Content

Bitwa flot

Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Image

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez BE3R » 1 Kwi 2018, o 08:33

PRIMA APRILIS :mrgreen:

MANDALORIANIE


Okręty liniowe

Pancernik Keldabe 10 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 15
kadłub - 12
szybkość - 2/3
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 5
burtowe 5
rufowe 2
Obrona punktowa: 2
Hangary: 3 eskadry
Torpedy 4

Specjalne
Mass driver zamontowany na dziobie strzał raz na dwie tury, (zasięg 5/10 hexów trafia na 3+/5+ zadaje k6 obrażeń ignorując tarcze)

Venator - 6 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 18
kadłub - 12
szybkość - 2/3
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 2
burtowe 4
rufowe 0
Obrona punktowa: 2
Hangary: 18 eskadr
Torpedy 4

Specjalne
Szybki start kontyngentu myśliwsko-bombowego

krążownik Jehavey'ir 4 pkt
Tarcze - 10
kadłub - 8
szybkość - 2/4
Zwrotność -2/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 2
burtowe 2
rufowe 1
Obrona punktowa: 2
Hangary: 0
Torpedy: 2

Specjalne
Zwarta konstrukcja kadłuba

Korwety i fregaty

Korweta Crusader - 4 pkt.
Tarcze - 6
kadłub - 5
szybkość - 3/6
Zwrotność -3/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 1
burtowe 1
rufowe 1
Obrona punktowa: 8
Hangary: 0

Specjalne
Przeciwlotniczy (+2 do zasięgu obrony punktowej)

Myśliwce i bombowce

M3-A Scyk- 0,5 pkt za eskadrę
Tarcze - 1
kadłub - 1
Szybkość -10
Zwrotność - 4
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 0

Specjalne
Hipernapęd
Mały

M12-L Kimogila 0,5 pkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub - 2
Szybkość - 8
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 4

Specjalne
Hipernapęd

Bes'uliik - 1 pkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub - 2
Szybkość - 10
Zwrotność - 5
Siła ognia przeciw myśliwcom - 4
Siła ognia przeciw okrętom - 2

Specjalne
Hipernapęd

Basilisk war droid - 0,1 pkt za eskadrę.
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość - 6
Zwrotność - 2
Siła ognia przeciw myśliwcom - 1
Siła ognia przeciw okrętom - 1

Mały - 2 eskadry zajmują miejsce 1 w hangarze.
(Ma możliwość abordażu i przejęcia wrogiego okrętu.)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Aleraa Rev » 1 Kwi 2018, o 10:18

Moim zdaniem bardzo udana flota. Tylko jescze Venator zasługuje na SPHA. Zasięg jeden, trafia na 4+, nie można użyć więcej niż raz na bitwę. Całkowicie niszczy wrogie jednostki klasy korwet i fregat, a liniowym zadaje 2k6 obrażeń ignorując tarcze. Co ty na to? Wiem, może być przegięte, ale tak widziałem w filmach i komiksach. Dodatkowo proponuję dodanie jednostkom liniowym (dokładnie Imperialnym poza "Attack Cruiserami" i "Escort Carrierami" oraz Rebielianckimi "Mcoś", a także Providence i Lucrehulkom) promienie ściągające. Maksymalny zasięg 4, trudność jak typowy strzał. Powoduje to, że jednostka wroga mniejsza traci możliwość samowolnego manewru na turę. Czas ładowania dwie tury.
Image
Ilość Sprzedań w niewolę - 2
Ilość ucieczki z niewoli - 2.
Ilość wkrzonych właścicieli i oficjeli Imperium - 3.
Awatar użytkownika
Aleraa Rev
Gracz
 
Posty: 157
Rejestracja: 21 Cze 2016, o 15:58
Miejscowość: Bełchatów

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Sskirt » 1 Kwi 2018, o 12:42

Bes'uliik - 1 pkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub - 2
Szybkość - 10
Zwrotność - 5
Siła ognia przeciw myśliwcom - 4
Siła ognia przeciw okrętom - 2

Specjalne
Hipernapęd


X-wing koszt 1,5 pkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub - 1
Szybkość -10
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom - 4
Siła ognia przeciw okrętom - 2

Specjalne
Hipernapęd


Wydaje mi się, że Bes'uliik jest zbyt tani jak na takie parametry(chociaż może to celowy zabieg w tej frakcji). Jest znacznie lepszy od x-winga, a ma jeszcze do tego niższą cenę. sugerowałbym zamienić cenę winga i Bes'uliik miejscami o tak:

Bes'uliik - 1,5 pkt za eskadrę

X-wing koszt 1 pkt za eskadrę


Po za tym zastanawiam się, czy skoro Nantex ma punkt ataku przeciw okrętom, to czy wszystko, co lata i strzela nie powinno mieć co najmniej punktu ataku przeciw okrętom, ale to tylko takie moje gdybania. Tak samo to, że skoro taka krowa(chociaż może wyjątkowo zwrotna) jak B-wing ma 2 punkty zwrotności, to być może bombowiec Hyena powinien mieć 3, ale to również tylko moje gdybania.


EDIT
Kliknij, aby zobaczyć wiadomość od Mistrza Gry
Image
This user in the most of time can't write on chat and see archive of chat
Awatar użytkownika
Sskirt
Mistrz Gry
 
Posty: 235
Rejestracja: 3 Sie 2016, o 21:59
Miejscowość: Kraków

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Nantel Grimisdal » 1 Kwi 2018, o 15:01

Według mnie Venator ma za mało dział burtowych. Według sceny z epizodu III powinien mieć z jakieś 15 conajmniej żeby móc zrobić inny statek na salwę.
Image

Piękno tkwi w oku patrzącego. Strach też...
00
+++++ ++++
Awatar użytkownika
Nantel Grimisdal
Mistrz Gry
 
Posty: 538
Rejestracja: 26 Kwi 2016, o 19:55
Miejscowość: Koszalin

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez BE3R » 1 Kwi 2018, o 15:05

Dobra, zmienię statystyki zgodnie z waszymi sugestiami.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Opliko » 1 Kwi 2018, o 15:34

Nowy myśliwiec dla Imperium:
Niszczyciel Słońc - koszt 4 pkt za eskadrę
Tarcze - 0
kadłub – 999999999
Szybkość - 10
Zwrotność - 4
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 1
Siła ognia przeciw gwiazdom - 10

Specjalne:
Hipernapęd
Bardzo Rzadki
Nie jest niszczony podczas taranowania
Image
Ilość eksplozji przetrwanych przez postać:
Ilość przetrwanych rzutów o ścianę:
Ilość zdrad:
Discord: opliko#3114
Awatar użytkownika
Opliko
Gracz
 
Posty: 265
Rejestracja: 22 Cze 2016, o 13:59

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Aleraa Rev » 1 Kwi 2018, o 19:11

Chętnie przytulę.
Image
Ilość Sprzedań w niewolę - 2
Ilość ucieczki z niewoli - 2.
Ilość wkrzonych właścicieli i oficjeli Imperium - 3.
Awatar użytkownika
Aleraa Rev
Gracz
 
Posty: 157
Rejestracja: 21 Cze 2016, o 15:58
Miejscowość: Bełchatów

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Sskirt » 1 Kwi 2018, o 22:50

Ciężki krążownik typu Subjugator 21 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 17
kadłub - 30
szybkość - 2/3
Zwrotność 1/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 16
burtowe 10
rufowe 0
Obrona punktowa: 4
Hangary: 16 eskadr

Specjalne
Bardzo rzadki
Zwarta Konstrukcja
Działa dalekiego zasięgu
Odzyskiwanie energii

Modyfikacje
Malevolence
cena +6 pkt
Specjalne
Działo jonowe M

Devastation
cena +6 pkt
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe -5
burtowe +2
Specjalne
Działo jonowe D



Zasady:
Odzyskiwanie energii - przy ruchu o dwa pola(niekoniecznie w jednej turze) otrzymuje 1 PE
Działo jonowe M - wyłącza osłony(=0), unieszkodliwia uzbrojenie(i obronę punktową) i unieruchamia. Strzela raz na pięć tur(strzał, przerwa, przerwa, przerwa, przerwa, strzał). Strzał zużywa 5PE.
Trafia wszystkie jednostki w polu rażenia(czerwone pola):
https://imgur.com/2IAdnlx

Działo jonowe D - wyłącza osłony(=0), unieszkodliwia uzbrojenie(i obronę punktową) i unieruchamia. Strzela raz na pięć tur(strzał, przerwa, przerwa, przerwa, przerwa, strzał). Zabiera 50%PE trafionemu celowi. Strzał zużywa 5PE.
Trafia wszystkie jednostki w polu rażenia(czerwone pola, ale tylko po jednej lub drugiej stronie, nie obie):
https://imgur.com/sndr2r6

Mam też propozycje co do mechaniki wychodzenia z wyłączenia po strzale jonówki. Jednostka wyłączona musi wydać 100% swoich PE, otrzymywanych na turę, żeby włączyć jeden z zestawów podzespołów, przy czym są trzy takie zestawy: uzbrojenie(z powrotem działa, łącznie z obroną punktową), osłony i silniki(zwrotność i szybkość znowu działa). Co do myśliwców, jeżeli znalazłyby się w polu rażenia, to rzucałyby k6 na ominięcie pola(udawałoby się na więcej niż (6-((suma szybkości i zwrotności)/3). Zaokrąglamy w dół. Jeżeli mu się nie uda, to na 2 tury nie wykonuje żadnych akcji, nie ma osłon, a jego zwrotność =2, potem wraca do normalności)
Image
This user in the most of time can't write on chat and see archive of chat
Awatar użytkownika
Sskirt
Mistrz Gry
 
Posty: 235
Rejestracja: 3 Sie 2016, o 21:59
Miejscowość: Kraków

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez BE3R » 2 Kwi 2018, o 13:07

Tośmy sobie pożartowali że hej, :mrgreen:

Niestety wygląda na to że tylko Gweek łyknął przynętę :( reszta raczej szybko się skapnęła że to Prima Aprilis.

Oczywiście Mandalorianie wrzuceni powyżej to fejk. Podobnie jak wszystko co pisałem później. Prawdziwa frakcja Madalorian jest poniżej.

MANDALORIANIE


Okręty Liniowe

Pancernik Keldabe 15 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 15
kadłub - 12
szybkość - 2/3
Zwrotność 2/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 5
burtowe 5
rufowe 2
Obrona punktowa: 2
Hangary: 3 eskadry
Torpedy 4

Specjalne
Mass driver zamontowany na dziobie strzał raz na dwie tury, (zasięg 5/10 hexów trafia na 3+/5+ zadaje k6 obrażeń)

Krążownik Mandalorian- 8 punktów (bez myśliwców)
tarcze - 15
kadłub - 12
szybkość - 2/3
Zwrotność 2/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 4
burtowe 4
rufowe 2
Obrona punktowa: 4
Hangary: 8 eskadr
Torpedy 4

Specjalne
Szybki start kontyngentu myśliwko-bombowego

krążownik Jehavey'ir 6 pkt
Tarcze - 10
kadłub - 8
szybkość - 2/4
Zwrotność -2/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 3
burtowe 3
rufowe 2
Obrona punktowa: 2
Hangary: 0
Torpedy: 2

Specjalne
Zwarta konstrukcja kadłuba

Korwety i fregaty


Korweta Crusader - 4 pkt.
Tarcze - 6
kadłub - 3
szybkość - 2/4
Zwrotność -3/6
uzbrojenie artyleryjskie:
dziobowe 1
burtowe 1
rufowe 1
Obrona punktowa: 8
Hangary: 0

Specjalne
Przeciwlotniczy

Myśliwce i bombowce

M3-A Scyk- 1 pkt za eskadrę
Tarcze - 1
kadłub - 1
Szybkość -10
Zwrotność - 4
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 0

Specjalne
Hipernapęd
Mały

G1-M4-C Dunelizard 1 pkt za eskadrę
Tarcze - 1
kadłub - 1
Szybkość -10
Zwrotność - 4
Siła ognia przeciw myśliwcom - 0
Siła ognia przeciw okrętom - 2

Specjalne
Hipernapęd

M12-L Kimogila 1,5 pkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub - 2
Szybkość - 8
Zwrotność - 3
Siła ognia przeciw myśliwcom - 2
Siła ognia przeciw okrętom - 4

Specjalne
Hipernapęd

Bes'uliik - 2 pkt za eskadrę
Tarcze - 2
kadłub - 1
Szybkość - 10
Zwrotność - 5
Siła ognia przeciw myśliwcom - 4
Siła ognia przeciw okrętom - 2

Specjalne
Hipernapęd

Basilisk war droid - 0,2 pkt za eskadrę.
Tarcze - 0
kadłub - 1
Szybkość - 6
Zwrotność - 2
Siła ognia przeciw myśliwcom - 1
Siła ognia przeciw okrętom - 1

Mały - 2 eskadry zajmują miejsce 1 w hangarze.
(Ma możliwość abordażu i przejęcia wrogiego okrętu.)
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez Sskirt » 2 Kwi 2018, o 13:26

Ale z tym, że x-wing powinien kosztować 1 punkt, a Bes'uliik 1,5 nie żartowałem. Przypominam też, że obiecałeś nam spis podzespołów statków(może jestem ślepy i go nie widzę).
Image
This user in the most of time can't write on chat and see archive of chat
Awatar użytkownika
Sskirt
Mistrz Gry
 
Posty: 235
Rejestracja: 3 Sie 2016, o 21:59
Miejscowość: Kraków

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez BE3R » 2 Kwi 2018, o 13:32

Nie zmienię ceny X-a i Bes'uliik'a chyba że będą wyraźnie przegięte/za słabe.

Spis podzespołów wraz z doprecyzowaniem zapisów w zasadach pojawi się po zakończeniu bitew.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez BZHYDACK » 2 Kwi 2018, o 13:43

Moim zdaniem Krążownik Mandalorian jest za tani. Niesie więcej myśliwców niż Keldabe, ma do tego szybki start, większą obronę punktową, jedynie o 1 mniejszą siłę ognia na dziób i burtę, a kosztuje tylko 8 pkt. Jest pod niektórymi względami lepszy niż Providence, a ten kosztuje 10 pkt.
Awatar użytkownika
BZHYDACK
Gracz
 
Posty: 320
Rejestracja: 18 Sty 2016, o 12:29

Re: Dyskusja o jednostkach i "tfu" balansie.

Postprzez BE3R » 23 Cze 2018, o 19:42

Wasze przemyślenia są ciekawe, i zgadzają się w dużej mierze z tym co było w poprzednich testach.
Wracamy zatem do sprawdzonych i działających rozwiązań. Jeszcze raz bardzo dziękuję Nawet gracze którzy nie dotrwali do końca swoich potyczek wnieśli bardzo duży wkład w rozwój systemu (symultaniczność śmierdzi)
Dziękuję.

I do rzeczy :)

1. Ruch jednostek pozostanie bez zmian za to postaram się doprecyzować zasady tego ruchu. Moment oddania salwy przez okręt jest zgodne z rozkazami w postach, i będzie występował w 2 wariantach, przed lub po ruchu.

Ruch będzie dokładniej opisany
Myśliwce - wg prędkości. Przy czym przewaga w 10 do 6 oznacza że możesz się ruszyć o 4 hexy zanim przeciwnik wykona swój ruch.
Okręty - Wg prędkości. Przy czym prędkość nie ma wpływu na strzelanie.

Przykład: w ostatniej turze liczyłem, że moje szybsze statki ostrzelają drednoty zanim te otworzą ogień, niszcząc jednego z nich. Wtedy tylko jeden mógłby strzelać do transportowców. Okazało się, że i tak wszyscy postrzelali.

Nie ma możliwości strzelania na szybkości jednostek bo w tym momencie horda korwet jest nie do pokonania. (zawsze strzelą pierwsze)

2 Torpedy, Wszyscy trzej się zgadzamy że tym razem zjebałem z torpedami :)
Sterowanie nimi daje zbyt dużą przewagę (budowanie chmury torped) dlatego wracamy do tego co było.
Torpeda musi przelecieć 6 hexów, najkrótszą drogą do celu. Można zmienić torpedzie cel, ale nie ma się wpływu na manewry jakie ona wykonuje.

Strzelanie do torped na 2+ przy max zasięgu (4,5,6 heksow) to niemal precyzja godna snajpera na strzelnicy.


Torpedę na 2+ trafiają tylko Plotki, normalna artyleria musi je zdejmować na bazowych parametrach. czyli zazwyczaj będzie z tym słabo.

6. Cele i co za tym idzie ilość punktów na floty powinny być lepiej zbalansowane. Moim zdaniem cele dodatkowe powinny być warte tyle samo punktów dla każdej ze stron. Były też niezbalansowane. Do realizacji swojego nie musiałem zrobić praktycznie nic, bo scenariusz fabularnie nie zakładał ucieczki Imperium znad własnej planety.


Tu się przyznam, że dałem ten rozkaz jako punkty pocieszenia, ponieważ nie wierzyłem że zdołasz się przebić przez obronę Gmocha. Jakby się gmochowi jednostki nie pomerdały to pewnie by był remis.


Floty mają być i będą niezbalansowane, Nie testowaliście pojedynku tylko scenariusze do kampanii ;)

Nie będzie żadnego Boosta ani nerfa Golana, sprawdził się znakomicie. To jednostka obrony planetarnej, i jej zadaniem jest stać i straszyć, a robi to wyśmienicie.

Przechwytywanie myśliwców i ich walka kołowa pozostawia wiele do życzenia (1 eskadra zatrzyma eskadre/y o tej samej lub mniejszej wartości punktów)


Ciekawe, ale bardzo mocno osłabia Tanie a liczne jednostki, W dodatku boostując szturmowce. Coś co kosztuje 2pkt i może atakować okręty jest praktycznie nie do zatrzymania. Rozważę ustalenie odpowiedniego współczynnika
Kod: Zaznacz wszystko
Przykładowo: 3/1 zatrzymuje 2/1 trafia na +1 a 1/1 strzela pierwsze w przypadku przebijania się przeciwnika.


- Prędkości myśliwców niektórych takie same jak torped, okręty klasy korwet uciekna latającej bombie i ja zniszczą (inicjatywa ruchu wskazana i do ogólnej zmiany, dać torpedzie 1 heks wybuchu dookoła lokalizacji, by uniknąć sytuacji 1 myśliwiec da 2-4 dmg torpie i odleci bez szwanku, plotki dobija osłabiony cel bądź odpalą rakiety dające 1dmg bez względu na osłony)


Dokładnie tak ma to działać, nie ma powodu niczego zmieniać. Myśliwce nie posiadające zdolności ataku okrętów muszą wlecieć na hex na którym znajdują się torpedy. Zatem każdy atak myśliwców na Torpedy może się okazać ich ostatnim atakiem.

- Szybkośćstrzelność rakiet wprawia w zadumę (majestic zje ISD II na spokojnie jak każdy inny okręt (2tury rakiet + celność na dalekim)


Rakiety są mocne, ale mają bardzo krótki zasięg. Majestic w Kanonie rozwalał ISDII bez strat własnych czyli jest tak jak powinno być. Zauważ że Majestic to glasscanon, jeden nalot i nie ma połowy uzbrojenia, dwa naloty albo wpuszczone 2 torpedy i zasadniczo nie ma Majestica.

- A jak strzelanie do rakiet z artylerii głównej? Do pomyślenia.

Standardowo jak PLOT trafiasz na 6+

TLDR

Na pewno zmienione zostaną:
- Naprawy jednostek w walce
- System uszkodzeń modułów
- Nerf jednostek AI (korwety i fregaty)
Do wprowadzenia:
- Dowódcy jednostek :)
- Karta statku - jednak nie da się bez tego.
Do usunięcia.
- Rzuty kośćmi - masa roboty z przeklejaniem a i tak niewiele to zmienia.
- Strzelanie symultaniczne i z kilku burt w trakcie ruchu.
- kierowanie torped

Wzorowa mapka z zaznaczeniem ruchów i ataków (oczywiście by gmoch)
https://imgur.com/a/qWZbdi2

Mimo zamotanych rozkazów i kombinowania z manewrami Maraudera wiedziałem co i jak.
Awatar użytkownika
BE3R
Gracz
 
Posty: 1761
Rejestracja: 27 Paź 2011, o 21:47
Miejscowość: Chorzów

Poprzednia

Wróć do Bitwa flot

cron