Content

Zakon Sithów

Rangi, funkcje i specjalizacje w Zakonie Sithów

Rangi, funkcje i specjalizacje w Zakonie Sithów

Postprzez Triumwirat » 6 Lut 2010, o 20:56

RANGI I HIERARCHIA

Podstawowe rangi w Zakonie Sith, a także wymagania, jakie należy spełnić, by móc otrzymać wyższą. Od podanych reguł przyznawania awansów mogą istnieć pojedyncze odstępstwa, jednak zasadniczo Administracja ich nie przewiduje.

Sith Apprentice: Jest to najniższa ranga w Zakonie Sithów i otrzymuje ją każdy, kto dopiero stawia swoje pierwsze kroki na ścieżce Ciemnej Strony. Nadawana zarówno tym, którzy pobierają nauki w grupach treningowych w Akademii, jak i wybranym szczęśliwcom posiadającym swojego mistrza. Uczą się oni podstaw użycia Mocy, walki mieczem świetlnym oraz wyzwalania w sobie negatywnych emocji.
Wymagania: Praktycznie brak, wystarczy rozpocząć naukę w akademii na Korriban lub u jednego z wyższych rangą Sithów, który uzyskał od swojego pana zgodę na posiadanie ucznia.


Dwie poniższe rangi są równoległe w hierarchii Zakonu Sithów i oznaczają dwie różne ścieżki, jakimi będzie podążał zwolennik Ciemnej Strony. Wojownicy i Zabójcy Sith reguły wciąż ściśle podlegają Mistrzowi lub Lordowi, który ich uczył i są zmuszeni do wiernego posłuszeństwa, ale czasem mogą otrzymać pozwolenie na posiadanie własnego ucznia, któremu przekażą wiedzę o Ciemnej Stronie.

Sith Warrior: Wojownikiem Sith zostaje osoba pragnąca obrać ścieżkę otwartej walki z wrogami Ciemnej Strony. Stawia ona przede wszystkim na umiejętność władania mieczem świetlnym, ćwiczy się w najbardziej destruktywnych Mocach, potrafiących za jednym zamachem zniszczyć lub zabić wszystko i wszystkich wokół - są to między innymi Burza czy potężna Fala Mocy. Typowym elementem szkolenia Wojowników jest taktyka, a także praca nad umiejętnością dowodzenia armią, gdyż w przyszłości Sith obierający drogę Wojownika może zostać Generałem.

Sith Assassin: Zabójca Sith. W przeciwieństwie do Wojownika skupia się na skrytym działaniu, zaś mrok nocy jest jego sprzymierzeńcem. Woli działać w pojedynkę i bez zwracania na siebie uwagi, jednak nie oznacza to, że może odłożyć na bok miecz świetlny, gdyż wielokrotnie będzie musiał z niego korzystać - również przeciwko Jedi. Władając nim stawia jednak na kunszt i finezję, a nie agresywne, silne ataki. Najczęściej używa Mocy, by oszukiwać i wpływać na umysły innych, niszczyć urządzenia elektroniczne i maskować swoją aurę w Mocy. Cele, jakie stawia sobie Wojownik, Zabójca wykonuje innymi, bardziej finezyjnymi, metodami, jednak nikłe są jego szanse na dowodzenie armią lub flotą - chyba, że uda mu się uzyskać status Lorda.

Wymagania: Mistrz lub Nauczyciel Akademii musi uznać, że jego Uczeń jest gotów, by zdecydować o drodze, jaką obierze w przyszłości. Z reguły jest to możliwe po roku spędzonym w Zakonie (3 miesiące czasu rzeczywistego), jednak zdarzają się przypadki, gdy trwa to znacznie dłużej.


Sith Master: Jeśli Wojownik lub Zabójca był szkolony przez Mistrza, po otrzymaniu tej rangi podlega jedynie Triumwiratowi lub wyznaczonemu Lordowi. Mistrzem Sith zostają członkowie Zakonu, którzy, nie tylko, opanowali wszystkie podstawy władania Mocą i walki mieczem świetlnym, ale także odznaczają się specjalnymi zdolnościami w jednej z tych dziedzin - może to być perfekcyjne opanowanie danej techniki szermierczej lub wyjątkowa łatwość w korzystaniu z niektórych rodzajów Mocy Ciemnej Strony. Mistrzowie Sith mają pełną dowolność w dobieraniu sobie Uczniów i kierowaniu ich rozwojem.
Sith Master, w zależności od obranej wcześniej ścieżki, może być nazywany Mistrzem Wojowników lub Zabójców.
Wymagania (dwie ścieżki)
1)Dla Mistrza Wojowników - przynajmniej półtora roku Gry (cztery miesiące rzeczywiste) w randze Sith Warrior; doświadczenie w dowodzeniu armią lub flotą; zabicie przynajmniej sześciu Jedi (o dowolnej randze); zakończone przynajmniej dwa Questy w randze Sith Warrior
2)Dla Mistrza Zabójców - przynajmniej półtora roku Gry (cztery miesiące rzeczywiste) w randze Sith Assassin; zabicie przynajmniej trzech Rycerzy Jedi lub jednego Mistrza; zakończone przynajmniej trzy Questy w randze Sith Assassin


Sith Lord: Prawdziwa elita Zakonu Sith, tylko Lordowie/Lady mogą używać przedrostka "Darth" przed imieniem. Bez względu na obraną wcześniej ścieżkę rozwoju, bardzo dobrze, a często perfekcyjnie, opanowali wszystkie aspekty Mocy i władania mieczem świetlnym, mogą też się pochwalić tym, że zabili wielu Jedi. Podlegają jedynie członkom Triumwiratu, do swojej dyspozycji mają przydzieloną armię lub flotę i kilku Mistrzów Sith zobligowanych do wypełniania ich rozkazów. Rangę tą otrzymuje się automatycznie, jakoby "w spadku", po wygraniu pojedynku z innym Lordem Sith i, choć jest to najczęstsza metoda otrzymania tego tytułu, czasem zdarza się, iż Triumwirat nadaje go w uznaniu dla wierności i umiejętności jakiegoś Mistrza.
Wymagania (dwie ścieżki):
1)Wygranie pojedynku z innym Lordem Sith - zadanie to wymaga wielu lat treningu i doskonałej znajomości Ciemnej Strony, więc odradza się walk niedoświadczonym Sithom
2)Przynajmniej dwa lata Gry (sześć miesięcy rzeczywistych) w randze Sith Master; oskonała znajomość jednej techniki walki mieczem świetlnym oraz przynajmniej podstawowa wszystkich pozostałych; niemal perfekcyjne opanowanie Mocy; zabicie wielu Jedi lub wysokich przedstawicieli wrogów Zakonu; zakończenie przynajmniej sześciu Questów w randze Sith Master



Opracowane przez - Peter Covell
Image
Image
Awatar użytkownika
Triumwirat
New One
 
Posty: 28
Rejestracja: 1 Mar 2010, o 12:24

Re: Rangi, funkcje i specjalizacje w Zakonie Sithów

Postprzez Triumwirat » 6 Lut 2010, o 20:57

FUNKCJE I SPECJALIZACJE W ZAKONIE

Wymienione poniżej funkcje występują równolegle do posiadanych rang, a nie zamiast nich. Członek Zakonu nie jest zobowiązany do pełnienia żadnej z nich - wręcz przeciwnie, ich obranie jest albo zupełnie dobrowolne albo zależy od decyzji Lordów lub nawet samego Triumwiratu. Pełnienie każdej z tych funkcji jest wielkim zaszczytem i z reguły wiąże się nie tylko z szczególnymi zdolnościami i wymaganiami wobec kandydata, ale również dodatkowymi przywilejami dla niego.
Dla Postaci otrzymanie jakieś Funkcji/Specjalizacji ma wpływ na poziom zdobytych przez nie umiejętności i jest oznaką ścisłego ukierunkowania w danej dziedzinie (oczywiście kosztem innych). W praktyce oznacza to, że dana Postać może w przypadku podjęcia konkretnych działań znacznie więcej zanim Mistrz Gry uzna je za oeverpower ;)

Szpieg Sithów
Dostępne dla: Zabójca Sith/Mistrz Zabójców
Opis: Szpieg Sithów to Zabójca, który osiągnął niezwykłą wręcz wprawę w pozostawaniu poza zasięgiem wzroku wrogów, zdobywaniu informacji i działaniach sabotażowych. W przypadku tej specjalizacji walka mieczem świetlnym schodzi nieco na bok, lecz uzyskany czas zostaje przeznaczony na naukę włamywania się do komputerów, neutralizacji systemów zabezpieczeń, kierowania innymi osobami za pomocą Mocy oraz stawania się "niewidzialnym" dla elektronicznych czujników - to ostatnie jest jednak niezwykle trudną umiejętnością wymagającą lat ćwiczeń.
W praktyce: Postać Gracza o tej specjalizacji może łamać zabezpieczenia niemożliwe do przejścia dla innych, niemal dowolnie ingerować w systemy komputerowe, ma większe szanse na kierowanie Postaciami Tła, a także na wydobycie informacji od Bohaterów Niezależnych. Jednocześnie jednak Mistrz Gry może rozstrzygać walki na miecze świetlne na niekorzyść tej postaci, zwłaszcza gdy walczy ona z BNami lub Postaciami innych Graczy.

Prawdziwy Skrytobójca
Dostępne dla: Zabójca Sith/Mistrz Zabójców
Opis: Śmierć zadawana przez osobnika o tej specjalizacji niemal zawsze wygląda na nieszczęśliwy wypadek, nawet gdy nie wszystko poszło zgodnie z planem. Choć nie ma to większego odniesienia do Jedi, do metod stosowanych przez tego Zabójcę rzadko należy użycie miecza świetlnego, gdyż woli on uszkadzać śmigacze i statki kosmiczne, przeprogramowywać systemy bezpieczeństwa i wyrzucać zaskoczonych senatorów przez okno ich apartamentu na 2458 piętrze.
W praktyce: Jeśli celem Postaci nie jest Jedi, rosną jej szanse na zaimprowizowanie i pomyślne wykonanie "nieszczęśliwego wypadku", a tym samym odsunięcie podejrzeń o zabójstwo od Zakonu Sith, co może mieć wpływ na Wydarzenia Globalne. Wadą tej specjalizacji są znacznie mniejsze szanse na wygraną w walce przeciwko dużej ilości wrogów uzbrojonych w broń blasterową.

Weteran
Dostępne dla: Wojownik Sith/Mistrz Wojowników
Opis: Wojownik, który ma za sobą wiele zwycięskich walk posiada coś, czego nie da żadne szkolenie - olbrzymie doświadczenie mogące przechylić szalę zwycięstwa na jego stronę. Weteran doskonale radzi sobie w czasie starć z żołnierzami wroga, siejąc wśród nich śmierć za pomocą swojego miecza świetlnego, Mocy oraz "standardowej" broni, takiej jak karabiny blasterowe.
W praktyce: Oznacza mniej więcej tyle, że Postać może rzucać się w sam środek zgrupowania przeciwnika i wybić nieprzyjaciół do nogi w sposób równie efektowny, co ten zaprezentowany w "The Force Unleashed", a Mistrz Gry będzie musiał to jakoś przełknąć - oczywiście w pewnych granicach i nie co drugi post... Żołnierze dowodzeni przez Postać o tej Specjalizacji też lepiej sobie radzą w walce.

As myślistwa
Dostępne dla: Wojownik Sith/Mistrz Wojowników
Opis: Gdy Sith i jego myśliwiec stanowią niemal jedno ciało, można powiedzieć, że mamy do czynienia z prawdziwym Asem Kosmicznych Przestworzy. Ktoś taki niemal nigdy nie pudłuje i praktycznie zawsze udaje mu się umknąć innym pilotom nim ci zdołają go namierzyć i zestrzelić, zaś akrobacje, jakie wykonuje zapierają dech w piersi każdemu obserwatorowi.
W praktyce: Postać o tej Specjalizacji może sobie pozwolić na lekką przesadę w niszczeniu myśliwców przeciwnika, którzy dodatkowo mogą próbować uniknąć walki, gdy rozpoznają maszynę Asa. Podobnie jak w wypadku wszystkich innych Specjalizacji - tutaj też MG będą częściej przymykać oko, jednak nie należy wystawiać ich cierpliwości na próbę.

Zabójca Jedi
Dostępne dla: każdego Sitha
Opis: Sith, który w ciągu swojego życia zabił tak wielu Jedi, że wszyscy zwolennicy Ciemnej Strony patrzą na niego z podziwem i nieskrywaną zazdrością. Wśród Rycerzy i Mistrzów Jedi chodzą legendy o wojowniku, z którym praktycznie nie da się wygrać, nawet posiadając przewagę liczebną.
W praktyce: Choć tytuł ten może zdobyć każda postać opowiadająca się po stronie Sithów, oczywistym jest, że największe szanse będą miały te, u których szczególny nacisk został położony na walkę mieczem świetlnym. Uzyskanie miana Zabójcy Jedi oznacza mniej więcej tyle, że większość pojedynków z BNami i Postaciami innych Graczy (tylko Jedi) będzie przez Mistrzów Gry rozstrzygana na korzyść Sitha.

Nauczyciel Akademii
Dostępne dla: Mistrz Sith
Opis: Mistrzowie Sith, którzy większość czasu przeznaczają na szkolenie grup akolitów poznających tajniki Ciemnej Strony w Akademiach, a nie od jednego mentora (BNa lub Postaci Gracza). Co oczywiste, perfekcyjnie opanowali oni walkę mieczem świetlnym albo władanie Mocą i teraz przekazują swoją wiedzę innym. Podlegają bezpośrednio Opiekunom Akademii.
W praktyce: Prawdopodobnie niewielu Graczy będzie zainteresowanych tą Funkcją, choć daje ona możliwość wpływania na decyzje kilkunastu studentów Ciemnej Strony Mocy - mogą oni takiego Nauczyciela uznać za prawdziwy wzór i popierać go w każdym działaniu.

Opiekun Akademii
Dostępne dla: Lord Sith
Opis: Opiekunowi Akademii powierza się pod opiekę Akademię Sithów - proste. Jemu podlegają Nauczyciele Akademii oraz cały cywilny personel, zaś sam odpowiada jedynie przed Triumwiratem. W przeciwieństwie do innych Lordów nie dowodzi flotą ani armią - ewentualnym wyjątkiem są niewielkie siły obrony Akademii. Poza grupami studentów, może posiadać indywidualnego Ucznia.
W praktyce: Bardzo wpływowa postać, bowiem zarządza ona całą Akademią Sithów (obecnie na Korriban lub Yavin IV), a co za tym idzie wielu opuszczających ją studentów pozostaje im wiernymi i bardziej skorymi do poparcia. Może też wpływać na decyzje poszczególnych członków Triumwiratu.

Członek Triumwiratu
Dostępne dla: Lord Sith, rzadziej Mistrz Sith
Opis: Najbardziej pożądana funkcja w Zakonie Sith, bowiem oznacza ona niemal nieograniczoną władzę. Członków Triumwiratu z reguły tytułuje się mianem Mrocznego Lorda/Lady Sithów i to przed nimi odpowiadają wszyscy pozostali członkowie Zakonu. Z reguły każdy z tej trójki jest bezgranicznie znienawidzony przez pozostałych dwóch władców, a jednocześnie zmuszony do współpracy z nimi na rzecz dobra całego Kultu Ciemnej Strony. Mroczni Lordowie Sithów często knują przeciwko sobie i otaczają się grupą zaufanych sług, którym rzadko rozkazuje inny członek Triumwiratu - nawet jeśli ma do tego prawo.
Najbardziej oczywistą drogą zostania Mrocznym Lordem lub Lady Sith jest zabicie jednego z obecnych członków Triumwiratu. Nie oznacza to jednak, iż jest to proste, bowiem to są to najpotężniejsi z użytkowników Ciemnej Strony. W wypadku, gdy jeden z trzech tronów stanie się pusty z powodu Jedi, który zabije Mrocznego Lorda, organizowany jest turniej dla "zwykłych" Lordów. Ci, walcząc na śmierć i życie, mogą zdobyć prawo do uzyskania najważniejszej funkcji w Zakonie.
W praktyce: Marzenie niejednego Gracza, ale realne tylko dla tych, którzy na Mgławicy Mocy piszą od długiego czasu. Oznacza uzyskanie olbrzymiego wpływu na Globalną Fabułę, a także procesy decyzyjne w Zakonie Sithów - Gracz, którego Postać stanie się członkiem Triumwiratu zyskuje władze nad awansami innych Postaci-Sithów, zmianami w organizacji Zakonu, podejmowaniu działań przeciwko innym frakcjom i wiele innych. Oddając się intrygom charakterystycznym dla Sithów, może on spiskować przeciwko innym Mrocznym Lordom/Lady, by ograniczyć ich wpływy, wyeliminować lub przejąć władzę nad całym Zakonem.



Opracowane przez - Peter Covell
Image
Image
Awatar użytkownika
Triumwirat
New One
 
Posty: 28
Rejestracja: 1 Mar 2010, o 12:24


Wróć do Zakon Sithów

cron