RANGI I HIERARCHIA
Podstawowe rangi w Zakonie Sith, a także wymagania, jakie należy spełnić, by móc otrzymać wyższą. Od podanych reguł przyznawania awansów mogą istnieć pojedyncze odstępstwa, jednak zasadniczo Administracja ich nie przewiduje.
Sith Apprentice: Jest to najniższa ranga w Zakonie Sithów i otrzymuje ją każdy, kto dopiero stawia swoje pierwsze kroki na ścieżce Ciemnej Strony. Nadawana zarówno tym, którzy pobierają nauki w grupach treningowych w Akademii, jak i wybranym szczęśliwcom posiadającym swojego mistrza. Uczą się oni podstaw użycia Mocy, walki mieczem świetlnym oraz wyzwalania w sobie negatywnych emocji.
Wymagania: Praktycznie brak, wystarczy rozpocząć naukę w akademii na Korriban lub u jednego z wyższych rangą Sithów, który uzyskał od swojego pana zgodę na posiadanie ucznia.
Dwie poniższe rangi są równoległe w hierarchii Zakonu Sithów i oznaczają dwie różne ścieżki, jakimi będzie podążał zwolennik Ciemnej Strony. Wojownicy i Zabójcy Sith reguły wciąż ściśle podlegają Mistrzowi lub Lordowi, który ich uczył i są zmuszeni do wiernego posłuszeństwa, ale czasem mogą otrzymać pozwolenie na posiadanie własnego ucznia, któremu przekażą wiedzę o Ciemnej Stronie.
Sith Warrior: Wojownikiem Sith zostaje osoba pragnąca obrać ścieżkę otwartej walki z wrogami Ciemnej Strony. Stawia ona przede wszystkim na umiejętność władania mieczem świetlnym, ćwiczy się w najbardziej destruktywnych Mocach, potrafiących za jednym zamachem zniszczyć lub zabić wszystko i wszystkich wokół - są to między innymi Burza czy potężna Fala Mocy. Typowym elementem szkolenia Wojowników jest taktyka, a także praca nad umiejętnością dowodzenia armią, gdyż w przyszłości Sith obierający drogę Wojownika może zostać Generałem.
Sith Assassin: Zabójca Sith. W przeciwieństwie do Wojownika skupia się na skrytym działaniu, zaś mrok nocy jest jego sprzymierzeńcem. Woli działać w pojedynkę i bez zwracania na siebie uwagi, jednak nie oznacza to, że może odłożyć na bok miecz świetlny, gdyż wielokrotnie będzie musiał z niego korzystać - również przeciwko Jedi. Władając nim stawia jednak na kunszt i finezję, a nie agresywne, silne ataki. Najczęściej używa Mocy, by oszukiwać i wpływać na umysły innych, niszczyć urządzenia elektroniczne i maskować swoją aurę w Mocy. Cele, jakie stawia sobie Wojownik, Zabójca wykonuje innymi, bardziej finezyjnymi, metodami, jednak nikłe są jego szanse na dowodzenie armią lub flotą - chyba, że uda mu się uzyskać status Lorda.
Wymagania: Mistrz lub Nauczyciel Akademii musi uznać, że jego Uczeń jest gotów, by zdecydować o drodze, jaką obierze w przyszłości. Z reguły jest to możliwe po roku spędzonym w Zakonie (3 miesiące czasu rzeczywistego), jednak zdarzają się przypadki, gdy trwa to znacznie dłużej.
Sith Master: Jeśli Wojownik lub Zabójca był szkolony przez Mistrza, po otrzymaniu tej rangi podlega jedynie Triumwiratowi lub wyznaczonemu Lordowi. Mistrzem Sith zostają członkowie Zakonu, którzy, nie tylko, opanowali wszystkie podstawy władania Mocą i walki mieczem świetlnym, ale także odznaczają się specjalnymi zdolnościami w jednej z tych dziedzin - może to być perfekcyjne opanowanie danej techniki szermierczej lub wyjątkowa łatwość w korzystaniu z niektórych rodzajów Mocy Ciemnej Strony. Mistrzowie Sith mają pełną dowolność w dobieraniu sobie Uczniów i kierowaniu ich rozwojem.
Sith Master, w zależności od obranej wcześniej ścieżki, może być nazywany Mistrzem Wojowników lub Zabójców.
Wymagania (dwie ścieżki)
1)Dla Mistrza Wojowników - przynajmniej półtora roku Gry (cztery miesiące rzeczywiste) w randze Sith Warrior; doświadczenie w dowodzeniu armią lub flotą; zabicie przynajmniej sześciu Jedi (o dowolnej randze); zakończone przynajmniej dwa Questy w randze Sith Warrior
2)Dla Mistrza Zabójców - przynajmniej półtora roku Gry (cztery miesiące rzeczywiste) w randze Sith Assassin; zabicie przynajmniej trzech Rycerzy Jedi lub jednego Mistrza; zakończone przynajmniej trzy Questy w randze Sith Assassin
Sith Lord: Prawdziwa elita Zakonu Sith, tylko Lordowie/Lady mogą używać przedrostka "Darth" przed imieniem. Bez względu na obraną wcześniej ścieżkę rozwoju, bardzo dobrze, a często perfekcyjnie, opanowali wszystkie aspekty Mocy i władania mieczem świetlnym, mogą też się pochwalić tym, że zabili wielu Jedi. Podlegają jedynie członkom Triumwiratu, do swojej dyspozycji mają przydzieloną armię lub flotę i kilku Mistrzów Sith zobligowanych do wypełniania ich rozkazów. Rangę tą otrzymuje się automatycznie, jakoby "w spadku", po wygraniu pojedynku z innym Lordem Sith i, choć jest to najczęstsza metoda otrzymania tego tytułu, czasem zdarza się, iż Triumwirat nadaje go w uznaniu dla wierności i umiejętności jakiegoś Mistrza.
Wymagania (dwie ścieżki):
1)Wygranie pojedynku z innym Lordem Sith - zadanie to wymaga wielu lat treningu i doskonałej znajomości Ciemnej Strony, więc odradza się walk niedoświadczonym Sithom
2)Przynajmniej dwa lata Gry (sześć miesięcy rzeczywistych) w randze Sith Master; oskonała znajomość jednej techniki walki mieczem świetlnym oraz przynajmniej podstawowa wszystkich pozostałych; niemal perfekcyjne opanowanie Mocy; zabicie wielu Jedi lub wysokich przedstawicieli wrogów Zakonu; zakończenie przynajmniej sześciu Questów w randze Sith Master
Podstawowe rangi w Zakonie Sith, a także wymagania, jakie należy spełnić, by móc otrzymać wyższą. Od podanych reguł przyznawania awansów mogą istnieć pojedyncze odstępstwa, jednak zasadniczo Administracja ich nie przewiduje.
Sith Apprentice: Jest to najniższa ranga w Zakonie Sithów i otrzymuje ją każdy, kto dopiero stawia swoje pierwsze kroki na ścieżce Ciemnej Strony. Nadawana zarówno tym, którzy pobierają nauki w grupach treningowych w Akademii, jak i wybranym szczęśliwcom posiadającym swojego mistrza. Uczą się oni podstaw użycia Mocy, walki mieczem świetlnym oraz wyzwalania w sobie negatywnych emocji.
Wymagania: Praktycznie brak, wystarczy rozpocząć naukę w akademii na Korriban lub u jednego z wyższych rangą Sithów, który uzyskał od swojego pana zgodę na posiadanie ucznia.
Dwie poniższe rangi są równoległe w hierarchii Zakonu Sithów i oznaczają dwie różne ścieżki, jakimi będzie podążał zwolennik Ciemnej Strony. Wojownicy i Zabójcy Sith reguły wciąż ściśle podlegają Mistrzowi lub Lordowi, który ich uczył i są zmuszeni do wiernego posłuszeństwa, ale czasem mogą otrzymać pozwolenie na posiadanie własnego ucznia, któremu przekażą wiedzę o Ciemnej Stronie.
Sith Warrior: Wojownikiem Sith zostaje osoba pragnąca obrać ścieżkę otwartej walki z wrogami Ciemnej Strony. Stawia ona przede wszystkim na umiejętność władania mieczem świetlnym, ćwiczy się w najbardziej destruktywnych Mocach, potrafiących za jednym zamachem zniszczyć lub zabić wszystko i wszystkich wokół - są to między innymi Burza czy potężna Fala Mocy. Typowym elementem szkolenia Wojowników jest taktyka, a także praca nad umiejętnością dowodzenia armią, gdyż w przyszłości Sith obierający drogę Wojownika może zostać Generałem.
Sith Assassin: Zabójca Sith. W przeciwieństwie do Wojownika skupia się na skrytym działaniu, zaś mrok nocy jest jego sprzymierzeńcem. Woli działać w pojedynkę i bez zwracania na siebie uwagi, jednak nie oznacza to, że może odłożyć na bok miecz świetlny, gdyż wielokrotnie będzie musiał z niego korzystać - również przeciwko Jedi. Władając nim stawia jednak na kunszt i finezję, a nie agresywne, silne ataki. Najczęściej używa Mocy, by oszukiwać i wpływać na umysły innych, niszczyć urządzenia elektroniczne i maskować swoją aurę w Mocy. Cele, jakie stawia sobie Wojownik, Zabójca wykonuje innymi, bardziej finezyjnymi, metodami, jednak nikłe są jego szanse na dowodzenie armią lub flotą - chyba, że uda mu się uzyskać status Lorda.
Wymagania: Mistrz lub Nauczyciel Akademii musi uznać, że jego Uczeń jest gotów, by zdecydować o drodze, jaką obierze w przyszłości. Z reguły jest to możliwe po roku spędzonym w Zakonie (3 miesiące czasu rzeczywistego), jednak zdarzają się przypadki, gdy trwa to znacznie dłużej.
Sith Master: Jeśli Wojownik lub Zabójca był szkolony przez Mistrza, po otrzymaniu tej rangi podlega jedynie Triumwiratowi lub wyznaczonemu Lordowi. Mistrzem Sith zostają członkowie Zakonu, którzy, nie tylko, opanowali wszystkie podstawy władania Mocą i walki mieczem świetlnym, ale także odznaczają się specjalnymi zdolnościami w jednej z tych dziedzin - może to być perfekcyjne opanowanie danej techniki szermierczej lub wyjątkowa łatwość w korzystaniu z niektórych rodzajów Mocy Ciemnej Strony. Mistrzowie Sith mają pełną dowolność w dobieraniu sobie Uczniów i kierowaniu ich rozwojem.
Sith Master, w zależności od obranej wcześniej ścieżki, może być nazywany Mistrzem Wojowników lub Zabójców.
Wymagania (dwie ścieżki)
1)Dla Mistrza Wojowników - przynajmniej półtora roku Gry (cztery miesiące rzeczywiste) w randze Sith Warrior; doświadczenie w dowodzeniu armią lub flotą; zabicie przynajmniej sześciu Jedi (o dowolnej randze); zakończone przynajmniej dwa Questy w randze Sith Warrior
2)Dla Mistrza Zabójców - przynajmniej półtora roku Gry (cztery miesiące rzeczywiste) w randze Sith Assassin; zabicie przynajmniej trzech Rycerzy Jedi lub jednego Mistrza; zakończone przynajmniej trzy Questy w randze Sith Assassin
Sith Lord: Prawdziwa elita Zakonu Sith, tylko Lordowie/Lady mogą używać przedrostka "Darth" przed imieniem. Bez względu na obraną wcześniej ścieżkę rozwoju, bardzo dobrze, a często perfekcyjnie, opanowali wszystkie aspekty Mocy i władania mieczem świetlnym, mogą też się pochwalić tym, że zabili wielu Jedi. Podlegają jedynie członkom Triumwiratu, do swojej dyspozycji mają przydzieloną armię lub flotę i kilku Mistrzów Sith zobligowanych do wypełniania ich rozkazów. Rangę tą otrzymuje się automatycznie, jakoby "w spadku", po wygraniu pojedynku z innym Lordem Sith i, choć jest to najczęstsza metoda otrzymania tego tytułu, czasem zdarza się, iż Triumwirat nadaje go w uznaniu dla wierności i umiejętności jakiegoś Mistrza.
Wymagania (dwie ścieżki):
1)Wygranie pojedynku z innym Lordem Sith - zadanie to wymaga wielu lat treningu i doskonałej znajomości Ciemnej Strony, więc odradza się walk niedoświadczonym Sithom
2)Przynajmniej dwa lata Gry (sześć miesięcy rzeczywistych) w randze Sith Master; oskonała znajomość jednej techniki walki mieczem świetlnym oraz przynajmniej podstawowa wszystkich pozostałych; niemal perfekcyjne opanowanie Mocy; zabicie wielu Jedi lub wysokich przedstawicieli wrogów Zakonu; zakończenie przynajmniej sześciu Questów w randze Sith Master
Opracowane przez - Peter Covell