Aktywni gracze
1 Opliko - AI, Chiss
2 Gweek - Imperium
3 Nantel - Rebelia
4 Quorn - AI
5 Nicciterra - Chiss
6 Dave - Chiss
jak potwierdzą chęć
7 Raf - jak tylko będzie miał KP - AI, rebelia
8 Aleera Rev -Imperium (jak wyrobi raz na tydzień)
Stestujemy zatem czy da się ogarniać dwie bitwy na raz.
Pierwsza bitwa Gweek Vs Nantelmapka
https://imgur.com/a/6dTK7Rebelianci wystawiają się na żółtych hexach, Imperium wystawia się gdzie chce.
obrona planety Imperium przed Rajdem Rebeliantów, każdy z was będzie miał inne tajne cele.
Floty wynoszą 40 pkt Rebelianci- Nantel
20 pkt Imperium - Gweek.
Dodatkowo planeta jest broniona przez wymaksowanego Golana dwa.
Druga Bitwa.
Chissowie vs AI
mapka
https://imgur.com/a/6dTK7Rozstawiacie się w całkowicie dowolnym miejscu.
legenda do mapy
jasnoszare hexy - pola asteroidów
Myśliwce i bombowce - 1 do ruchu na szarym polu (kara kumuluje się)
Artyleria, artyleria plot i torpedy
Trudność trafienia +1 za każdy szary hex w zasięgu (kara kumuluje się, możliwa jest sytuacja kiedy trafienie jest niemożliwe)
Okręty
Przelot oznacza ryzyko kolizji, rzut k6 kolizja zawsze na 1 (nie działa przerzut za posty) W przypadku kolizji okręt otrzymuje k6 obrażeń, bez przerzutu.
Ciemnoszary hex - gęste pole asteroidów
Myśliwce i bombowce - 3 do ruchu na szarym polu (kara kumuluje się)
Artyleria, artyleria plot i torpedy
Trudność trafienia +2 za każdy szary hex w zasięgu (kara kumuluje się, możliwa jest sytuacja kiedy trafienie jest niemożliwe)
Okręty
Przelot oznacza ryzyko kolizji, rzut k6 kolizja zawsze na 3 (działa przerzut za posty) W przypadku kolizji okręt otrzymuje k6 obrażeń, bez przerzutu.
Przez gęste pole asteroidów nie można skakać w nadprzestrzeń.
zielone hexy - przesmyk który musicie kontrolować żeby wygrać scenariusz.
Będzie to największa bitwa w systemie.
Bitwa symetryczna każda ze stron ma po 50 punktów, jest jednak pewien haczyk, po stronie
Chiss Walczą Nicci i Dave Po stronie AI Opliko i Quorn. Założenia
Każdy z was musi mieć pod komendą przynajmniej dwie jednostki przy przym myśliwce i bombowce nie liczą się jako jednostki.
Celem bitwy jest przejęcie i utrzymanie pozycji zaznaczonej na zielono na mapie, jednostki w kamuflażu nie mogą kontrolować pola
Haczyk nr dwa. W bitwie możliwe jest przybycie posiłków ( w ramach tych 50 pkt) posiłki mogą pojawić się w dowolnym miejscu na mapie o ile jest na niej choć jedna sprawna jednostka danej frakcji (wysyłająca koordynaty do skoku) W przypadku braku takiej jednostki posiłki pojawią się do 3 hexów od dowolnie wybranej krawędzi mapy.
Zwycięstwo:
Zdecydowane: Kontrola wszystkich zielonych pól
Średnie: Kontrola przynajmniej 1 zielonego pola podczas gdy na innych zielonych polach nie ma przeciwnika.
Małe: Kontrolowanie większej liczby zielonych pól niż przeciwnik.
Remis: obie strony mają po 6 turze po tyle samo jednostek na zielonych polach.
TechnikaliaMapy pojawią się jutro, natomiast update zasad najpewniej w niedzielę.
Jeżeli komuś coś nie pasuje niech da znać, start walk najpewniej 26 marca, będziecie mieli cały tydzień na knucie i opracowywanie taktyk.