Wasze przemyślenia są ciekawe, i zgadzają się w dużej mierze z tym co było w poprzednich testach.
Wracamy zatem do sprawdzonych i działających rozwiązań. Jeszcze raz bardzo dziękuję Nawet gracze którzy nie dotrwali do końca swoich potyczek wnieśli bardzo duży wkład w rozwój systemu (symultaniczność śmierdzi)
Dziękuję.
I do rzeczy
1. Ruch jednostek pozostanie bez zmian za to postaram się doprecyzować zasady tego ruchu. Moment oddania salwy przez okręt jest zgodne z rozkazami w postach, i będzie występował w 2 wariantach, przed lub po ruchu.
Ruch będzie dokładniej opisany
Myśliwce - wg prędkości. Przy czym przewaga w 10 do 6 oznacza że możesz się ruszyć o 4 hexy zanim przeciwnik wykona swój ruch.
Okręty - Wg prędkości. Przy czym prędkość nie ma wpływu na strzelanie.
Przykład: w ostatniej turze liczyłem, że moje szybsze statki ostrzelają drednoty zanim te otworzą ogień, niszcząc jednego z nich. Wtedy tylko jeden mógłby strzelać do transportowców. Okazało się, że i tak wszyscy postrzelali.
Nie ma możliwości strzelania na szybkości jednostek bo w tym momencie horda korwet jest nie do pokonania. (zawsze strzelą pierwsze)
2 Torpedy, Wszyscy trzej się zgadzamy że tym razem zjebałem z torpedami
Sterowanie nimi daje zbyt dużą przewagę (budowanie chmury torped) dlatego wracamy do tego co było.
Torpeda musi przelecieć 6 hexów, najkrótszą drogą do celu. Można zmienić torpedzie cel, ale nie ma się wpływu na manewry jakie ona wykonuje.
Strzelanie do torped na 2+ przy max zasięgu (4,5,6 heksow) to niemal precyzja godna snajpera na strzelnicy.
Torpedę na 2+ trafiają tylko Plotki, normalna artyleria musi je zdejmować na bazowych parametrach. czyli zazwyczaj będzie z tym słabo.
6. Cele i co za tym idzie ilość punktów na floty powinny być lepiej zbalansowane. Moim zdaniem cele dodatkowe powinny być warte tyle samo punktów dla każdej ze stron. Były też niezbalansowane. Do realizacji swojego nie musiałem zrobić praktycznie nic, bo scenariusz fabularnie nie zakładał ucieczki Imperium znad własnej planety.
Tu się przyznam, że dałem ten rozkaz jako punkty pocieszenia, ponieważ nie wierzyłem że zdołasz się przebić przez obronę Gmocha. Jakby się gmochowi jednostki nie pomerdały to pewnie by był remis.
Floty mają być i będą niezbalansowane, Nie testowaliście pojedynku tylko scenariusze do kampanii
Nie będzie żadnego Boosta ani nerfa Golana, sprawdził się znakomicie. To jednostka obrony planetarnej, i jej zadaniem jest stać i straszyć, a robi to wyśmienicie.
Przechwytywanie myśliwców i ich walka kołowa pozostawia wiele do życzenia (1 eskadra zatrzyma eskadre/y o tej samej lub mniejszej wartości punktów)
Ciekawe, ale bardzo mocno osłabia Tanie a liczne jednostki, W dodatku boostując szturmowce. Coś co kosztuje 2pkt i może atakować okręty jest praktycznie nie do zatrzymania. Rozważę ustalenie odpowiedniego współczynnika
- Kod: Zaznacz wszystko
Przykładowo: 3/1 zatrzymuje 2/1 trafia na +1 a 1/1 strzela pierwsze w przypadku przebijania się przeciwnika.
- Prędkości myśliwców niektórych takie same jak torped, okręty klasy korwet uciekna latającej bombie i ja zniszczą (inicjatywa ruchu wskazana i do ogólnej zmiany, dać torpedzie 1 heks wybuchu dookoła lokalizacji, by uniknąć sytuacji 1 myśliwiec da 2-4 dmg torpie i odleci bez szwanku, plotki dobija osłabiony cel bądź odpalą rakiety dające 1dmg bez względu na osłony)
Dokładnie tak ma to działać, nie ma powodu niczego zmieniać. Myśliwce nie posiadające zdolności ataku okrętów muszą wlecieć na hex na którym znajdują się torpedy. Zatem każdy atak myśliwców na Torpedy może się okazać ich ostatnim atakiem.
- Szybkośćstrzelność rakiet wprawia w zadumę (majestic zje ISD II na spokojnie jak każdy inny okręt (2tury rakiet + celność na dalekim)
Rakiety są mocne, ale mają bardzo krótki zasięg. Majestic w Kanonie rozwalał ISDII bez strat własnych czyli jest tak jak powinno być. Zauważ że Majestic to glasscanon, jeden nalot i nie ma połowy uzbrojenia, dwa naloty albo wpuszczone 2 torpedy i zasadniczo nie ma Majestica.
- A jak strzelanie do rakiet z artylerii głównej? Do pomyślenia.
Standardowo jak PLOT trafiasz na 6+
TLDRNa pewno zmienione zostaną:
- Naprawy jednostek w walce
- System uszkodzeń modułów
- Nerf jednostek AI (korwety i fregaty)
Do wprowadzenia:
- Dowódcy jednostek
- Karta statku - jednak nie da się bez tego.
Do usunięcia.
- Rzuty kośćmi - masa roboty z przeklejaniem a i tak niewiele to zmienia.
- Strzelanie symultaniczne i z kilku burt w trakcie ruchu.
- kierowanie torped
Wzorowa mapka z zaznaczeniem ruchów i ataków (oczywiście by gmoch)
https://imgur.com/a/qWZbdi2Mimo zamotanych rozkazów i kombinowania z manewrami Maraudera wiedziałem co i jak.