burtowe 2
rufowe 2
Obrona punktowa:1
Hangary: brak
torpedy: 0
2 PE

Delta Fighter - 1 punkt za eskadrę
Tarcze - 1
kadłub - 1
Szybkość -12
Zwrotność - 5
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 0

Specjalne
(piloci Jedi- Siła ognia przeciw myśliwcom +3, zwrotność +1) Koszt +1

V-19 Torrent - 0,5 punktu za eskadrę
Tarcze - 1
kadłub - 1
Szybkość - 8
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom - 3
Siła ognia przeciw okrętom -2


ARC - 170 - 1 punkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub – 2
Szybkość - 6
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom 4 – (2 w tył 2 w przód)
Siła ognia przeciw okrętom - 1

Konfederacja

Recusant 3 punkty
tarcze - 10
kadłub - 8
szybkość - 2
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 3
burtowe 3
rufowe 0
Obrona punktowa: 6
Hangary: Brak

Specjalne 
Wrażliwa konstrukcja kadłuba, 
Działo dalekiego zasięgu

Munificent - 5 punktów
tarcze - 10
kadłub - 9
szybkość - 2
Zwrotność 2/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 5
burtowe 4
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: Brak

Specjalne 
Wrażliwa konstrukcja kadłuba, 
Działa dalekiego zasięgu
Systemy zakłócania łączności

Lucrehulk - 4 punkty (bez myśliwców)

tarcze - 10
kadłub - 14
szybkość - 1
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie: 
dziobowe 0
burtowe 0
rufowe 0
Obrona punktowa: 1
Hangary: 24 eskadry

Specjalne 
Brak uzbrojenia
Odrzucany pierścień.


Lotniskowiec Providence - 7 pkt bez myśliwców.

tarcze - 17
kadłub - 12
szybkość - 2
Zwrotność -1/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 2
burtowe 3
rufowe 0
Obrona punktowa: 10
Hangary: 18 eskadr
torpedy: 5 (myśliwskie na burtę, zas. 1 trafiają ignorując tarcze na 2+)

Specjalne
Systemy zakłócania łączności

Tri-Fighter droid - 0,5 punktu za eskadrę
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość -12
Zwrotność - 5
Siła ognia przeciw myśliwcom - 3
Siła ognia przeciw okrętom - 2

Vulture droid - 0,2 punktu za eskadrę
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość -12
Zwrotność - 4
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 1


Vulture droid Bomber - 0,5 punktu za eskadrę
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość - 6
Zwrotność 2
Siła ognia przeciw myśliwcom - 1
Siła ognia przeciw okrętom - 3

Zasady specjalne - obecnie używane.

Brak uzbrojenia - jednostka nie może atakować innych okrętów.
Działa dalekiego zasięgu - 1 do poziomu trudności trafienia na zasięgu 4 i więcej
Niecelne uzbrojenie artyleryjskie + 1 do poziomu trudności trafienia
Odrzucany pierścień. - Po odrzuceniu pierścienia jednostkę traktuje się jak nieuszkodzoną.(jednak zachowuje ona jedynie tyle punktów kadłuba ile miała w momencie odrzucenia pierścienia + pełne tarcze)
Potężna artyleria krótkiego zasięgu, +2 do liczby obrażeń na zasięgu 2 i mniej.
Systemy zakłócania łączności - +1 do poziomu trudności trafienia Torped.
Szybki start kontyngentu myśliwko-bombowego - może wysłać eskadry warte 4 pkt w ciągu 1 tury
Wrażliwa konstrukcja kadłuba, - szanse na uszkodzenie poszczególnych sekcji kadłuba są znacznie większe (generatory, osłony, uzbrojenie etc)
Zwarta konstrukcja - szanse na uszkodzenie poszczególnych sekcji kadłuba są znacznie mniejsze (generatory, osłony, uzbrojenie etc)


Republikańskie skanery wykryły wreszcie ukrywające się od dłuższego czasu zgrupowanie Separatystycznych okrętów. Trzy olbrzymie Lucrehulki, oraz towarzyszący im Rescuant, na sensorach wyglądało to jak zwykły konwój towarowy, o możliwościach tego konwoju Republikanie mieli się wkrótce przekonać.
Chwilę później zawyły systemy wczesnego ostrzegania w olbrzymich transportowcach. Venator Dwa Acclaimatory nie znanego jeszcze typu oraz trzy korwety najpewniej Chargery. Dwie zupełnie różne eskadry stanęły do walki ścierając się gdzieś w przestrzeni okrutnej wojny. Nie było posiłków, nie było odwrotu. Zniszczenie przeciwnika było jedyną opcją. Durastalowe kolosy ruszyły się z wyciem potężnych silników, rozpoczęła się bitwa.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 27 Sty 2016, o 19:46

Komandor Rockwell siedział w swoim fotelu dowodzenia popijając gorący, mocny kaf z ulubionego kubka. Czekał na raport ze skanu. Od dłuższego czasu jego jednostki sondowały system w poszukiwaniu Separatystów. Raport wreszcie nadszedł - i nie zwiastował niczego dobrego. Przed jego niewielką eskadrą stało nie lada zadanie. Trzy duże jednostki Konfederacji w asyście jednej mniejszej jednostki. Trzy Luckerhulki, plus jeden Recusant... Mężczyzna westchnął i dokończył, być może ostatni kaf w życiu.
- Ogłosić alarm bojowy na wszystkich jednostkach. Piloci do maszyn, start eskadr, aktywacja tarcz wszystkich jednostek i ponowny skan sektora - powiedział spokojnie i wstał z fotela aby ocenić raz jeszcze sytuację. W międzyczasie na jego jednostce flagowej zawyły syreny a ruch na mostu wzrósł znacznie.
- Wszystkie okręty namierzyć Luckerhulka z sektora I34 i odpalać pierwszą salwę torped. Aktualizować koordynaty ataku zgodnie z ruchami przeciwnika, po wystrzeleniu, przeładować i przygotować się do następnego wystrzelenia - dodał po chwili obserwując uważnie ekran taktyczny.
- Wszystkie jednostki zwrot 1/6 na sterburtę i cała naprzód - korwety Charger, dostosować prędkość do większych jednostek - wydał kolejny rozkaz czekając na potwierdzenia gotowości do odpalenia torped. Gdy te nadeszły, mruknął tylko:
- Ognia -
Z trzewi olbrzymów prócz myśliwców wyleciały torpedy szybko zmieniając kurs i obierając za cel wrogą eskadrę. Ponowny skan wykazał co najmniej 10 eskadr Vulture i ciągle statowały kolejne. Wykryto także nieliczne Tri Fightery.

Z drugiej strony barykady

Konwój 3 ogromnych okrętów klasy Lucrehulk został niefortunnie przechwycony przez małą flotyllę republikańską. Sytuacja była o tyle nie fortunna, że osłona składała się tylko z jednego Recusant "Renown". Konwój miał dotrzeć do celu zbornego i zostać przydzielony do większych formacji bojowych. Lucrehulki nosiły nazwy Illustrious-a, Formidable-a i Victorious-a Po wykryciu obcej flotylli szybko padły podstawowe rozkazy. Illustrious, Formidable, Victorious natychmiast skręciły na południe wykorzystując wzmocnienie silników manewrowych, ich zadaniem było jak najszybsze oddalenie się od formacji wroga aby zyskać na czasie. Równocześnie zaczęły wypluwać z siebie chmary myśliwców.

Renown klasy Recusant, póki co zwolnił, utrzymując pozycję i obrócił się burtą w stronę przeciwnika. Jego uzborjenie było skuteczne tak samo na wprost jak i z burt, ale ta pozycja ułatwiała manewrowanie


Kliknij, aby zobaczyć wiadomość od Mistrza Gry
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 29 Sty 2016, o 22:23

Płyty pokładu zadrżały, gdy trzewia okrętu opuściły ciężkie torpedy republikańskie, by następnie pognać na spotkanie wroga. Wtórowały im eskadry myśliwskie. Komandor nadal obserwował monitor taktyczny. Torpedy szybko zmniejszały dystans - jednak do uderzenia pozostało jeszcze kilka minut. Mężczyzna kontynuował wydawanie rozkazów:
- Wszystkie korwety klasy Charger, wrócić na poprzedni kurs i z pełną mocą silników naprzód - powiedział decydując się na częściowe rozdzielenie sił.
- Myśliwce, zewrzeć szyki, następnie do ataku - cel... Rockwell potarł skronie. Wiedział zz dużym prawdopodobieństwem, że wysyła swoich pilotów na śmierć. Jednak czy miał inne wyjście? Teraz pozostawała mu tylko wiara w Moc. Po krótkiej chwili, wydał kolejne polecenia:
- Start kolejnych eskadr, Venator i Acclamatory pozostać na kursie, kontynuować przygotowania do kolejnej salwy torped. Kontynuować skanowanie ruchów przeciwnika.
Ruch na mostku nie słabł odkąd Republikanie wykryli formację Konfederacji. Jego ludzie wykonywali należycie swoją pracę. W międzyczasie, piloci myśliwców przelecieli w okolicach mostka. Każda eskadra wykonała typowy manewr, salut dla dowódcy - myśliwce "zamachały" skrzydłami, by chwilę później zewrzeć się i pognać naprzód. Komandora rozpierała duma, że służy z takimi ludźmi.

Skanery poinformowały niemal natychmiast o ruchach myśliwców przeciwnika. Trzy grupy zaatakowały torpedami torpedy wystrzelone przez republikanów tym samym unikając potężnych eksplozji. Jedna po drugiej olbrzymie torpedy eksplodowały. Z dwunastki została jedynie dwójka, prąca w kierunku swojego celu. Republikańskie skanery wykryły jednak liczebność separatystów, dwie grupy po 10 eskadr Vulture oraz jedna w skład której wchodziło 5 vulture i 2 eskadry Tri.
Również Rescuant nie próżnował, jego artyleria zniszczyła jedna z torped zaś główne baterie ostrzelały nadlatujące korwety zyskując niegroźne trafienie.

Separatyści również nie próżnowali. Skany wykazały że póki co w przestrzeni jest tylko pięć eskadr, cztery torrentów i jedna Delt. Za to z Venatora startowały już kolejne.

Sytuacja rozwijała się zgodnie z przewidywaniem admirała separatystycznej floty. Cały szkopuł polegał na tym, że nawet przejrzystość całej sytuacji nie dawała pewności dla całego planu operacyjnego. Kolejne fale myśliwców startowały z hangarów, przygotowane do natychmiastowej osłony swoich okrętów macierzystych. Wyrzucone i przegrupowane 3 formacje myśliwców były gotowe do działań. Główne okręty powolnie próbowały oddalać się od formacji przeciwnika. Nieco oddalony "Renown" miał proste zadanie. Jego celem było opóźnianie wroga i osłona konwoju. Renown skorygował kurs i prędkość aby zapewnić najbardziej optymalną pozycję względem lotniskowców. Jego głównym zadaniem był ostrzał nadlatujących torped i myśliwców. Baterie artyleryjskie były przygotowane do strzału jak tylko, któraś z republikańskich maszyn znajdzie się w zasięgu. Głównym priorytetem były korwety.
3 eskadry myśliwskie otrzymały dość szerokie rozkazy. Wszystko zleżało od tego jak zachowają się myśliwce wroga. Głównym najbardziej oczywistym zadaniem było przechwycenie torped w pobliżu Renowna. Dwie eskadry miały zrezygnować z tego zadania jeśli okaże się, że będą wstanie przechwycić myśliwce zagrażające głównym okrętom. Na szczęście warunki działały na ich korzyść. Odległość do przebycia była nieporównywalnie mniejsza od odległości jaką musiałyby pokonać republikańskie maszyny, dało się więc przewidzieć jak powinny zachować się myśliwce, a nawet o ile zajdzie ta potrzeba połączyć ataki torpedowe na torpedy z przechwyceniem Wszystko zależało od tego jak rozegrają to republikanie.

Łopatologia
Kliknij, aby zobaczyć wiadomość od Mistrza Gry
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 6 Lut 2016, o 16:31

Komandor potarł w zamyśleniu podbródek. Z 12 torped lecących w kierunku okrętów separatystów zostały zaledwie dwie. Nadszedł też raport z korwet - jedna oberwała niegroźnie po ostrzale z Recusanta. Myśliwce nie niepokojone kontynuowały lot. Nadszedł czas na kolejną turę rozkazów:
- Natychmiastowa detonacja pozostały torped w sektorze J33 i wystrzelenie kolejnej salwy. Cel początkowy, Luckerhulk z sektora M36 - powiedział na początek.
-Korwety zwrot 1/6 sterburta i ognia ze wszystkich dział - cel: nieprzyjacielski Recusant, łączenie silników i pozostałej części kadłuba. Myśliwce z sektora H23 atak na nieprzyjacielskie eskadry w sektorze J29. Po wejściu w zasięg atak torpedowy, torpedy z aktywnymi zapalinikami zbliżeniowymi - dodał rozkazy dla kontroli myśliwskiej.
- Venator i Acclamatory kontynuować lot bez zmiany kursu, myśliwce pozostają z nami dla eskorty -
Nadszedł czas na pierwsze strącenia.

- Została tylko jedna torpeda! - usłyszał dowódca separatystycznego konwoju - wbrew pozorom była to dla niego bardzo dobra wiadomość.
- Niech myśliwce natychmiast się przegrupują i uderzają w korwety przeciwnika, dodatkowa eskadra niech osłania ich podejście, a w miarę możliwości odpali także swoje pociski. - rozkazał admirał - "Renown" niech zestrzeli ostatnią torpedę i wyjdzie na przedpole otwierając wzmożony ogień do korwety.
-Tak jest! - usłyszał w odpowiedzi od oficera, który udał się konsultować plan natarcia myśliwców.
- Jeśli torpeda przedrze się przez ogień "Renowna", niech nowo startujące myśliwce nie otwierają do niej ognia, chyba, że będą miały szanse upolować ją z torpedy. Lotniskowiec może wziąć na siebie jedno uderzenie, nie możemy za to tracić mysliwców w wyniku eksplozji głowicy w ich bezpośrednim sąsiedztwie.
- Mostek znowu ogarnęły potwierdzenia i kolejne rozkazy przekazywane od oficerów niżej.
Bitwa została otwarta na dobre. Admirał sił separatystycznych na wiadomość z obsługi skanerów o tym, że republikanie rozbili szyk, uśmiechnął się nerwowo. Jego największe obawy dotyczyły tego, że republikańska flota podleci do nich nie spiesząc się, w ścisłym szyku, który osłaniałby wszystkie okręty. To mógłby być ostatni błąd jaki republikanie popełnią i trzeba było go wykorzystać.
Jeśli uda się zniszczyć osłonę przeciwlotniczą... - Admirał powstrzymał się od dalszych dywagacji, wiedząc, że musi skupić się na teraźniejszości.
Przez wizjer był w stanie dostrzec jak jego myśliwce zwierają szyki i ruszają uderzać na wroga. Wiedział, że ma w tej chwili przewagę przed głównymi okrętami przeciwnika. Nim te zdąża się zbliżyć do swojej osłony, korwety mogą być już tylko historią, o ile nie zdarzy się coś czego nie przewidział... Jego eskadry otrzymały polecenia ataków torpedowych, jedna z eskadr miała je natomiast osłaniać i jeśli to będzie możliwe samemu dokonać ataku torpedowego. Droidy były szybkie i zwrotne prześcigając ludzi w wytrzymałości na przeciążenia.

Ze starcia myśliwców zwycięsko wyszli Republikańscy piloci, jednak korwety którym udało się dokonać rajdu i ciężko uszkodzić Rescuanta zapłaciły srogą cenę ginąc pod ciosami Separatystów. Bitwa weszła w przełomową fazę. Niestety pozostałe dwie eskadry torrentów i dwie eskadry Jedi nie miały szans powstrzymać naporu separatystów. Przeszło 40 eskadr Vulture droidów kłębiło się w centrum pola bitwy, nieopodal ciężko uszkodzonego Renowna. Niedaleko była też kolejna salwa torped której celem ponownie stały się lotniskowce konfederacji.

Łopatologia

Mapka

Myśliwce vs myśliwce.

Vulture vs Torrenty - trafiają na 3+
2 - 2 - 6 - 2 - 3 - 6 - 3 - 3 - 5 - 4 - 6 - 1 - 6 - 6 - 2 - 6 (Avg: 3,9375)
(11 trafień) torrenty zniszczone.

Tri strzelają do Delt trafiają na 6
5 - 4 - 1 - 6 - 3 - 4 (Avg: 3,83333333333)
eskadra jedi traci tarcze.

V-19 vs Vulture - trafiają na 6+ torpedy 4+ myśliwce.
5 - 6 - 4 - 5 - 2 - 1 - 2 - 1 (Avg: 3,25)
1 eskadra zniszczona
5 - 4 - 3 - 1 - 4 - 4 - 2 - 1 - 5 - 6 - 1 - 4 (Avg: 3,33333333333)
7 eskadr zniszczone.

Delty atakują Tri. trafiają na 5+
5 - 1 - 5 - 1 - 6 (Avg: 3,6)
obie eskadry zniszczone,

Hex H28 - Zwycięstwo republiki. - przetrwała eskadra Jedi bez tarcz.

Ataki torpedowe.
Ostrzał plot z korwet. trafienie 4+
5 - 4 - 5 (Avg: 4,66666666667) (farciarz)
strącone 3 eskadry.

Atak torpedowy 12 vulture. - trafienie 3+
4 - 6 - 4 - 1 - 4 - 2 - 3 - 6 - 2 - 3 - 5 - 2 (Avg: 3,5)
8 trafień korweta zniszczona

Atak torpedowy 15 Vulture trafienie 3+
2 - 3 - 4 - 6 - 2 - 6 - 6 - 4 - 6 - 5 - 1 - 6 - 6 - 1 - 5 (Avg: 4,2)
11 trafień korweta zniszczona

Atak torpedowy 15 Vulture trafienie 3+
3 - 6 - 4 - 3 - 3 - 6 - 1 - 5 - 3 - 1 - 5 - 5 - 5 - 3 - 4 (Avg: 3,8)
13 trafień korweta zniszczona.

Ostrzał z Rescu. 4+ (przebicie przy 5+)
4 - 3 - 6 (Avg: 4,33333333333)
2 trafienia. jedno uszkodzenie poszycia i jedno uszkodzenie kadłuba.

Ostrzał z 2 Korwet (cel łączenie kadłuba i silników) trafienia na 5+ przebicie 5+
6 - 2 - 5 - 6 (Avg: 4,75)
3 uszkodzenia

Ostrzał z 1Korwety (cel łączenie kadłuba i silników) trafienia na 6+ przebicie 5+
6 - 4 (Avg: 5,0)
1 uszkodzenie, Rescusant traci silniki i zostaje bez PE.

Rescu - 4 HP tarcze 10. brak możliwości manewru. działa 1/2 uzbrojenia.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 15 Lut 2016, o 21:12

Admirał przeżywał sporą rozterkę, jednocześnie czuł narastającą euforię z drugiej strony niemałą obawę. Jego plan zdjęcia osłony prawie się udał, jednak straty były znacznie wyższe niż się tego spodziewał.
- Cholerne republikańskie maszyny - pomyślał, ale nie miał czasu zastanawiać się nad tym czy inwestycja separatystów w tanie, podobno odporne na przeciążenia droidy byłą słuszna. Republikanie strzelali do jego maszyn jak do kaczek.
- Niech część najbliższych maszyn przejmie tą cholerną ocalałą eskadrę, niech tylko uważają bo wygląda na to, że piloci to jakieś asy. Za nim nawiążą walkę niech pogruchotany "Renown" pokryje Delty ogniem. Jeśli nie będzie w stanie zrobić nawet tego, niech ostrzela torpedy. Gdy wrogie okręty nawiną się pod zasięg artylerii głównej, niech otworzy ogień do najbliższego celu. -wydał rozkazy - I tak nie ma nic więcej do roboty w tym stanie. - pomyślał Admirał, wiedząc, że jednostka spisana jest już na starty...
- Resztę eskadr przegrupować, podzielić na osłonę i torpedowce. Torpedowce mają uderzyć Acclamator-a II, niech podchodzą od południa i atakują południowy cel trzymając się z dala od artylerii PLOT północnego Acclamator-a II. Zespół osłonowy ma przejąć w całości pozostałe myśliwce wroga i zniszczyć. Jeśli resztki ich sił będą próbować się podzielić niech reagują odpowiednio i nie pozwolą przejąć zespołu torpedowców. - wypowiedział głośno spotykając się z potwierdzeniami od swoich oficerów.
- Byłbym zapomniał, niech droidy trzymają się z dala od tych cholernych torped, bo republikanie mogę ich użyć jako broni przeciwlotniczej. - admirał skończył swoje rozkazy, specjalnie nie wspominał o tym, że nadlatujące torpedy na pewno dojdą ich formacji lotniskowców. Tym będzie martwił się za chwile...

Pierwsze strącenia i pierwsze straty. Pierwsza wymiana ognia przyniosła duże straty - spadły eskadry Torrentów, eskadra Jedi jeszcze się trzymała, ale bez tarcz, nie czuli na Moc piloci, nie mogli zdziałać już wiele. Dodatkowo utrata trzech korwet bolała równie mocno. Strącenie kilkunastu eskadr Vulture i Tri oraz cieżkie uszkodzenie Revusanta były jedynymi pozytywnymi aspektami tego starcia. Jednakże w przestrzeni roiło się tak wiele droidów...
- Ponowny skan przestrzeni. Połączyć mnie z eskadrą Jedi... - rzucił pierwsze rozkazy. Chwilę później przez trzaski zakłóceń przebił się głos Mistrza Chu'de'go, dowódcy eskady Jedi.
- Komandorze... To zły czas na pogaduszki. Wiem o co chce pan poprosić. Wykonamy nasze zadanie. Chu'dy, bez odbioru, niech Moc będzie z Wami... - nim Rockwell zdążył powiedzieć choćby słowo, transmisja się zakończyła. Jedi byli gotowi na połączenie z Mocą. Komandor kiwnął tylko głową i rozpoczął wydawanie kolejnych rozkazów.
- Przeładunek torped i gotowość do wystrzału. Eskadra zwrot 1/6 bakburta i cała naprzód. Następnie ognia do eskadr myśliwskich w sektorze J23. Pozostałe myśliwce w gotowości do przechwycenia wrogich myśliwców, osłona przeciwlotnicza w gotowości do przechwycenia torped i myśliwców.

Naprzeciw konfederatów pozostała ostatnia eskadra jedi oraz dwa otoczone przez chmarę sępów okręty Republiki.



Mapka
Łopatologia

Jako że otor spierdzielił za planszę więc zmniejszam odległość tylko na tym co mam.

ostrzał Plot z LH trafiają na 2+
5 - 1 (Avg: 3,0)
jedna torpeda trafiona.

ostrzał z Rescu trafia na 6+
4 - 5 - 4 (Avg: 4,33333333333)
pudło

Jedi atakują vulture. - trafiają na 4+
Pierwszy rzut, fajny nie 4 - 5 - 6 - 6 - 6 (Avg: 5,4) Chłopaki mistrza Chu'de'go są nieźli.
zniszczone 5 vulture
rzut najbliższy średniej. 4 - 3 - 6 - 2 - 5 (Avg: 4,0)
zniszczone 3 vulture. - ten wynik jest wiążący

Vulture atakują trafiają na 6+
5 - 3 - 4 - 1 - 3 - 1 - 5 - 3 - 3 - 2 - 5 - 3 - 1 - 6 - 3 - 1 (Avg: 3,0625)
Jedi zniszczone.

zostało 5 vulture.

Mapka.

Ostrzał Plot Vs eskadra osłonowa 17x vulture.
1x Venator 2x Accl trafiają na 4+
5 - 3 - 4 - 1 (Avg: 3,25)
2 vulture zniszczone.

Atak 10x vulture vs 2x torrent trafiają na 3+
5 - 2 - 4 - 3 - 1 - 6 - 1 - 3 - 2 - 3 - 2 - 4 - 5 - 5 - 2 - 3 - 5 - 3 - 5 - 6 (Avg: 3,5)
zniszczone obie eskadry torrentów
5x vulture vs 1x jedi trafiają na 6+
3 - 4 - 5 - 4 - 3 - 2 - 3 - 3 - 1 - 1 (Avg: 2,9) (najwyższa śrendnia z 3 rzutów)
brak trafień.

2x torrent vs 10 vulture trafiają na 4+
3 - 2 - 2 - 4 - 6 - 6 (Avg: 3,83333333333)
3 vulture zniszczone.
Delty vs 5 vulture, trafiają na 4+
3 - 4 - 4 - 6 - 2 (Avg: 3,8)
3 vulture zniszczone.

zostało 9 vulture

Atak 30 vulture na AcclaII trafiają na 3+
6 - 3 - 1 - 5 - 1 - 1 - 1 - 1 - 4 - 6 - 2 - 2 - 1 - 5 - 1 - 6 - 2 - 2 - 2 - 4 - 5 - 3 - 3 - 4 - 6 - 6 - 2 - 2 - 1 - 4 (Avg: 3,06666666667)
15 trafień accl zniszczony.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 23 Lut 2016, o 22:13

Gdyby maszyny nie były tylko zimnymi kalkulatorami bez uczuć, w słuchawkach pilotów rozległy by się wrzaski pełne euforii. Podobne do tych, które ogarnęły mostek okrętu Admirała. Sam Admirał był dumny z przeprowadzonego ataku torpedowego, teraz wystarczyło go tylko powtórzyć.
- Przygotujcie załogę lotniskowca aby przygotowali się do uderzenia torped i w razie potrzeby niech odrzucą pierścień. - rozkazał admirał, choć te rozkazy nie były już potrzebne. Załogi wszystkich lotniskowców znajdowały się w pełnej gotowości. Wszystkie brygady przeciwpożarowe i inżynieryjne czekały tylko na moment do wejścia do akcji.
- Przegrupować eskadry myśliwskie zgodnie z ostatnimi zaleceniami. Torpedowce i osłona. Niech droidy zestrzelą tą cholerną pozostałą eskadrę. - Admirał zastanawiał się czy zestrzelenie tych eskadr myśliwskich nie będzie istotniejsze dla wysiłku wojennego niż utrata reszty republikańskich okrętów. - Jeśli "Renown będzie w stanie niech ostrzela okręt wroga jak tylko ten znajdzie się w zasięgu. Priorytetowo niech strzela do Acclamatora o ile atak torpedowy się nie uda. W przeciwnym wypadku pozostaje Venator...

Sytuacja stawała się krytyczna. Ludzie Rockwella dawali z siebie wszystko, jednak w obliczu tak ogromnej przewagi liczebnej ze strony sił myśliwskich Konfederatów, byli z góry zdani na porażkę. Nie mniej jednak walczyli do ostatniej kropli krwi i zamierzali zabrać ze sobą jak najwięcej myśliwców sępów. Rockwell z kamienną twarzą słuchał raportów.
- Zmiana celu dla torped - lotniskowce będące na skrajnych pozycjach, dla obu po 6 torped. Odpalić rownież kolejną salwę, czujniki zbliżeniowe, celować w największe skupiska wrogich myśliwców. Utzymywać ciągły ogień przeciwlotniczy, wspomagać go ogniem z dział głównych! Pozostała eskadra Jedi ma zniszczyć jak najwięcej sępów w swoim sektorze! - wyrzucił z siebie. Utrata jednego z Acclamatorów była bolesna, ale Republikanie nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa w tej bitwie.

Łopatologia.

Mapka

Torpedy Atakują "Illustrious" (obrona Plot wynosi całe 3 do zdjęcia 1 torpedy potrzeba 4 trafień także ten, 2 - 1 - 6 (Avg: 3,0) jedno trafienie nic się nie stało.
6 torped trafają na 3+
3 - 4 - 5 - 6 - 2 - 4 (Avg: 4,0)
Illustrious przechodzi do Historii.

Torpedy Atakują "Victorious"
6 torped trafają na 3+
6 - 5 - 1 - 6 - 1 - 2 (Avg: 3,5)
3 trafienia, LH obrywa za 9 HP i pozostaje na 5HP

Rescusant strzela do Venatora Trafia na 5+
1 - 6 - 4 (Avg: 3,66666666667)
1 trafienie przebija tarcze i zadaje 1 obrażenie

Accl II strzela do Rescu. Trafia na 6+
1 - 3 - 6 - 6 - 1 - 6 (Avg: 3,83333333333)
Venator strzela do Rescu, trafia na 6+
5 - 5 (Avg: 5,0)

Rescu zostaje na 1 HP zdolność bojowa 0.

Walka myśliwców.

Vulture atakują jedi - trafiają na 6+
4 - 4 - 3 - 2 - 1 - 5 - 2 - 3 - 4 - 3 - 4 - 4 - 6 - 3 - 4 - 6 - 5 - 5 - 1 - 6 - 1 - 2 - 4 - 5 - 1 - 3 - 4 - 2 (Avg: 3,46428571429) 28 ataków i 3 trafienia kości cie nie kochają
Jed is ded..

Jedi odpowiadają.
Trafiają na 4+
2 - 6 - 4 - 3 - 5 (Avg: 4,0)
strącają 3 vulture. Zostaje 11

Ostrzał PLot. trafia na 4+
4 - 4 - 2 (Avg: 3,33333333333)
strącają 2 vulture. zostaje 28

28 Vulture vs Accl. trafiają na 3+
5 - 5 - 5 - 2 - 1 - 1 - 5 - 5 - 3 - 4 - 2 - 5 - 4 - 3 - 6 - 4 - 1 - 4 - 6 - 2 - 2 - 6 - 2 - 5 - 2 - 3 - 5 - 4 (Avg: 3,64285714286)
19 trafień accl zniszczony

Następna tura to ostrzał z Venatora do Rescu trafia na 5+
6 - 1 (Avg: 3,5)
Rescu nie ma

Ostrzał PLot.
6 - 2 (Avg: 4,0)
1 eskadra vulture zniszczona.

Venator zniszczony, Zwycięstwo Separatystów.

Manewr ze strzelaniem Torpedami okrętowymi do myśliwców pominę milczeniem...
Patent z ostrzałem artylerią główną myśliwców do przemyślenia.


Gratuluję obu graczom.
Separatystom zostało 38 eskadr Vulture i 2 LH w tym jeden mocno uszkodzony, Eskadra republikańska rozbita. Jestem z tej bitwy bardzo zadowolony, Gdyby nie taktyka Otora, (torpedy vs torpedy, ataki hordami) i liczne błędy które popełnił Caleb. - Rozdzielenie sił zwłaszcza myśliwskich, brak osłony, okrętów liniowych to wyglądałoby to zupełnie inaczej.

Oczywiście proszę o jak największy odzew i opinie, nie tylko od graczy ale i od widzów :)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez Oto'reekh » 24 Lut 2016, o 16:49

Grało się nieźle. Pomysł z testowaniem mojego zwariowanego pomysłu z myśliwcami chyba się udał i pomimo zwycięstwa pokazał, że przy bezbłędnej grze można sobie poradzić z hordami myśliwców. Widać, też, że przy małoskalowych bitwach samo zdanie się tylko i wyłącznie na jedn przerzut kości bez zwracania uwagi na to co piszą gracze potrafi mocno wypaczyć wynik starcia. Pewnie przy większej skali bitwy nie byłoby to tak dużym problemem, jednak w mikroskali ograniczenie losowości bardzo pomaga, aby całość trzymała się kupy.
Sama mechanika wygląda na solidną choć brakuje mi jeszcze paru opisów, np funkcjonowania torped (Tych pozbyłbym się może boostując bombowce, ale rozumiem, że walka z torpedami daje większe pole do manewrów taktycznych), info, że namierzają się same, mogą być przeprogramowywane w trakcie lotu czy detonowane na żądanie.
Pisze na szybko więc jak coś mi jeszcze wpadnie do głowy to dopisze.
Image
Image
GG: 447116
Awatar użytkownika
Oto'reekh
Administrator
 
Posty: 2726
Rejestracja: 3 Gru 2008, o 15:40

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez Caleb Quade » 3 Mar 2016, o 17:16

Trochę po czasie ale... Yup, zlamiłem. Wybór floty w opcji bardziej konwencjonalnej - cóż widać jak się to skończyło, ale skoro testy, to niech będą testy. Moim zdaniem ustawienie flot też zagrało tu wielką rolę - przy odrobinę bliższym ustawieniu sytuacja teoretycznie mogła się potoczyć inaczej. Rozdzielenie sił może i było błędem, ale gdyby nie to raczej potyczka trwała by ze dwie trzy, tury dłużej. Osłonienie jednostek liniowych przy siłach, którymi dysponowałem, stanowiło nie lada wyzwanie. Co więcej uważam, że jest zbyt duża dysproporcja w kosztach sił myśliwskich:
- 2 pkt Sepów = 10 eskadr Vulture
- 2 pkt Repów = 1 eskadra Jedi / 2 eskadry ARC-170 / 4 eskadry V-19.
Oczywiście o wybór jednostek mogę mieć pretensje do siebie, ale widać, że przewaga liczebna gra zbyt dużą rolę.

I na koniec dzięki za potyczkę Oto, dałeś mi łupnia i kilka lekcji ;)
Image
Image
Awatar użytkownika
Caleb Quade
Gracz
 
Posty: 362
Rejestracja: 31 Gru 2012, o 00:10
Miejscowość: Kielce

Re: [Test II] Powrót Roju

Postprzez BE3R » 3 Mar 2016, o 18:30

A ja sie zastanawiałem czy nie przyciąć jedi...

10 vulture = 10 hp 20 ataków i 50% szans na obronę oraz 10 rakiet.

VS

1 jedi = 2HP - 5 ataków i 84% szans na obronę. - brak rakiet.

2 ARC - 8 HP 8 ataków i 33% szans na obronę + 2 rakiety.

4 V19 - 8HP 12 Ataków i 33% szans na obronę + 8 rakiet.

Jedi w teorii zawsze ginie w starciu z 10 krotnie liczniejszym przeciwnikiem ale jeżeli jest w eskorcie Arców czy V19 spłaca się bardzo szybko. Te maszyny zwyczajnie mordują.

Problemem mogła być zbyt niska szybkość torped aczkolwiek Uważam że Otor i tak by je zestrzelił.

Gdybyś nie rozdzielił Jedi i zamiast Accl 2 miał jedynki Sepy nie miałyby z czym startować. Stefa śmierci w okolicy Twojej floty byłaby naprawdę straszna.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów


Wróć do Bitwa flot

cron